Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - The Pretender

Pagina's: 1 2 [3] 4
31
Algemeen / Abarth Tipo.
« Gepost op: 18 juli 2020, 12:15:29 »

32
500 Abarth / 595 verlaagt met 16 inch.
« Gepost op: 18 juli 2020, 12:14:09 »

33
500 Abarth / Re: Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 18 juli 2020, 11:51:51 »
Tubi Style.


34
500 Abarth / Re: verbruik 500c abarth op de snelweg
« Gepost op: 18 juli 2020, 11:31:34 »
Een kleinere turbo lijkt mij zuiniger??
Hangt denk ik ook weer van het rijgedrag af.
De kleinere turbo zal eerder actief zijn dan de grotere turbo afhankelijk van het motor toerental.
Dus als je met beide versies even snel rijd kan het zijn dat de kleine turbo als behoorlijk actief is en de grote turbo nog bijna niet.

35
500 Abarth / Re: verbruik 500c abarth op de snelweg
« Gepost op: 11 juli 2020, 10:07:35 »
Hangt ook af van de motor keuze, Kleine IHI turbo of grotere Garrett turbo.
Pre-facelift allemaal IHI turbo afgezien van de Competizione en 695's
Na de facelift 595, Kleine IHI turbo, 595 Turismo, 595 Competizione, en 695's grotere Garrett Turbo.

36
500 Abarth / Re: Banden trimmen
« Gepost op: 11 juli 2020, 10:00:32 »
Het beste is om banden te nemen zonder rij richting, dus banden met een outside - inside band profiel.
Op die manier kan banden rouleren van rechts naar links en vise versa, op die manier draaien de banden andersom tijdens het rijden.
Cuppen is het gevolg dat de banden steeds de zelfde kant opdraaien wat een bepaald slijt patroon teweeg brengt, meestel op de achterbanden erger dan op de voorbanden.
Met niet richten gebonden banden kan je alle kanten op rouleren, rechts achter naar links voor en visa versa, en links achter naar rechts voor, en visa versa, cuppen wordt dan tot een minimum beperkt.

37
500 Abarth / Re: abarth 595 pista
« Gepost op: 11 juli 2020, 09:51:55 »
Ik ben toch van mening dat de facelift 595 Pista gewoon de IHI turbo heeft, dus de kleine.
Het verhaal dat de Pista het gat opvult tussen Turismo en Competizione gaat ook niet op, de Facelift 595 Turismo heeft de Garrett turbo en 165 pk, de Competizione heeft de zelfde turbo met 180 pk.
Bij de kleine turbo kan er met een software aanpassing max ± 175 pk uitgehaald worden, bij de Garrett ± 180-185 pk, en ± 200 pk bij een airbox modificatie.

38
500 Abarth / Brembo's en 16 inch velgen.
« Gepost op: 11 juli 2020, 09:42:44 »
Is het 100% zeker dat 16 inch velgen niet passen als er 305mm Brembo remmen gemonteerd zijn. ??

Of is er minuscule ruimte dat het net wel past. ??

39
Algemeen / Re: Pirelli voorbanden slijten aan de binnenkant
« Gepost op: 11 juli 2020, 09:33:29 »
Duidelijk sporing die niet goed staat.


40
500 Abarth / Re: Helaas APK afkeur door achteruitrijverlichting.
« Gepost op: 06 juli 2019, 13:54:11 »
Die schakelaar zit meestal op de versnellingsbak, zover ik weet.
Of de schakeling van de achteruitrijlampen met heel anders aangestuurd worden.  ???

41
500 Abarth / Re: Wie heeft 18 inch
« Gepost op: 12 mei 2019, 13:38:06 »
Ik denk dat het ook nog wel uitmaakt of je een instelbaar onderstel hebt of niet.
Met compression op soft en rebound op stug, hou je nog een redelijk comfort over lijkt mijn.

42
Voorstelrondje / Re: En weer 'n Abarth rijder erbij :)
« Gepost op: 12 mei 2019, 13:11:09 »
Hoi allemaal!

Mijn naam is Jolanda, ben 36 jaar en woonachtig in Brabant.
Sinds een paar weken mag ik me eindelijk eigenaar noemen van een 500 Abarth uit 2014 in het Campovolo grijs.

Liefde op het eerste gezicht, dat was mijn kennismaking met de Fiat 500 in 2007. Helemaal toen in 2008 de Abarth uitgebracht werd.
Ik werkte bij Nieuwkoop in Den Bosch, dus kon me elke dag vergapen aan deze leuke wagentjes. Natuurlijk ook in de demo's gereden, maar tot op heden nooit zelf een 500 in bezit gehad.
Maar nu ben ik helemaal happy met mijn grijze wolf in schaapskleren.



Zoals jullie op de foto kunnen zien is deze genomen aan de Nürburgring, een plek waar ik samen met m'n vriend vaak te vinden ben.
En ja, hij is nu nog lekker "standaard" - maar daar zal vast nog wel verandering in komen. Eén wens is zeker om 'm wat te verlagen... en wie weet nog meer...
Hoop hier dan ook de nodige inspiratie en kennis op te doen zodat ik nog jaren kan genieten van deze racemuis.

Deze grijze kleur en de Baby blauwe kleur hebben mijn voorkeur bij een Abarth 500, lekkere kleurtjes die opvallen.

43
500 Abarth / Re: Wie heeft 18 inch
« Gepost op: 28 april 2019, 21:46:03 »
Pogea Racing heeft een wiel voor de 500, is volgens mijn 8Jx18" ET27.

44
500 Abarth / Re: Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 09 januari 2019, 18:56:08 »
Goedemorgen allemaal, erg vers op dit forum en tevens (dit weekend) een verse aankoop gedaan: Een 500 esseesse uit 2012, een heerlijk autootje mag ik wel zeggen. Er zit een uitlaatsysteem op met de dubbele pijpjes aan weerszijden, op de demper een Abarth logo en een Magneti Marelli logo. Weet iemand of dit de standaard uitlaat is of dat dit reeds een "upgrade" uitlaat betreft? Hoewel deze goed klinkt ben ik op zoek naar een wat harder geluid en wat meer "roffel en gegorgel". Prijstechnisch denk ik dan aan de Bombardone 2.0, juiste keuze wat de kenners betreft?

En...... iemand wellicht woonachtig in Breda of omgeving die een dergelijke set-up heeft (EsseEsse + Bombardone?) en waar ik wellicht eens zou mogen komen luisteren?  ;D

Vast dank voor jullie reacties en adviezen!
Dat is deze : https://www.prinsshop.nl/uitlaatsysteem-kit-record-monza-abarth.html

45
Exterieur / Re: Speling Koni FSD op bouten
« Gepost op: 06 januari 2019, 00:01:32 »
Ik had in het verleden ook Koni's die te ruim bij de achter bouten zat, was perfect op te lossen met een 12mm kopere waterleiding buis, als of het er voor gemaakt was.

Pagina's: 1 2 [3] 4