Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - 500Christophe500

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Voorstelrondje / Re:Toch maar eens voorstellen
« Gepost op: 14 maart 2018, 20:07:21 »
Die striping is zo vet , heb je die apart besteld?

2
500 Abarth / Re:Metaalgeur onder de motorkap
« Gepost op: 23 februari 2018, 17:44:49 »
Toeval dat je dat zegt want ik heb inderdaad vorig jaar het koelwater moeten bijvullen omdat het nogal laag stond.ik doe zeer weinig kilometers met de wagen. Ik ben nu 3000-4000 km verder en zie dat het al best wat onder het afgetekende niveau van de bijvulling destijds staat. Is het een groot probleem met de turbolekkage? Veroorzaakt de koelvloeistof ook zo een typische metaalachtige geur?

3
500 Abarth / Metaalgeur onder de motorkap
« Gepost op: 21 februari 2018, 14:06:37 »
Ik doe niet zo veel kilometers, ik heb nu al een tijdje dat ik af en toe merk dat er een metaalachtige geur van onder de motorkap komt, lijkt wat op de geur als je metaal slijpt. Het lijkt ongeveer in de buurt van het slakkenhuis van de turbo te komen maar niet precies te situeren. Zou dit gewoon door het opwarmen na lange tijd stilstaan kunnen komen? De wagen klinkt of rijdt niet anders dan daarvoor.

4
500 Abarth / Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Gepost op: 21 februari 2018, 14:03:13 »
Ga gewoon niet naar de keuring , krijg je hoogtens een boete voor :)

5
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 27 januari 2018, 20:37:02 »
De monza (uiteindelijk toch een nieuwe rvs monza gekocht) zit nu n weekje op mijn 2017 turismo met de garretturbo die savali gechipt is , echt megaknallen merk ik niet, echt schreeuwen eenmaal 4000rpm doet ie heerlijk als de klep opengaat...voor meer geborrel en pops kan de software aangepastworden maar met risicos op snelle slijtage en defekte turbo enz...
heb een standaard 500 , als ik al een andere uitlaat plaats wil ik echt wel borrels en knallen. Lijkt me dan toch nog softwarematig een verschil met inspuiting met competitione.

6
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 27 januari 2018, 09:09:48 »
Andere turbo , andere software zou ik dan denken. Dus het kan wel degelijk verschil maken.

7
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 26 januari 2018, 15:03:17 »
Knalt de monza op een standaard 500 abarth even hard als op een competizione? Heb onlangs gelezen dat er verschil kan zijn door software?

8
500 Abarth / Re:turbodruk standaard 500 abarth
« Gepost op: 22 januari 2018, 10:00:23 »
Haha terug een abarth? Leuk ! Ik heb meestal in sport 1.1 max. De meter blijkt niet zo betrouwbaar te zijn.

9
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 01 januari 2018, 15:44:21 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

Toen ik mijn uitlaat ging laten aanpassen, bleek dat mijn demper ook leeggehaald was. Ik vond het echter niet echt een grover/zwaarder geluid dan de standaard. Het klinkt eigenlijk iets holler door de open demper.
Mijn uitlaat nu is eigenlijk gelijk aan dat van een Bombardone, alleen de looks zijn wat anders.
schijnt dat er in die einddemper niet zo heel veel opvulling zit. Ik denk dat mijn idee qua aanpassing niet zo makkelijk is te realiseren. Als je hem via de bovenzijde openmaakt gaan ze op de keuring nooit iets merken.

Ik denk dat als je naar een uitlaten expert gaat en je idee voorlegt dat die dit kan realiseren. Maar de vraag is, het geluid is dan exact hetzelfde, maar dan lijkt het wel of er nog een demper is. Is dat dan voldoende voor de keuring?
zou normaal voldoende moeten zijn. Ze meten enkel de uitstoot en verder niets.

10
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 30 december 2017, 16:00:33 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

Toen ik mijn uitlaat ging laten aanpassen, bleek dat mijn demper ook leeggehaald was. Ik vond het echter niet echt een grover/zwaarder geluid dan de standaard. Het klinkt eigenlijk iets holler door de open demper.
Mijn uitlaat nu is eigenlijk gelijk aan dat van een Bombardone, alleen de looks zijn wat anders.
schijnt dat er in die einddemper niet zo heel veel opvulling zit. Ik denk dat mijn idee qua aanpassing niet zo makkelijk is te realiseren. Als je hem via de bovenzijde openmaakt gaan ze op de keuring nooit iets merken.

11
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 30 december 2017, 15:58:18 »
Dat is een optie. Hou er wel rekening mee dat als men constateert dat er gerommeld is met de standaard uitlaat, vooral zoals jij het wil gaan doen, dat je een groter probleem kan hebben dan een aftermarket erop zetten. In BelgiŽ zou ik persoonlijk met een goedgekeurde uitlaat rijden. Is een RVS Monza geen optie?
ja die monza is een optie maar de prijs vind ik absoluut veel te hoog. Een bombardone is ook leuk maar ik vrees dat die net iets te luid is, ik zou hem trouwens wel steeds moeten omwisselen hier in Belgie.

12
500 Abarth / Re:BMC pop off filter
« Gepost op: 29 december 2017, 14:43:20 »
Heb er nu ook eentje gelonteerd, leuk geluidje en bij nirmaal rijden niet storend hard. Wanner je sportief gaat doen hoor je hem net wat harder. Best leuk voor weinig geld!

13
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 29 december 2017, 14:41:02 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

14
500 Abarth / Re:BMC pop off filter
« Gepost op: 26 oktober 2017, 11:15:50 »
en vermogensverlies?

15
500 Abarth / Re:BMC pop off filter
« Gepost op: 26 oktober 2017, 10:16:12 »
Ik lees op het Engelse abarth forum dat zo'n blow off kan leiden tot vermogensverlies, iemand die hier wat meer van weet?
Is het geluid overigens tijdens het rijden duidelijk aanwezig?

Pagina's: [1] 2 3 ... 10