Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - SerieLimitata68

Pagina's: [1] 2
1
Voorstelrondje / Re:Wg15: Abarth Punto Evo gekocht
« Gepost op: 01 oktober 2014, 22:37:57 »
Met dat verschil van de uitlaat, bedoel ik zowel vermogen als geluid. Normaal zal je inderdaad wel een merkbaar verschil krijgen dan met die volledige uitlaat van supersprint die je van plan bent om te steken ;) wel vervelend dat je met die downpipe enzo niet door de keuring raakt, dus dit jaarlijks moet demonteren voor de keuring ;) Maar met die einddemper zit wel een attest voor de keuring zeker ?

2
Voorstelrondje / Re:Wg15: Abarth Punto Evo gekocht
« Gepost op: 01 oktober 2014, 22:09:56 »
Zeeeeer nice die uitlaat !! :) ben ook aan het overwegen geweest om die uitlaat te kopen met chromen afwerking, maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik niet zeker ben dat het veel verschil zou maken .. Misschien koop ik me er met de tijd toch één ;) Alleszins veel succes ermee !

3
Voorstelrondje / Re:Wg15: Abarth Punto Evo gekocht
« Gepost op: 01 oktober 2014, 22:05:45 »
Mooie ape ! Wel goed gezien met dat gat om meer lucht te kunnen aanzuigen ! Ik heb sinds kort ook dezelfde bmc cda box zitten op mijn ape, maar ik merk niet echt een snellere acceleratie of meer vermogen. Wel een veel mooier geluid ! :) bij de mijne heb ik de aanzuigslang gewoon naar beneden gelegd, maar misschien zal ik jou methode wel eens moeten proberen ;)

Thnx!!

Het verschil in vermogen zal pas echt merkbaar zijn met aangepaste software, omdat dan de extra (koude) lucht die aangezogen wordt benut kan worden door af te stellen met de rest van de motor. Het is ook enkel dat ik via de uitlees-apparatuur zag dat er een lichte toename in zat, want echt merken doe ik het ook niet...

Naar beneden leggen is ook niet heel verkeerd. Zo lang het aanzuigpunt maar zo goed als buiten de warme motorruimte is. Zodra de slang redelijk naar beneden ligt, pakt hij makkelijker de koudere lucht van rijwind dan de warme motorhitte. Wat je kunt doen is voelen met je hand zodra je een stukje gereden hebt (dat de motor goed warm is zeg maar) en dan voelen met je hand voor de buis en het aanzuigpunt, of je warme of koude lucht voelt aangezogen worden door de BMC CDA.

Ben inderdaad van plan om hem te laten remappen, maar ik wacht nog tot volgende zomer. Ik heb hem dit jaar nieuw gekocht en ik heb er nog maar 8000 km mee gereden ;) dus eerst een winter overbruggen en zo zal hij ook zeker helemaal ingereden zijn ;) zal ik inderdaad eens testen zo, maar daar waar het aanzuigpunt ligt bij mij is er geen warme motorlucht, dus dat zal wel okee zijn ;) wel een vraagje, aangezien jou aanzuigpunt helemaal vooraan zit aan een rooster aan de voorbumper, heb je dan geen prestatieverlies bij regen ? Aangezien hij een beetje water aanzuigt dan ook ? Of is mijn redenatie verkeerd hierover ?

4
Meetings / Re:SPA Italia '14!
« Gepost op: 30 september 2014, 21:56:23 »
Waarom was ik daar niet bij ?? :) Had ik dat geweten dan had ik wel eens gegaan ! :) Ik zou eigenlijk wel graag lid worden van die Abarth Club Belgium. Ik zie dat dit in samenwerking is met gent motors, klopt dit ? Wat moet ik doen om mij daar bij aan te sluiten ? Als dit kan natuurlijk ;)

