Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Jan V

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Exterieur / Re:Ophanging 595
« Gepost op: 12 april 2018, 17:47:20 »
De Koni set met veren voor en achter wordt als extra pakket aangeboden door Abarth.
Ik weet niet of je alleen de achterdempers als optie kunt nemen dat zou je bij je dealer moeten vragen of dat (nog)mogelijk is.

2
Exterieur / Re:Ophanging 595
« Gepost op: 11 april 2018, 21:57:35 »
De Modellen met de Koni FSD achterdempers hebben ook iets kortere Eibach veren
dat scheelt 1-1,5 cm met de standaard veren en dempers.
Dat is niet zoveel maar is wel te zien.

Dat geldt ook voor modellen met de Koni FSD voordempers en Eibach veren.

3
500 Abarth / Re:H&S Corse motor management 595 comp
« Gepost op: 29 maart 2018, 17:49:17 »
Ik hoorde dat de euro 4-5 modellen makkelijk zijn  te herprogrammeren via de diagnose poort,
De euro 6 modellen hebben een betere beveiliging waardoor de ECU geopend dient te worden om uit te lezen en
om de nieuwe tuningssoftware erin te zetten.

Waarschijnlijk is bij het type 4 euro 6 een nog betere beveiliging geplaatst om het tunen tegen te gaan.

4
Algemeen / Re:rollerbank
« Gepost op: 28 februari 2018, 15:47:46 »
Ik heb vanmorgen de tuning laten doen, het leuke is er wordt eerst een run gemaakt van
de standaard software, en daarna 3 runs met de Revlimit software heel leuk om te zien en leerzaam
wat er wordt uitgelegd door de heren. :)

5
Meetings / Re:Italia a Zandvoort 2018
« Gepost op: 16 februari 2018, 11:57:45 »
Ik las het op de site heel jammer!  :(

http://italia-zandvoort.nl

Italia a Zandvoort, hét Italiaanse auto & lifestyle evenement van Nederland, neemt een pauze. Het evenement zal in 2018 dan ook niet plaats vinden. Italia a Zandvoort verblijft in 2018 in de garage, waar druk wordt gesleuteld en vooral nieuwe elementen worden toegevoegd. Over de volgende editie van Italia a Zandvoort zal op een gepast tijdstip meer bekend worden gemaakt.

6
500 Abarth / Re:Verlengde Garantie
« Gepost op: 07 februari 2018, 10:15:51 »
En dat ligt er maar net aan wat er kapot mocht gaan,want slijtage gevoelige delen vooral aan het motor blok valt in sommige gevallen niet onder de garantie!

7
500 Abarth / Re:Verlengde Garantie
« Gepost op: 06 februari 2018, 16:32:48 »
De meningen zijn hierover verdeelt, i.v.m wat wel en niet onder de fabrieksgarantie valt,en vergoed wordt.
Ik hoorde ook van de medewerkers bij mijn dealer dat de importeur (Fiat NL) daar wel eens moeilijk over doet.

Zelf heb ik bij de aankoop wel meteen een extra jaar erbij genomen,daar kreeg ik wel een leuke korting op dus was de
keuze snel gemaakt.
Mijn Abby is ook net 2 jaar en heb nu nog 1 jaar extra geeft toch wel een prettig gevoel.

8
Exterieur / Re:Klop- en rammel geluiden Koni FSD achterdempers
« Gepost op: 31 december 2017, 17:19:59 »
Hallo Leo,

Nee hoor, dit heb je mij nooit gevraagd. :)
Ik heb er niet veel last van,alleen wat ik al aangaf bij rem drempels in het asfalt bij stoplichten,als je optrekt.
Als ik over drempels of parkeer plek drempels rijd hoor ik niks.

Heb je W. Prins al is benaderd of dit bij hun bekend is?

Ik wens ook iedereen een goed 2018.

