Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - PFelix

Pagina's: [1] 2
1
500 Abarth / Re: Koelvloeistof verlies uit de dop.
« Gepost op: 12 juni 2019, 19:57:02 »
Bij mij is het tuitje van het expansievat een keer een stukje ingescheurd (dus hele reservoir is vervangen); dit al goed bekeken?

2
Interieur / Re: Alcantara stuurwiel
« Gepost op: 30 maart 2019, 08:16:39 »
Ja graag gedaan

...maar goed, serieus.. had je ook nog een specifieke vraag? ;)

3
500 Abarth / Re: custom proxy abarth 500 wie heeft hier verstand van .
« Gepost op: 19 februari 2019, 06:23:35 »
Ik heb vorig jaar een Alpine carplay radio in laten bouwen. Hierna had ik de welbekende knipperende kilometerstand. Serge (H&S Corse) heeft dit toen verholpen met een proxy alignment. Bij de abarth dealer in Den Haag waren ze niet bekend met deze procedure..

4
500 Abarth / Re: 2018 595 tuning feedback
« Gepost op: 29 november 2018, 23:26:57 »
Ja met nat weer zal het vast glijden als je het luidpedaal teveel intrapt 😄. Mijn bakkie staat op r888r’s en rij nagenoeg alleen op circuit met droog weer dus dan kun je het vermogen goed kwijt. De quaife lsd helpt overigens ook enorm om goed grip te houden, ook met vochtig weer.

5
Voorstelrondje / Re: Nieuwe Abarth 595 Pista
« Gepost op: 29 november 2018, 23:18:35 »
Idd, in normale stamd veel te licht en vaag zoals audi’s sturen

6
500 Abarth / Re: 2018 595 tuning feedback
« Gepost op: 26 november 2018, 23:18:08 »
Correctie - het zijn1000 toeren minder (maw 7450 verlaagd naar 7000... mijn herinnering van 8450 waren M5 V10 tijden 😄)

7
500 Abarth / Re: 2018 595 tuning feedback
« Gepost op: 26 november 2018, 20:20:07 »
Ik heb momenteel ca. 247pk/345nm in mijn 2012 MTA. Zolang ik maar niet te vaak tegen de toerenlimiter aanloop is er niets aan de hand, anders dan wil de bak nog wel eens vertraagd opschakelen (eerst naar vrij, dan gewenste versnelling). Toerenlimiet stond eerst op 8450 maar iets teruggehaald naar 8000 om opwarming van de MTA robot tegen te gaan. Als ik te vaak op de limiet kwam (op circuit) bij 8450 liep ie wel eens in noodloop (meer in warm zomerweer dan koele omgeving). Even herstarten en evt errors wissen en je kan weer verder. Nu met 8000 vooralsnog geen problemen meer. Wel zit er ook een versterkte koppeling kit en hydrolische hoofdkoppeling cilinder voor MTA op.

Record monza is vervangen voor een raggazon met 63,5mm stuk vanaf downpipe. Standaard is het pijpwerk te smal als je een beetje gaat tunen (ik weet niet precies vanaf welk punt het echt een bottleneck wordt). 

Alles door H&S corse. Die kunnen je vast vertellen waar het breekpunt van het standaardspul ligt.

8
Voorstelrondje / Re: Nieuwe Abarth 595 Pista
« Gepost op: 23 november 2018, 20:18:38 »
Bijlagen werken niet...

Zo dan maar

https://youtu.be/3O-Ne74LNuQ

9
Voorstelrondje / Re: Nieuwe Abarth 595 Pista
« Gepost op: 23 november 2018, 19:17:03 »
Gefeliciteerd!

Tav de klep: volgens mij komt er geen electronica aan te pas, maar uitsluitend obv druk vanaf een bepaald toerental (als de veer/klep niet al vastzit/geroest). In ieder geval bij de record monza versie die onder de 2012 595 werd geleverd. Ik heb deze uitlaat vorig jaar laten vervangen. Klep zit rechts op de foto (als bijsluiten werkt..).

10
Algemeen Abarth / Re:verbruik na chippen
« Gepost op: 22 november 2017, 19:20:48 »
TTC = torque transfer control. Een elec variant van een limited slip diff die het slippende wiel afremt en tot op zekere hoogte vermogen op t wiel met tractie houdt (dus ipv een mechanische oplossing).
Merk om eerlijk te zijn zelf weinig verschil van ttc aan/uit, maar krijg volgende week een quaife diff die hopelijk wel echt het verschil maakt (en dan dus zonder onnodig de remmen te belasten als ie ingrijpt).

11
Meetings / Re:Viva Italia Assen 8 April 2018
« Gepost op: 05 november 2017, 13:29:29 »
Hi, ik kom ook graag mee.

12
Algemeen Abarth / Re:motorolie
« Gepost op: 30 september 2017, 09:05:13 »
Ah interessant, dan blijft er idd weinig anders over dan selenia

13
Algemeen Abarth / Re:motorolie
« Gepost op: 29 september 2017, 20:19:32 »
Een maatje van mij heeft een universele garage en levert standaard MPM olie. Die hebben ook een 10w50, kost nog geen 10 euro/liter en dan kun je tov selenia prijzen een stuk vaker je olie verversen..
bv op deze site https://www.smeerolieonline.nl/viscositeiten/10w-50 is t 8 euri

14
500 Abarth / Re:verlies vermogen bij warm(er) weer/warmere motor?
« Gepost op: 29 september 2017, 17:25:33 »
Hou ook rekening met de mini en slecht geplaatste intercoolers van de 500. Die kleine dingen aan de zijkant, en daardoor mega lange en dunne slangen, zijn niet altijd toereikend. Vooral als de auto gechipt is en het warm is. Dan kan je dat inderdaad zeker merken. Ik merkte dat ook toen ik nog de standaard intercooler had.

Volgens mij is dit idd wel de grootste negatieve invloed - bij een beetje doortrappen doen ze in een mum van tijd weinig meer. H&S Corse hebben bij mij recent een grote ic er voor op gezet en de heat soak is nu verleden tijd (kan op circuit een half uur vol blazen en dan merkte ik nog niets, dit was voorheen max 15 mins).

15
500 Abarth / Re:Waar kopen jullie alle onderdelen?
« Gepost op: 29 september 2017, 17:15:15 »
Voor chassis onderdelen shop ik o.a. bij DNA: http://www.dna-racing.it/eng-dna-500-abarth-eu
Originele onderdelen bij Qverde: www.qverde.nl
Body panels e.d. bij Cadamuro http://www.cadamurodesign.it/ en Scara73 http://www.scara73.com/web1/it/abarth

Heb verschillende onderdelen bij TMC gekocht maar je moet hier altijd wel om (verzend-) korting vragen want zelden de goedkoopste.

Pagina's: [1] 2