5
Exterieur / Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?4
« Gepost op: 20 september 2014, 08:29:37 »
Persoonlijk zou ik voor veren gaan en geen schroefset. Okee, bij veren kan je hem nadien niet meer verhogen/verlagen, maar volgens mij zal je met een schroefset gewoon met een baksteen rijden. Met gelijk welk merk. Ik had op mijn vorige auto ( Citroen c2 VTS ) een schroefset van KW v1. De wegligging in bochten en op hoge snelheid was zalig, hij heldde gewoon niets over in de bochten, maar bij elke put of bobbel in de weg krijgt je auto echt een serieuze dop .. kan niet echt gezond zijn voor je wagen. Daarvoor had ik billstein veren en die waren qua prestaties ietsje minder maar hij reed toch een stuk zachter in vgl met de schroefset.. Dit is mijn ervaring met mijn c2 vts, ook een sportieve kleine hatchback dus zal wss wel vergelijkbaar zijn voor een A500 ;)

6
Voorstelrondje / Re:Wg15: Abarth Punto Evo gekocht
« Gepost op: 20 september 2014, 08:18:05 »
Mooie ape ! Wel goed gezien met dat gat om meer lucht te kunnen aanzuigen ! Ik heb sinds kort ook dezelfde bmc cda box zitten op mijn ape, maar ik merk niet echt een snellere acceleratie of meer vermogen. Wel een veel mooier geluid ! :) bij de mijne heb ik de aanzuigslang gewoon naar beneden gelegd, maar misschien zal ik jou methode wel eens moeten proberen ;)

7
Voorstelrondje / Re:Mezelf voorstellen + mijn Punto Evo Serie Limitata 68
« Gepost op: 06 september 2014, 07:00:34 »


afstandsfoto.

Waauw !! :) echt mooi gedaan !! Zeeeeer schone Abarth die je hebt ;)

8
Voorstelrondje / Re:Mezelf voorstellen + mijn Punto Evo Serie Limitata 68
« Gepost op: 03 september 2014, 21:45:07 »
...Wat een briljante foto!
We zullen wel nooit weten of die mannen naar het blondje, of de Italiaanse schone staren...

Mogen oranje 'running lights' zomaar in België? Ik dacht dat alle regels rondom modificaties zo streng waren, of is dat alleen voor wijzigingen met 'structurele' impact?

In ieder geval: welkom hier!

Dave
Bedankt! Een aantal jaren geleden was het zo dat je je lampen mocht vervangen door een andere kleur, maar je mocht de glaasjes van je lampen niet kleuren / vervangen. Dus een geel peertje zou mogen, maar geel glas in je lampen niet.
Ik spreek wel over 20 jaar geleden, mijn info is misschien at gedateerd :)

Normaal mag het niet .. volgens de wet hier in Belgie mag je wel standlichten of daglichten hebben in het oranje maar ze mogen niet zichtbaar zijn vooraan. Je ziet bv soms bij de nieuwere bmw's dat er op de zijkant van de koplampen oranje ledlichtjes branden. Dit mag dan wel weer omdat je dit enkel ziet vanaf de zijkant.. Rare wetgeving maar zo is het wel wettelijk gezien :) Maar ik denk/hoop dat deze mannetjes  :police: :police: dat niet weten :) Ik denk in ieder geval dat ik daar niet zal worden voor tegengehouden of beboet ..

En voor de keuring haal ik ze er wel uit en steek ik ze achteraf terug voor het zekerste ;) de eerste 4 jaar moet je een nieuwe wagen toch niet keuren hier in Belgie dus ik kan wel nog eventjes voort :)

9
Voorstelrondje / Re:Mezelf voorstellen + mijn Punto Evo Serie Limitata 68
« Gepost op: 03 september 2014, 21:35:20 »
Hallo Robby.  Gefeliciteerd met je hele mooie Punto limitata :P     Met 180 pk al, weet niet of er nog meer uit te halen is met alleen maar re-mappen.
De foto in de garagebox is een mooie :D.  Heb dezelfde striping laten maken op mijn zwarte Evo :)
Veel plezier ermee.