9
Exterieur / Re:Klop- en rammel geluiden Koni FSD achterdempers
« Gepost op: 31 december 2017, 14:32:13 »
Ik heb dit topic even doorgelezen en heb dezelfde hoorbare geluiden.

Vooral bij het wegrijden bij stoplichten in de bebouwde kom waar rem richels in het asfalt zitten.
Een maand of 2 geleden ben ik ervoor bij de dealer geweest,de monteur die mee reed zij dat het komt omdat de achterzijde van de Abarth vrij licht is kwa gewicht en de Koni FSD's vrij stug zijn de 1e cm's dat ze in veren door het klep mechanisme.De standaard dempers hebben dat niet en zijn soepeler vertelde hij.

Echter vraag ik me af of het door het dikte verschil van de montagebouten kan komen,de bussen in de dempers worden in de ophangpunten toch goed vast geklemd? daardoor zouden ze toch niet kunnen bewegen/ schuiven? of zien jullie slijtage plekken waar de demper is bevestigd?

10
Meetings / Re:Viva Italia Assen 8 April 2018
« Gepost op: 10 november 2017, 13:32:04 »
Hallo Marc,

Zet mij er ook maar bij,(onder voorbehoud of het gaat)

groet,

Jan

11
Interieur / Re:Radio blijft aan bij afzetten auto.
« Gepost op: 08 november 2017, 09:25:41 »
Je kunt in het menu van de radio de tijd dat de radio uitgaat instellen, als je deze op 00 min
zet dan gaat deze gelijk uit,als je het contact uitzet en je sleutel verwijderd.

12
500 Abarth / Re:Welke olie in 2017 ABARTH 595c turismo
« Gepost op: 06 oktober 2017, 09:14:41 »

Dat is voor de olie,oliefilter en een nieuwe ring voor de aftap plug.
Het is een pakket prijs, ik betaalde een week of 3 geleden al € 178,-!

13
500 Abarth / Re:Magneti Marelli Bombardone
« Gepost op: 21 september 2017, 16:32:18 »
Martn,

De Akrapovic klinkt heel anders dan de Monza,die is een stuk scheller en luider.
Hopelijk krijg je er geen spijt van.

14
500 Abarth / Re:Aankoop nieuwe Abarth
« Gepost op: 29 juli 2017, 20:06:12 »
Beste Stukke,

De turbo is niet hetzelfde, de Pista heeft nog de IHI en de nieuwe Turismo de Garret 1446 ;)
Als je van plan bent om te chippen dan kun je met de Turismo dus meer vermogen halen. 175PK Pista t/o 195-199pk met de Turismo.

De Pista is een gelimiteerd model waarvan er slechts 18 in Nederland verkrijgbaar zijn, en grotendeels in het grijs met gele accenten,dat moet je net mooi vinden?
De Turismo is als voorradig model of als eigen configuratie in vele kleuren te bestellen.
De uitvoering is grotendeels gelijk,het interieur is hetzelfde met lederen bekleding,de Pista heeft dan wel Xenon lampen en een record Monza uitlaat,en de mooie matzwarte Formula velgen.

Maar je kunt het beste beide modellen bekijken en proefrijden.
Succes met je keuze,

groet  Jan

15
500 Abarth / Re:Het grote uitlaten topic
« Gepost op: 27 juli 2017, 10:36:51 »
Hallo, heeft er iemand ervaring met een uitlaat Novitec Stradale voor Abarth 595. Is het geluid aanvaardbaar. Heb deze bij Tricolore gezien voor een 500€. Best goedkoop in vergelijking met andere merken. Thx.

Dat is toch die open uitlaat zonder dempers? Voor die prijs kan je ook de bombardone kopen, dan hou je nog geld over voor montage. Qua geluid doen ze niet voor onder voor elkaar.

De Stradale is met demper zoiets als de Monza, zonder demper is het model Challenge Corse  :)

Maar deze uitlaten zijn bijna nergens leverbaar.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10