Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Annemie Abarth

Pagina's: [1]
1
Hoi,

Net bij mijn schoonzus haar Abart 595 de zomerbandjes gemonteerd, maar nu beweegt de auto 20cm naar voor of achter en dan blokkeert ie volledig.
Ik had even een wiel in de lucht en dat kun je een kwart slag draaien.

Zit er een wegrij blokkering op?
Zo ja, hoe kan dit ge deactiveert worden?

Er zit een Clifford Alarm op (Vodafone Automotive 4627 Alarmsysteem).
Kan daar iet mee geblokeerd worden?

Jos

2
Hoi,

Ik ben bezig met een andere radio, maar het Antenne signaal van de ingebouwde raamantenne is niet bepaald om over naar huis te schrijven, zeg maar redelijk waardeloos.
Weet iemand van jullie of er in de Abarth Cabrio (2012) standaard al een FM versterker zit?
Zo nee, iemand ervaring met een FM antenne versterker?

Groeten,

Jos van Annemie

3
Hoi,

Ik wil voor de Fiat Abarth 500C winterbanden monteren.
Ik heb gelezen dat de aanbevolen velgen 4x100, ET40 zijn en 16x6,5J".

Nu heb ik bij een garage in het westen van het land nog een set voor een Mazda MX-5 NB liggen, ook 4x100, maar 14" met wat hogere banden 185/60/14 82H (hoogte 57,5cm).

- Weet een van jullie of er 14"velgen op de Abarth uitvoering passen? (eventuele pasring kan ik bestellen).
Ik heb de indruk dat de remklauw dan in het gedrang zou komen (nu 17" velgen).

Aan de andere kant, ik heb vier nagenoeg nieuwe Kleber winterbanden (op 5 gaats originele Mazda MX-5 velgen J16x6,5 ET 55) liggen van de maat 205/50/R16 (hoogte 61,0cm).
Nu liggen er op de Abarth 205/40/R17 (hoogte 59,5cm) als zomerbanden op.
Er is speling tussen de band en de spatbord rand.

- Weet iemand van jullie of ik de 61cm band zou kunnen monteren (op een set 16x6,5j ET40)?
Sneeuwkettingen zullen niet van toepassing zijn, dat kon op de Mazda ook al niet :-\.

Alvast dank,

Jos van Annemie

4
Hoi,

Ik ben zwaar onder de "niet-indruk" ::) van de ontvangst van de Fiat Abarth autoradio. Vreselijk slechte ontvangst en je moet steeds toch weer zelf naar een volgende zender zoeken.
Ik wil dat stukje standaard Italiaanse elektronica overboord zetten en een DAB+ radio plaatsen zoals b.v. de Kenwood DAB+ met inbouwframe voor de Fiat 500. Deze kan met een interface ook vanaf het stuur worden bedient.

We hebben een 500 Abarth Cabrio, dus dak-antennes vallen af.
Bij de Kenwood leveren ze ook een DAB+ antenne mee en die is voorzien om op de voorruit te monteren.
Ik vind dat toch wel een probleem om
a: het uitzicht (beter gezegd, je ziet dan "ding" dan altijd)
b: door de laag op/in het glas is de ontvangst blijkbaar al beperkt.
c: je moet de bekleding loshalen en volgens mij (correct me if I'm worng) zit daar wellicht een sensor die ook iets met de Side Airbag doet (of onbewust laat afgaan indien de bekleding(schaal) gedemonteerd wordt).

Ik vraag me af of je die antenne niet op een van de achterramen zou kunnen bevestigen?
Uiteraard moet er een aarde worden geplakt en de antenne-lus wordt dan op het raam geplakt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nog een vraagje: de originele antenne in de 500C voorruit (draadje wat van rechts-beneden naar boven loopt, dan naar het midden toe loopt en voor de spiegel weer naar beneden afbuigt tot een cm of 5 van de onderzijde van het voorraam), is die niet geschik als DAB+ met een passende adaptor.

Ik hoor graag van jullie,

Jos

5
Hoi,

Sinds kort toevallig ontdekt dat de koplampen laag stonden. Als je de auto start (het licht staat altijd aan) brommen na ongeveer 5 seconden de koplampen even en je ziet het lichtbeeld ook even op en neer gaan.
Het lijkt of de motortjes in de onderstand even vastlopen en dan stopt het trillen.
Als je op de knopjes van de hoogteverstelling drukt, hoor je een korte piep (alsof hij wil zeggen, niet geaccepteerd).
Zekering F12 zit er niet in, maar het licht brandt. Zekering F13 zit er wel in en die zou het regelsysteem spanning geven (klopt want de motortjes brommen even).

Enig idee of hiervoor een speciaal relais wordt gebruikt, c.q. heeft iemand het schema van deze regeling?
Ik ben niet bang voor auto elektro en wil dit graag weer correct aan het werken hebben.

Als iemand de schema's heeft, hou ik me aanbevolen.

