Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Annemie Abarth

Pagina's: [1] 2
1
Algemeen / Re: Oliedruk
« Gepost op: 19 april 2019, 19:50:50 »
Buiten de gemelde mogelijke storing aan de sensoren misschien een dichtgeslibt filter.
Ik heb dit al meegemaakt met een wat andere motor, een Rover V8. Te lage oliedruk omdat 500Km na een olie en filterwissel (de olie die er uit kwam was gitzwart) de troep in het blok begon op te lossen en door het filter werd afgevangen.
Weer olie en filter gewisseld en weer in orde, tot 1000Km later de druk ook weer begon te dalen.
Weer olie wisselenn en filter vervangen, daarna OK.

Ik zou dus maar eens naar een garage gaan en de olie en het filter laten wisselen.
Kijk ook eens naar de kleur van de olie die er uitkomt. Ik hoop niet dat de olie glinstert, want dan is er echte slijtage en/pf een slecht filter gebruikt. Als de olie zwart is, compressielek langs de zuigerwan(den).

Tip, neem een (Mann) Mahle filter, die zijn in de regel wat groter van inhoud en groter filter oppervlak.

Succes enne, die ene garage die zegt dat dit niet erg is helemaal links laten liggen.

Jos van Annemie.

2
De remklauw maar even losgemaakt. Het afgebroken stukje bout lag op de afschermplaat.
Met een draadtap van M12 x 1,25mm de gaten weer netjes gemaakkt en met nieuwe bouten gemonteerd.
Er zaten dus Eibach spoorverbreders op, maar voor de achterwielen betekent dat bouten van 35mm lang.
Ik snap niet dat zoiets mag. De wielen staken zover uit dat zowat alles volgegooid werd met (vies) water wat van de wielen afkwam.

Blij dat de boel er weer goed onder zit.
Cabrio time dit weekend.

Groeten,

Jos van Annemie


3
Nou dan, in de garage hebben ze bij de aflevering de winterbanden gemonteerd op aparte velgen.
Die bouten waren dus veel te lang (voor de voorwielen) en staken aan de achterzijde uit.

Gelukkig had ik nog bouten van onze winterbanden/velgen, die dus wel de juiste lengte hebben. Een zijde is weer in orde.

Een bout is op het uiteinde afgebroken en heb ik er nog net uit gedraaid. Dat afgebroken stukje bout ligt in de schijf-bus.

Morgen maar losdraaien van het maakt wat geluid. Er zol ook een nieuwe naaf op moeten.

4
Hoi,

Net bij mijn schoonzus haar Abart 595 de zomerbandjes gemonteerd, maar nu beweegt de auto 20cm naar voor of achter en dan blokkeert ie volledig.
Ik had even een wiel in de lucht en dat kun je een kwart slag draaien.

Zit er een wegrij blokkering op?
Zo ja, hoe kan dit ge deactiveert worden?

Er zit een Clifford Alarm op (Vodafone Automotive 4627 Alarmsysteem).
Kan daar iet mee geblokeerd worden?

Jos

5
Exterieur / Re: Speling Koni FSD op bouten
« Gepost op: 24 januari 2019, 20:32:02 »
Hoi Hans,

Ik heb het even gevolgd en gelukkig ben je van de klopgeesten bevrijd.
Ik snap niet dat Fiat, of op zijn minst de importeur hier niet een standaard "upgrade" van maakt >:(. Als je toch duizend van die bouten laat maken, kost dat een paar tientjes per set.
Jammer, ze erkennen deze ontwerpfout niet eens volgens de Duitse Abarth rijder die de bouten in de UK heeft laten maken voor gruwelijk veel geld.

Misschien eens peilen onder de Abarthisti hoeveel gebruikers er belangstelling voor hebben en wat de kosten dan zouden gaan bedragen voor 2 + 2 bouten.

Zelf heb ik op dit ogenblik nog geen tijd om de rechter zijde onderhanden te nemen, ik heb de garage vol liggen met een V8 motor, geen angst niet voor de Abarth, maar voor de Landrover Ninety V8 ::)

Nog veel fijne Miglio's

Jos van Annemie.

6
Hoi,

Ik ben bezig met een andere radio, maar het Antenne signaal van de ingebouwde raamantenne is niet bepaald om over naar huis te schrijven, zeg maar redelijk waardeloos.
Weet iemand van jullie of er in de Abarth Cabrio (2012) standaard al een FM versterker zit?
Zo nee, iemand ervaring met een FM antenne versterker?

Groeten,

Jos van Annemie

7
Hoi,

Alvast dank voor de informatie.

Het zou om deze velgen gaan  https://www.online-velgen.nl/velgen/111186-stalen-velgen-2/
Maar dan aluminiumkleurig en worden met schuifbouten geleverd.
Ik heb even naar de remmen gekeken en er staat geen Brembo op de klauw (is wel rood van kleur ::)) en schat tussen de rand van de remklauw en de binnenzijde van de 17" velg ongeveer 25mm ruimte te hebben.
16" zou er dan op kunnen.

De aluminium velgen hebben alle als nadeel dat het materiaal van de spaken weer verder uitsteekt als de wang van de band en dat is link, vooral als er sneeuw ligt en je moet parkeren.

Jos van Annemie

8
Hoi,

Ik wil voor de Fiat Abarth 500C winterbanden monteren.
Ik heb gelezen dat de aanbevolen velgen 4x100, ET40 zijn en 16x6,5J".

