Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Hans

Pagina's: [1]
1
Voorstelrondje / Nieuwe Abarth 595 Pista
« Gepost op: 23 november 2018, 15:40:26 »
Hoi, mijn naam is Hans van Beek en ben na een 500 en twee 500S's nu toch overgestapt op een Abarth 595 Pista. Blu Podio met zwarte wielen. Een hele ervaring. Alleen vraag ik me af hoe ik met de Record Monza uitlaat om zal gaan. Lees overal over de klep, maar kan de klep niet vinden. Het is een nieuwe uit Duitsland geïmporteerde auto. Mogelijk daar geen klep toegestaan. Heb nog twijfels over wel/niet Monza vervangen door een standaard uitlaat omdat ik het geluid van de Monza toch wel heftig vind.


2
500 Abarth / Dual Mode klep Record Monza uitlaat
« Gepost op: 19 november 2018, 15:12:08 »
Ik heb een Abarth Pista gekocht en zou graag willen weten hoe je de Dual mode klep dicht zet zodat het geluid gedempter wordt !

3
Algemeen Abarth / Zwarte Koni FSD Abarth
« Gepost op: 02 april 2018, 14:44:24 »
Weet iemand of de zwarte Koni FSD's van Abarth ook op een Fiat 500S 105pk gezet kunnen worden ?

De goudkleurige Koni FSD's van Koni zijn wel geschikt voor de Fiat 500S, maar weet niet of de zwarte precies gelijk zijn.

4
- Is er verschil tussen deze twee typen FSD's ?
- Welke zijn comfortabeler ?

- Zijn er andere opmerkingen te maken over een eventuele keuze ?

5
Exterieur / Klop- en rammel geluiden Koni FSD achterdempers
« Gepost op: 28 december 2017, 22:48:45 »
In 2013 las ik veel topics en reacties over kloppende of ratelende geluiden bij de achterdempers van after marked gemonteerde Koni FSD's. Het probleem zat in de speling tussen de bevestigingsbouten en de bushings van de achterdempers.

In 2015 had ik het zelfde probleem bij de Bilsten B4 in een eerdere Fiat 500 S, wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat de standaard achterdempers weer zijn terug gezet.

Nu heb ik het plan om de standaard veren te combineren met Koni FSD dempers op mijn Fiat 500S 105 PK. Die combinatie wordt door Koni en de Fiat en Abarth dealer Vireo geadviseerd. Vireo geeft mij wel expliciete garantie dat de dempers geluidloos zullen werken.

Mijn vragen zijn:

-Het is nu bijna 2018. Heeft Koni ondertussen het probleem van kloppende achterdempers opgelost ?
-Zijn er punten waar ik aandacht voor zou moeten vragen bij de dealer die de dempers gaat monteren, om eventuele geluiden op voorhand te voorkomen.

Ik denk dat ze de bouten van de standaard achterdempers gaan gebruiken maar ben hier niet zeker van.

6
Blue & Me / uConnect / I.C.E / Uconnect kaart update mislukt
« Gepost op: 22 september 2017, 12:58:51 »
Ik heb een Fiat 500S 105 pk van oktober 2016. Er zit een Uconnect 7” infotainment systeem in met Tomtom navigatiesysteem. Op mijn iphone heb ik de Uconnectapp en ik kan ook met mijn gebruikersnaam/paswoord op mijn persoonlijke Uconnect website komen. Op deze site zag ik dat er een nieuwe kaart update voor de Tomtom beschikbaar was. Dus ik klikte hierop en werd doorgestuurd naar de Mopar Map care pagina waar ik weer mijn gebruikersnaam en wachtwoord intikte. Daar zag ik:

Map available
Latest version 996
Release date: 2017-09-08
Size: 7.2 GB

Met twee buttons: Download licence en Download map. In de informatie stond dat je beide op een schone USB stick moest zetten van 16 GB. Heb beide gedownload op de computer en gekopieerd naar de USB stick.
In de auto heb ik Uconnect gestart en heb de USB stick in de input gestopt.
Uconnect herkende de update onmiddellijk en deze werd gestart met de mededeling dat de oude kaarten gewist werden.
In een flits zag ik een rode balk met 99% en daarna verscheen er een balk met 40% (soms 41 en zelfs 42%). Maar helaas kwam er na ongeveer twee minuten de boodschap “UPDATE MISLUKT”.
Het resultaat is dat ik nu helemaal geen kaarten meer heb en nadat ik de procedure ongeveer 20 keer heb herhaald zegt hij nog steeds UPDATE MISLUKT.
Ik ben bij de dealer geweest met het idee dat zij mij zouden kunnen helpen, maar helaas kon ik pas een afspraak maken op 3 oktober a.s. en geen enkele suggestie. Ook heb ik Customer Care van Ciao Fiat benaderd en zij hebben alle info in deze topic genoteerd en mij een incidentnummer gegeven maar na drie dagen nog geen enkele oplossing of suggestie.

Ik ben boos en wanhopig !!!!

Heeft er iemand een mogelijke oplossing of suggestie hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen ?

Pagina's: [1]