Bedankt ! :) mijn cda box is onderweg van Duitsland, hij wordt geleverd eind deze week of begin volgende week. Hiermee zal alleszins al ets meer zuurstof krijgen, ik verwacht hiermee zeker geen merkbaar verschil qua prestaties, ik doe het vooral voor het geluid,maar ik denk/hoop wel dat dit een voordeel zal zijn bij het remappen. Ik ga hem trouwens binnenbrengen bij een gekende en betrouwbare chiptuner van hier in de streek. Ben al eens binnen geweest voor informatie, maar hij heeft er nog nooit ene gedaan. We hebben overeen gekomen dat ik niet moet betalen hij er geen redelijke winst kan uithalen. Het is iemand met veel ervaring en heeft me verzekerd dat hij zowiezo binnen de tolerantie blijft zodat ik geen motorproblemen krijg. Hij zal dit maar zien eens hij hem uitleest. Dus met deze deal kan ik niet veel sukkelen eeh :) Ik hoop op een 190-200 pk en een 300nm koppel .. We zullen zien of dit zonder al te veel motorrisico haalbaar is. Ik laat zowiezo wel weten wat het resultaat is op dit forum. Ik denk wel dat het pas voor begin volgend jaar zal zijn. Tegen dan heeft hij genoeg km dus zeker goed ingereden en is de winter voorbij ;)
Die striping zou ik wel eens willen zien op een zwarte ! :) Volgens mij staat dat ook wel schoon ;) heb je daar een foto van ? :)

10
Voorstelrondje / Re:Mezelf voorstellen + mijn Punto Evo Serie Limitata 68
« Gepost op: 03 september 2014, 21:23:49 »
Welkom , en waaaaaaaiw  :o
Wat een mooie punto evo!!! En vind persoonlijk de oranje dagrijlichten zeer mooi ;) in ieder geval veel rijplezier toegewenst en hopelijk tot op een meeting of zo .

Bedankt voor het compliment cauwi ! :) hopelijk tot op een meeting inderdaad ;)

11
Interieur / Re:How To: stuurkapjes verwijderen
« Gepost op: 02 september 2014, 12:12:58 »
Proper gedaan ;)

12
Voorstelrondje / Re:Mezelf voorstellen + mijn Punto Evo Serie Limitata 68
« Gepost op: 02 september 2014, 12:09:49 »
Ik heb vandaag een klein detailtje aangepast aan mijn Abarth :) Oranje daglichten ;) Misschien dat sommigen onder jullie dit ook hebben, of in gedachten hadden om te doen. Ik vind het wel geslaagd ;) ondertussen zet ik er nog een foto in van het interieur ;) en deze namiddag om mijn Abarth Navigatie Blue & Me die ik een tijdje geleden besteld heb !! :) Helaas zijn mijn andere automatten "assetto corse" nog niet binnen ..












14
Voorstelrondje / Re:Mezelf voorstellen + mijn Punto Evo Serie Limitata 68
« Gepost op: 01 september 2014, 22:34:24 »
Bedankt Bas ! :) Das inderdaad ook zo één ! :) Dan heb je er al 2 van de 68 gezien, nog 66 te gaan :)
Eén van m'n levensdoelen! :P

Ik zit al aan 3 ! :) Een collega van een maat van mij heeft er ook één :) gekocht bij dezelfde dealer als mij :) Ik heb trouwens jou 500 gezien op jou topic bas, en echt een zalige 500 die je hebt ! ;)

15
Voorstelrondje / Re:Mezelf voorstellen + mijn Punto Evo Serie Limitata 68
« Gepost op: 01 september 2014, 22:30:44 »
Welkom,
Zeer mooi met die limitata striping.
Veel veilige Km's gewenst en hopelijk tot op een meeting.

Bedankt ! Leuk om te horen dat hij hier ook in de smaak valt :) Ik zou inderdaad wel eens een meeting willen doen als hij niet té ver is natuurlijk ;) lijkt mij wel eens leuk om te doen :) heb vroeger veel tuningsmeetings gedaan met mijn vorige auto, maar een Abarth meeting zou echt wel zalig zijn :)

Pagina's: [1] 2