Groeten en alvast dank,

Jos (van Annemie)

6
Exterieur / Speling Koni FSD op bouten
« Gepost op: 11 november 2018, 16:55:35 »
Hoi,

Afgelopen zomer hebben we een Fiat Abarth 500C Scoprione gekocht uit 2012. Lekker karretje, maar bij het rustig over kinderkopjes rijden, kwam er een kloppend geluid van onder de achterbank. Naar de garage/leverancier geweest en die heeft de bank er uit gehad maar niets kunnen vinden.
Op het forum vond ik een draadje van vorig jaar en daaruit bleek dat de schachtbouten (M10 en M12) bij de schacht blijkbaar 1mm te dun waren. De bus van de schokbreker heeft de binnendiameter waar de schroefdraad uiteraard doorheen moet gaan. De bus (bovenste bevestiging) van de linker schokbreker had waarschijnlijk wat geschoven en wat hoogglans gepoetst.
Nu rij ik zelf in een Landrover van 32 jaar oud en afgelopen jaar merkte ik dat de bussen van de Panhardstang schoven binnen hun bevestiging. Ook 1 mm speling, ook omdat de schacht van de bouten dunner was dan de schroefdraad.
Ik heb toen met een aluminium plaat van 0,5mm dikte een bus gemaakt voor beide rubbers en de speling en ook een tikkend geluid bij sturen was verdwenen.
Vandaag vanwege het mindere weer maar eens even de bouten losgedraaid en inderdaad, ook daar 1 mm speling. De Koni's dempen aanzienlijk beter dan de standaard dempers, dus dat is ook de reden waarom de standaard schokdempers niet kloppen. De bout kan die bus met kleming op de kopse zijdes wel vasthouden. Bij de Koni lukt dat niet.

Ik heb even wat gemeten en met de schaar plaatjes uitgeknipt en om een metaalboor van 9mm en een van 11 mm gedraaid. Daarna de schroefdraad van beide bouten en doorheen gedraaid en de bouten weer teruggeplaatst.
Bij de montage moet je wel even de schokdemper indrukken, zodat er geen druk op de schroefdraad ontstaat en de bussen er dan ook beter in gaan.

Zie de tekening en de busjes. Deze week nog de rechter zijde doen en dat is dat geklop helemaal te einde.

7
Interieur / Verwijderen Aanstekerplug of hele tunnel
« Gepost op: 09 september 2018, 20:17:43 »
Hoi,

Ik heb een armsteun gemonteerd en met extra (trek)beugels (zie foto) netjes en stabiel op de montagebouten van de stoelen vastgezet. De tunnel (achterste deel) zelf zit daar maar met een moertje op de cardantunnel bevestigd.
Ik wil echter in die armsteun een tweetal USB aansluitpunten (laadpunten) maken en daarvoor wil ik de 12 volt (geschakeld) wegnemen bij de aanstekerplug.
Het achterste deel van de afdekking van de tunnel (dus van onder de handrem naar achter tot achter de blikjes houders) kan ik zo losnemen.
Het gedeelte echter vanaf het handvat van de handrem tot onder het middenconsole is een ander verhaal. De twee moeren onder het rubber matje van de blikjeshouders is geen probleem, maar dan........

Vraag: Wat moet ik allemaal loshalen om dat gedeelte van de tunnelafdekking los te krijgen?
Indien dit de sloop van het hele middenconsole gaat worden, laat ik dat liever.

Alternatief: de aanstekerplug loshalen, maar dat gaat niet zo een twee drie, dat wordt kraken als ik daar wat geweld aan ga gebruiken.
Er zit ongeveer zo een plug in:
https://www.mijnonderdelenhuis.nl/a-17975183/autoplug-diversen/sigaretten-aanstekerplug-inbouwchassis-20a-530335/

Dus vermoedelijk een paar haakjes die op een of andere manier moeten worden teruggedrukt of gehaald, waarna de inbouwplug er uit zou moeten komen. De aansteker inbouwplug heeft op de zijkant echter een lampje zitten.

Vraag: Iemand een idee hoe de aanstekerplug te verwijderen is zonder demontage van de hele tunnel?

Saluti

8
Voorstelrondje / Even voorstellen Annemie haar Fiat 500C Abarth Scorpione
« Gepost op: 01 juni 2018, 21:53:52 »
Hoi Abarthisti,

Na 8 jaar Mazda MX-5 (eerst NB en tot gisteren NC) te hebben gereden werd het mede met onze pensioen leeftijd wat moeilijker om in en uit de MX-5 NC te komen. Een geweldige auto overigens met mooie techniek. Nadeel, je zit maar 15 cm van de grond.
Annemie wilde iets anders, wat compacter en waar je hoger in zit. Ze zette haar zinnen op een Mini Cabrio, maar daar zit je even diep in, snellere versies onbetaalbaar en vooral, na de eerste distributie vervanging een hoop herrie uit het vooronder. Onze garage handelt er zelfs niet meer in.
Ik heb mijn vrouw een aantal keren gezegd voor een Fiat 500 te gaan, zij wilde dan wel een cabrio (geen probleem) maar mijn wens was om toch wat pepperonies onder de motorkap te hebben.
Vlakbij ons wekelijkse winkelcentrum stond al een paar weken een Fiat 500C Abarth Scorpione wit. Ik toch maar eens "verkeerd gereden" en plotseling stonden we bij die Fiat 500C. De handelaar kwam naar ons toe, liet hem aan ons zien en startte de motor..... bingo, verkocht. Afspraak gemaakt voor een proefrit, kregen goed geld voor onze MX-5 en de knoop doorgehakt. Toen we naar buiten liepen moest de verkoper een echtpaar helaas teleurstellen omdat ie net verkocht was.
Gisteren gehaald maar nog even nieuwe achterbandjes geplaatst vanwege een ongelijkheid(205 R17/40) en vandaag dus echt gehaald.
Ik ben nogal "van het poetsen" en vooral onder de motorkap ;), dus morgenvroeg aan de slag met doeken en poetsolie om alle hoekjes kappen en leidingen mooi te krijgen (onze MX-5 zag onder de motorkap nieuwer uit als dat ze ooit af fabriek was).
 
Annemie heeft er nog niet in gereden omdat ze vanwege een operatie bij de proefrit niet mocht rijden en morgen komt ze pas terug van een korte vakantie. Ik denk dat er nog gereden gaat worden :laugh:

Pagina's: [1]