Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Jan V

Pagina's: [1] 2 3 ... 11
1
500 Abarth / Re: Wielsloten
« Gepost op: 14 december 2018, 21:02:00 »
Hoi Tophaar,

De Abarth/Fiat dealer levert een setje slotbouten van Mopar en  kost zo'n 45 euro.
Wil je betere kwaliteit dan zou ik naar Mcgard slotbouten kijken deze zijn er in setjes van 4 in het zilver en in het zwart,ook in het zwart als hele set van 4 slotbouten en 20 gewone bouten zijn alleen niet goedkoop,ongeveer € 200,-
De maat die je nodig hebt is M12x1.25  lengte 19mm
zie voor info, https://www.velgslotenshop.nl/contents/nl/d256_Wielsloten_McGard_Zwarte_uitvoering.html

groet,
Jan

2
500 Abarth / Re: Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 25 november 2018, 15:53:34 »
He Jan,

Ik heb deze https://flic.kr/p/QYktxL dus een RVS in het zwart zo te zien.
Waarom adviseer je om het dan niet te doen?

Het geluid van de Monza is wel lekker :-)

Hoi Tophaar,

Een Competizione heeft inderdaad een rvs (rvs zilver kleurige) Monza, net als de Pista.
De andere modellen hebben meestal een matzwarte demper die niet van rvs is, alleen de eindstukjes wel.
Voor dat model is het zonde om er geld aan te besteden omdat deze dempers vaak niet zo lang mee gaan ze roesten erg snel.

3
500 Abarth / Re: Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 25 november 2018, 09:42:31 »
Weet iemand of het mogelijk is om de klep op de Record Monza uitlaat permanent in de dichte stand te laten ? Ik vind het geluid te heftig maar zeker in de open stand. Overweeg een standaarduitlaat te laten monteren, maar dit lijkt me een goedkopere oplossing die zeker te proberen is.

Beste Hans,

Waarom ga je niet even langs bij een dealer en laat je dit door hun vast zetten.
Als het een mechanische klep is die dmv druk open gaat dan kunnen ze deze vast zetten met ijzerdraad of e.v.t vast lassen.

Als het een klep is die elektrisch aangestuurd word dan kunnen ze deze ook wel vast zetten lijkt me en de elektrische aansturing ervan los halen.

Een standaard uitlaat maakt ook wel geluid,als je echt een stille uitlaat wil zou ik je de Ragazzon aanbevelen met de 2 ronde dempers,deze geeft een mooi donker geluid.

succes met je keuze,

mvg

Jan

4
500 Abarth / Re: Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 25 november 2018, 09:38:05 »
Beste Tophaar,

Je kan bij een custom uitlaat bedrijf 2 ronde rvs eindstukken laten monteren daar heb ik ook in het begin naar gevraagd,dit is ook niet goedkoop zo rond de 200,-300,- euro.
Als je geen rvs Monza hebt maar de zwarte uitvoering (had ik ook) dan zou ik deze investering niet doen.

groet,

Jan

5
Beste Annemie en Jos,

Dit staat verkeerd het asje hoort verticaal te staan, je kunt de rechtse koppeling loshalen (zit met een moertje vast) en dan het asje verticaal draaien en weer vast zetten.
Zelf heb ik dit met mijn vorige auto ook gehad,na het plaatsen van kortere veren.

mvg

Jan

6
Exterieur / Re:Ophanging 595
« Gepost op: 12 april 2018, 17:47:20 »
De Koni set met veren voor en achter wordt als extra pakket aangeboden door Abarth.
Ik weet niet of je alleen de achterdempers als optie kunt nemen dat zou je bij je dealer moeten vragen of dat (nog)mogelijk is.

7
Exterieur / Re:Ophanging 595
« Gepost op: 11 april 2018, 21:57:35 »
De Modellen met de Koni FSD achterdempers hebben ook iets kortere Eibach veren
dat scheelt 1-1,5 cm met de standaard veren en dempers.
Dat is niet zoveel maar is wel te zien.

Dat geldt ook voor modellen met de Koni FSD voordempers en Eibach veren.

