Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - The Pretender

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Voorstelrondje / Re: Nieuw Lid met veel vragen :-(
« Gepost op: 12 oktober 2021, 20:48:56 »
Turbo druk verlies is vaak lekkage in het druk circuit, slangen, koppelingen, enzovoort.
Hoe hoger de druk hoe groter de lekkage.
Een 135-145 pk IHI turbo Abarth kan naar 175 pk met software aanpassing, met katalysator en uitlaat (63,5mm) aanpassing, 180-185 pk.
Een IHI Turbo spoed snel op en gaat dan ook heel goed met 175-185 pk.
Wil je naar meer dan 200 pk dan is een TD04 Turbo upgrade een mogelijkheid, dan zal je al snel ergens in de buurt van 240 pk komen.

Kijk hier maar een rond : https://shop.hs-corse.nl/collections/abarth-500-595-695

2
Blue & Me / uConnect / I.C.E / Re: inbouwen after matket radio
« Gepost op: 12 oktober 2021, 20:39:04 »
Betere speakers (Hertz) voor en achter en "Silent Coat" demping materialen aanbrengen geeft al een hele verbetering van het geluid.
Tevens een DSP versterker toevoegen als je meer vermogen wil hebben, de originele radio kan je dan laten zitten.

3
Exterieur / Re: Shark fin
« Gepost op: 07 oktober 2021, 11:57:09 »
Je kan er een elektrische antenne versterker tussen zetten.

4
Exterieur / Re: storing afsluiter van de brandstoftoevoer
« Gepost op: 13 augustus 2021, 11:05:35 »
Er zijn brandstof afsluiters die manueel ontgrendeld moeten worden, en daarna de fout code verwijderen.

Of dit ook het geval is bij een Abarth weet ik niet.

5
Algemeen / Re: Abarth 500 met veel kilometer, wel/niet doen?!
« Gepost op: 13 augustus 2021, 11:03:16 »
Ik zou het niet doen, mijn dat is mijn mening.

6
Algemeen / Re: Cabrio dak sluit niet meer
« Gepost op: 05 augustus 2021, 13:14:17 »
dank je  wel voor het antwoord   
 het cabrio dak moet worden gedemonteerd om het probleem op  te zoeken

Ik had toch eerst zelf geprobeerd met WD40 om te zien of dat een oplossing zou zijn.
€ 500,- is nog al wat voor dak demontage, om te zien wat er aan de hand is.
Wat gaat het wel niet kosten voor dat je weer een werkend dak hebt.

7
Algemeen / Re: Cabrio dak sluit niet meer
« Gepost op: 04 augustus 2021, 19:16:37 »
Die glijrail vervuilt met de tijd, en dus moet hij ook met de tijd gereinigd en gesmeerd worden.
Als dat niet gebeurt kan er een geleider blijven hangen en tengevolge afbreken, als er niets gebroken is, dan zit er ergens één vast, en dan heb je geluk.
Dan is vaak reinigen en smeren de oplossing.

8
Algemeen / Re: Cabrio dak sluit niet meer
« Gepost op: 03 augustus 2021, 22:54:08 »
Ga er maar vanuit dat er iets afgebroken is of vast zit.

10
500 Abarth / Re: abarth 595 pista
« Gepost op: 31 juli 2021, 15:22:50 »
Ondertussen is 200 pk en 320 Nm haalbaar bij een verder geheel standaard 1.4 T-jet met Garrett turbo, en BMC inleg filter.

11
500 Abarth / Re: NOVITÀ PER ABARTH 595?
« Gepost op: 31 juli 2021, 15:18:10 »
Volgens laatste geruchten zou de foto hierboven laten zien hoe een Abarth 595 Competizione vergeleken wordt met een "Elektrische Abarth 595e Mule" en niet een Abarth 595 met nieuwe brandstof motor.
De elektrische Abarth 595e zou tot 245 pk vermogen kunnen krijgen.

12
Exterieur / Re: Custom uitlaat met elektrische klep
« Gepost op: 31 juli 2021, 15:09:42 »
YouTube staat vol met dat soort filmpjes.  ;)

13
500 Abarth / Re: Abarth 500 Geluid uitlaat
« Gepost op: 31 juli 2021, 15:08:34 »
Als je de uitlaat leeg haalt kan je net zo goed dit monteren : https://shop.hs-corse.nl/products/bombardone-2-0-abarth-500
Ook een cat delete ( kat loze downpope) geeft een sportiever geluid.

14
500 Abarth / Re: Magneti Marelli Bombardone
« Gepost op: 19 juni 2021, 14:29:42 »
Ik denk dat er wel betere uitlaten zijn dan de Bombardone.  ;)

https://www.instagram.com/reel/CL8vt9bonKi/

15
Voorstelrondje / Re: Abarth 500 opzoek naar spacers
« Gepost op: 19 juni 2021, 14:18:13 »
Even voorstellen;

Mijn naam is Maurits, sinds 2 maanden trotse eigenaar van een prachtige two-tone Abarth 500 140pk.
Een goeie kleurencombinatie (grijs/zwart) met juiste specs en een ietwat ordinaire Magneti Marelli Bombardone uitlaatset (keiharde knallen bij opschakelen).
Nog even bij Squadra tuning gebracht en erg tevreden over hoe die zijn power levert, ongeveer 165 pk en 275nm.
Nu zit ik te twijfelen om er nog spacers onder te laten zetten om de wielkasten lekker op te vullen.
Er worden veel verschillende soorten aangeboden en ben er niet helemaal in thuis.
Eibach, Novitec, wat copycats etc etc..
Wat zijn jullie ervaringen met spacers en tot welke breedte is goed om te gaan?
Hij moet normaal blijven rijden, hoeft geen circuit racer te worden.

Graag ontvang ik jullie input met tips en ervaringen!

Ik zal binnenkort wat foto's uploaden van de Abarth.

Groet Maurits

Ik zou voor 12mm "Sparco" spacers gaan, die worden eerst met 2 boutjes op de naaf geschroefd, en dan met de 4 langere wielbouten.
Het zijn specifiek Abarth specs spacers van top kwaliteit.

12mm is geen probleem, ET38 is standaard, met 12mm spacers wordt dat ET26, en dat loopt nergens aan.
Ik rij probleemloos rond met 7Jx17" ET26 velgen met 205/40R17" banden, inclusief H&R verlatingsveren. 20mm lager op de vooras en 35mm lager op de achteras.

Mvg,

Pagina's: [1] 2 3 4