Nu heb ik bij een garage in het westen van het land nog een set voor een Mazda MX-5 NB liggen, ook 4x100, maar 14" met wat hogere banden 185/60/14 82H (hoogte 57,5cm).

- Weet een van jullie of er 14"velgen op de Abarth uitvoering passen? (eventuele pasring kan ik bestellen).
Ik heb de indruk dat de remklauw dan in het gedrang zou komen (nu 17" velgen).

Aan de andere kant, ik heb vier nagenoeg nieuwe Kleber winterbanden (op 5 gaats originele Mazda MX-5 velgen J16x6,5 ET 55) liggen van de maat 205/50/R16 (hoogte 61,0cm).
Nu liggen er op de Abarth 205/40/R17 (hoogte 59,5cm) als zomerbanden op.
Er is speling tussen de band en de spatbord rand.

- Weet iemand van jullie of ik de 61cm band zou kunnen monteren (op een set 16x6,5j ET40)?
Sneeuwkettingen zullen niet van toepassing zijn, dat kon op de Mazda ook al niet :-\.

Alvast dank,

Jos van Annemie

9
Exterieur / Re: Speling Koni FSD op bouten
« Gepost op: 06 december 2018, 16:45:53 »
Hoi,

Ik ga nog eens de foto proberen te plaatsen.
Ik heb dus plaatjes gemaakt van 0,5mm dik aluminium.
Als je metaalplaat van 0,5mm heb (een of ander blik opengeknipt), zou je het ook mee kunnen doen. Wellicht kan het met nog wat dikker materiaal.
Ik ga er wel nog kopervet tussen doen om eventuele klappen op te vangen.
Overigens, dat aanhaalmoment mag best wat hoger.

Hier de links van de tekening: https://photos.app.goo.gl/kAJuvwSsZffS59F88

Hier de foto van de busjes (proefexemplaar): https://photos.app.goo.gl/c3fSSx6vPQHn7jDfA


Jos

10
Hoi,

Ik ben zwaar onder de "niet-indruk" ::) van de ontvangst van de Fiat Abarth autoradio. Vreselijk slechte ontvangst en je moet steeds toch weer zelf naar een volgende zender zoeken.
Ik wil dat stukje standaard Italiaanse elektronica overboord zetten en een DAB+ radio plaatsen zoals b.v. de Kenwood DAB+ met inbouwframe voor de Fiat 500. Deze kan met een interface ook vanaf het stuur worden bedient.

We hebben een 500 Abarth Cabrio, dus dak-antennes vallen af.
Bij de Kenwood leveren ze ook een DAB+ antenne mee en die is voorzien om op de voorruit te monteren.
Ik vind dat toch wel een probleem om
a: het uitzicht (beter gezegd, je ziet dan "ding" dan altijd)
b: door de laag op/in het glas is de ontvangst blijkbaar al beperkt.
c: je moet de bekleding loshalen en volgens mij (correct me if I'm worng) zit daar wellicht een sensor die ook iets met de Side Airbag doet (of onbewust laat afgaan indien de bekleding(schaal) gedemonteerd wordt).

Ik vraag me af of je die antenne niet op een van de achterramen zou kunnen bevestigen?
Uiteraard moet er een aarde worden geplakt en de antenne-lus wordt dan op het raam geplakt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nog een vraagje: de originele antenne in de 500C voorruit (draadje wat van rechts-beneden naar boven loopt, dan naar het midden toe loopt en voor de spiegel weer naar beneden afbuigt tot een cm of 5 van de onderzijde van het voorraam), is die niet geschik als DAB+ met een passende adaptor.

Ik hoor graag van jullie,

Jos

11
Hoi,
De lampen waren inderdaad versteld, en niet zo een beetje. Ik snap niet dat ze daar niet op "schakelen".
Nadat ik het kogelboutje even had losgemaakt, armpje naar boven en weer vastgedraaid, stonden de lampen bij het inschakelen .......... in de bomen.
Ik heb ze even provisorisch gesteld zodat er niemand last van heeft. De garage mag dat met lichtbeeldmeter afstellen.

Overigens bij het voor de eerste keer inschakelen van de lampen moesten de lampen zowat uit de kelder komen :-\. Dat duurt toch wel wat seconden.
Nu gaan ze bij het inschakelen weer eerst naar beneden en dan weer tot waar ze moeten staan.

Dank voor de tips ;)

Jos

12
Beste Jan,

Met dank, deze week even met de wieltjes van de grond en weer goed zetten ;)

Jos


14
Hoi,

Vandaag even naar de hoogte sensor links-voor gekeken en hoe deze gemonteerd is lijkt mij niet de juiste wijze. De draagarm kan bewegen zoveel hij wil, maar de sensor zal nauwelijks bewegen omdat de arm in de verkeerde uitgangspositie zit (volgens mij).
Zoals de sensor arm nu staat (recht naar beneden en de reactiearm horizontaal), lijkt het voor de regeling of de vooras helemaal is uitgeveerd en dus gaan de lampen naar beneden.
Ze hebben de voorzijde los gehad voor de controle van beide aandrijfassen (de rechte homokyneet was luidruchtig).
Ik denk dat de onderst draagarm naar beneden is gedrukt en de verbindingsdtang en de sensor-arm doorgeschoten zijn naar de stand waarin ze nu staan.

Kan iemand bevestigen of de arm zo inderdaad verkeerd zit?

Foto is blijkbaar niet te lezen helaas)

Alvast dank,

Jos (van Annemie)

15
Met dank Gpsport voor deze toevoeging. Dan heb ik een idee waar ik moet zoeken.

Pagina's: [1] 2