8
500 Abarth / Re:H&S Corse motor management 595 comp
« Gepost op: 29 maart 2018, 17:49:17 »
Ik hoorde dat de euro 4-5 modellen makkelijk zijn  te herprogrammeren via de diagnose poort,
De euro 6 modellen hebben een betere beveiliging waardoor de ECU geopend dient te worden om uit te lezen en
om de nieuwe tuningssoftware erin te zetten.

Waarschijnlijk is bij het type 4 euro 6 een nog betere beveiliging geplaatst om het tunen tegen te gaan.

9
Algemeen / Re:rollerbank
« Gepost op: 28 februari 2018, 15:47:46 »
Ik heb vanmorgen de tuning laten doen, het leuke is er wordt eerst een run gemaakt van
de standaard software, en daarna 3 runs met de Revlimit software heel leuk om te zien en leerzaam
wat er wordt uitgelegd door de heren. :)

10
Meetings / Re:Italia a Zandvoort 2018
« Gepost op: 16 februari 2018, 11:57:45 »
Ik las het op de site heel jammer!  :(

http://italia-zandvoort.nl

Italia a Zandvoort, hét Italiaanse auto & lifestyle evenement van Nederland, neemt een pauze. Het evenement zal in 2018 dan ook niet plaats vinden. Italia a Zandvoort verblijft in 2018 in de garage, waar druk wordt gesleuteld en vooral nieuwe elementen worden toegevoegd. Over de volgende editie van Italia a Zandvoort zal op een gepast tijdstip meer bekend worden gemaakt.

11
500 Abarth / Re:Verlengde Garantie
« Gepost op: 07 februari 2018, 10:15:51 »
En dat ligt er maar net aan wat er kapot mocht gaan,want slijtage gevoelige delen vooral aan het motor blok valt in sommige gevallen niet onder de garantie!

12
500 Abarth / Re:Verlengde Garantie
« Gepost op: 06 februari 2018, 16:32:48 »
De meningen zijn hierover verdeelt, i.v.m wat wel en niet onder de fabrieksgarantie valt,en vergoed wordt.
Ik hoorde ook van de medewerkers bij mijn dealer dat de importeur (Fiat NL) daar wel eens moeilijk over doet.

Zelf heb ik bij de aankoop wel meteen een extra jaar erbij genomen,daar kreeg ik wel een leuke korting op dus was de
keuze snel gemaakt.
Mijn Abby is ook net 2 jaar en heb nu nog 1 jaar extra geeft toch wel een prettig gevoel.

13
Exterieur / Re:Klop- en rammel geluiden Koni FSD achterdempers
« Gepost op: 31 december 2017, 17:19:59 »
Hallo Leo,

Nee hoor, dit heb je mij nooit gevraagd. :)
Ik heb er niet veel last van,alleen wat ik al aangaf bij rem drempels in het asfalt bij stoplichten,als je optrekt.
Als ik over drempels of parkeer plek drempels rijd hoor ik niks.

Heb je W. Prins al is benaderd of dit bij hun bekend is?

Ik wens ook iedereen een goed 2018.

14
Exterieur / Re:Klop- en rammel geluiden Koni FSD achterdempers
« Gepost op: 31 december 2017, 14:32:13 »
Ik heb dit topic even doorgelezen en heb dezelfde hoorbare geluiden.

Vooral bij het wegrijden bij stoplichten in de bebouwde kom waar rem richels in het asfalt zitten.
Een maand of 2 geleden ben ik ervoor bij de dealer geweest,de monteur die mee reed zij dat het komt omdat de achterzijde van de Abarth vrij licht is kwa gewicht en de Koni FSD's vrij stug zijn de 1e cm's dat ze in veren door het klep mechanisme.De standaard dempers hebben dat niet en zijn soepeler vertelde hij.

Echter vraag ik me af of het door het dikte verschil van de montagebouten kan komen,de bussen in de dempers worden in de ophangpunten toch goed vast geklemd? daardoor zouden ze toch niet kunnen bewegen/ schuiven? of zien jullie slijtage plekken waar de demper is bevestigd?

15
Meetings / Re:Viva Italia Assen 8 April 2018
« Gepost op: 10 november 2017, 13:32:04 »
Hallo Marc,

Zet mij er ook maar bij,(onder voorbehoud of het gaat)

groet,

Jan

Pagina's: [1] 2 3 ... 11