Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Alex Abarth

Pagina's: [1] 2 3 ... 33
1
Voorstelrondje / Re: Nieuwe Abarth eigenaar
« Gepost op: 20 augustus 2019, 12:35:51 »
Inmiddels weer een poos geleden dat er hier iets geschreven is.
Rij inmiddels al weer een paar jaar rond met een volledige uitlaat van G-Tech omdat de originele echt slecht werd.
Ik heb gekozen voor de G-Tech uitlaat met sportkat en twee dempers. Hierdoor is het uitlaat geluid maar een fractie luider dan origineel.

Na montage van de uitlaat een paar keer een brandend motormanagement lampje gehad omdat de katalysator bij lage temperaturen niet voldoende schadelijke stoffen omzet.

Hiervoor heb ik de software aan laten passen bij H&S waarbij ze direct het vermogen aangepast hebben op de modificaties die uitgevoerd zijn zodat er ook gelijk wat meer vermogen beschikbaar kwam.


De software is geschreven op het gebruik van euro 95 zodat ik alles kan tanken wat beschikbaar is als 98 niet voorhanden is.

2
Voorstelrondje / Re: Ik wil een Abarth kopen
« Gepost op: 20 augustus 2019, 12:22:52 »
Je kan het beste met allebei gaan rijden. Er zijn voorstanders en tegenstanders van de automaat.
De automaat die in de 500 wordt gebruikt is een handbak die word geschakeld door een robot.

3
500 Abarth / Re: Koelvloeistof verlies uit de dop.
« Gepost op: 20 augustus 2019, 12:16:36 »
Hoi Corsak,
Waarschijnlijk is je radiatordop defect.
Hierin zit een drukveer die pas boven een bepaalde druk de vloeistof moet doorlaten naar het expansievat.
Koelsysteem bouwt druk op bij het opwarmen van de motor/koelwater.
Als de drukveer defect is gaat er vanaf het begin vloeistof naar het expansievat en loopt dit over als de motor op werktemperatuur is.
Zo verlies je steeds vloeistof.
Succes,  Bert

Bij alle Abarth's van het nieuwe Abarth wordt een gesloten continue circulerend systeem gebruikt. Dus zit er geen dop meer op de radiateur.

Is het koelsysteem al afgeperst om te kijken of er ergens lekkage zichtbaar wordt?

4
Grande Punto Abarth / Re: De M32 van Chris
« Gepost op: 19 augustus 2019, 16:31:09 »
De bak al laten reviseren?

5
Ik heb H4 LED's in de originele koplampen.
Perfect lichtbeeld dus geen verblinding, goede lichtopbrengst zonder Sjonnie aftermarket uiterlijk.

6
500 Abarth / Re:Project gulfy
« Gepost op: 01 mei 2018, 20:28:01 »
Good to read finally sothing is going to happen with the car. Nice Pics of the work in progress. Please keep us updated

7
Voorstelrondje / Re:Even voorstellen
« Gepost op: 23 april 2018, 23:22:37 »
welkom hier maarten.

8
500 Abarth / Re:2018 595 tuning feedback
« Gepost op: 22 april 2018, 09:00:13 »
welkom hier Koen.
houd er rekening mee dat de Computer van de MTA waarschijnlijk ook geherproggrammeerd moet worden omdat anders de bak in noodloop kan gaan omdat er meer koppel op de bak komt dan af fabriek geprogrammeerd.

Hoi Alex, ik heb nog nooit eerder van de herprogrammering van de MTA gelezen eigenlijk. Zelf ben ik van de standaard 206nm naar 285nm gegaan, door H&S laten doen, maar heb daar ook niks gehoord over de herprogrammering van de MTA. Ik heb ook geen problemen sinds de tuning eigenlijk?

Jij hebt ook 285 NM. de auto's met IHI turbo's zonder MTA gaan Bij HS de deur uit met meer dan 300NM. maar dat willen ze bij de MTA beperkt houden vanwege het max ingeprogrameerde koppel af fabriek. zelf merk je er niets van dat je 20 NM minder hebt dan een ander maar zo voorkom je de kosten om de MTA te moeten herprogrammeren. het is op deze manier dus gewoon goedkoper voor de klant. en als ie op 285 geprogrammeerd staat volgens Serge en Hilbert kun je er vanuit gaan dat ie dat minimaal levert of zelfs iets meer.

9
Voorstelrondje / Re:Ff voorstellen edje abarth
« Gepost op: 22 april 2018, 08:53:17 »
welkom hier

10
500 Abarth / Re:Project gulfy
« Gepost op: 16 april 2018, 18:41:45 »
en is ie al terug?

11
500 Abarth / Re:2018 595 tuning feedback
« Gepost op: 16 april 2018, 18:40:51 »
welkom hier Koen.
houd er rekening mee dat de Computer van de MTA waarschijnlijk ook geherproggrammeerd moet worden omdat anders de bak in noodloop kan gaan omdat er meer koppel op de bak komt dan af fabriek geprogrammeerd. G-Tech is in verhouding tot andere leveranciers meestal niet duur en levert spullen met goede pasvorm en kwaliteit. De Garrett op de euro 5 en de euro 6 zijn allebei de GT1446. dus kwa pasvorm gelijk, net als de rest van het hele uitlaatsysteem. dus ook een supersprint downpipe past er onder. kwa prestaties is het niet nodig en hij is zoals je zelf al aangeeft een stuk duurder dan de G-Tech.
Ik heb zelf onder mijn Punto een volledige uitlaatlijn van G-Tech met een Sportkat en twee dempers. ik had na montage van de downpipe regelmatig last van een motormanagement storing omdat de temperatuur van de Kat te laag word met rustig rijden en dan minder goed zijn werk doet. deze fout is er bij mij uitgeprogrammeerd. zodat hij storingsvrij is/blijft

12
Exterieur / Re:Ophanging 595
« Gepost op: 16 april 2018, 18:15:39 »
Eibach veren zijn 170 euro, Koni FSD dempers zijn 690. montage is ruim een uur. en 5 tientjes voor het uitlijnen. ben je onder de 1000 Euro klaar.

13
Voorstelrondje / Re:Ciao Tutti
« Gepost op: 09 april 2018, 23:13:05 »
welkom leuke 500

14
Algemeen Abarth / Re:Zwarte Koni FSD Abarth
« Gepost op: 09 april 2018, 23:11:58 »
de dempers passen op alle 500'S alle panda's van 2003-2013 en alle ford ka's van 2008 tot 2016

15
het enige verschil is de kleur.

Pagina's: [1] 2 3 ... 33