Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Sportiva-Italia

Pagina's: [1] 2 3
1
Algemeen / Re:Motor loopt slecht (slaat af)
« Gepost op: 13 mei 2013, 23:42:29 »
Hoi,

(geen idee of het nog nodig is te reageren):

ik ben geen monteur (verre van :P), maar zijn er geen leidingen waar mogelijk een scheurtje in zit, of het gasklephuis niet meer goed (kwam ik op n ander forum tegen). Anders bij de dealer uit laten lezen en evt. de boel restten. Of wat ook kan, dat de auto lang stil gestaan heeft en de troep (bezinksel) uit de tank nu door het rijden meekomt naar de motor. Dan zou je denk ik de boel even door moeten laten spoelen. Anders heb je rommel die weer vastkoekt in de cilinders, waardoor het erger wordt en/of de motor slechter presteert.

Hopelijk heb je er wat aan en succes ermee!

2
41 hier; 7 jaar geleden gekocht ('oude' versie Punto Abarth 1.8 16v)

3
Voorstelrondje / Re:Punto 1.8 16v Abarth (2004)
« Gepost op: 09 mei 2011, 22:07:01 »
Vorige week m'n Abarthje even voor n APK en 80.000 km beurt te logeren gebracht. Alles keurig en netjes, behalve het wisserblad van de achterwisser vervangen, verder niets.
Alleen als je al 2 buitenspiegels hebt, waarom is die achterwisser dan zo belangrijk?? Was een tientje oid, maar toch.
En het viel me voor het eerst op dat ze ook ruitensproeiervloeistof hadden vervangen, terwijl ik dat altijd keurig bijhoud. Was ook niet over de 2 Euro, maar ook onzin. Zal vast wel bij een beurt horen, maar als het reservoir vol zit, waarom weer vullen en dan nog met anti-vries??????? De mussen vallen hier dood van het dak en ze doen anti-vries in t reservoir..
Anti-Fries: ok, maar anti-vries? :P  Factuur zag er wel anders uit dan anders.. Nu staat er zelfs de naam op van de receptionist! Heb liever de naam van de monteur ;)
Alles bij elkaar net geen Ä192,- Oliefilter vervangen, interieurfilter vervangen en wat kleinmateriaal..

 

4
Algemeen / Re:Boetes gereden met de Abarth
« Gepost op: 09 mei 2011, 22:00:31 »
Tot nu toe met mijn Abarth 1 x van een paar km te hard in de bb kom. Weet bedrag niet meer, geloof rond de Ä60,- oid.

Krijg bijna nooit een boete ;) In de 20 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, maar een handjevol boetes gehad en altijd voor een paar km te hard. Alleen eigenlijk direct een boete (in de Renault van m'n ouders) een boete omdat ik door rood had gereden (ik vond dat t nog oranje was).
En 1 keer niet betaald geparkeerd, omdat ik met n collega snel iets in de winkel zouden halen voor onze baas, die in t ziekenhuis lag. Zag pas dat het betaald parkeren was, toen we bijna in de winkel waren. Eindje verderop stond zo'n geldslikker. Enfin, we waren wat langer in de winkel en bij terugkomst een prent..

5
Oude modellen / Re:Punto Abarth 2004
« Gepost op: 03 april 2011, 04:08:37 »
Ik dus :)









Nieuw gekocht in 2004 (besteld in Maart 2004, na levering en door mij gewenste aanpassingen, paar dagen in showroom gestaan als reclame en 14 Mei 2004 op kenteken gezet).
Bij dealer gekocht en nog daar nog altijd in onderhoud (Tolman Drachten) ;)

Achterspoiler Merkkur Tuning
Booskijkers Merkur Tuning (vond standaard lampen niet je van het)
Verlaagd dmv Novitec veren  (plm 4,5 cm)
Later icm gele Koni schokbrekers
Novitec N6 velgen 17"
Novitec MaXXAir inlaatsysteem
Abarth instaplijsten
Abarth embleempjes op zijskirts

Zie dat bij jou er wel een Abarth embleem achterop zit, maar bij die van mij staat HGT.. Al is het op kenteken ook een HGT en is er niet echt iets gewijzigd.

Leuk wagentje, kan wel zuipen, maar rijdt geweldig! Zeker als je m wat verlaagd (al neemt comfort op hobbelige wegen dan af).

6
Algemeen / Re:Distributieriem Punto Abarth 2004
« Gepost op: 31 maart 2011, 22:38:17 »
Hmm t is dat het natuurlijk wat tijd in beslag neemt, maar je zou bv een dagje Friesland kunnen doen en de auto bij de dealer brengen waar ik de auto in onderhoud heb.
Kost je een paar tientjes benzine, maar als je dan ook onder de Ä500,- blijft, kan dat wel uit ;) Leenauto'tje mee en wat gaan toeren of zo :)

Ik snap wel dat je dat niet zomaar doet, maar ik spreek uit ervaring dat ze het pico bello doen en service en behandeling van de klanten is ook super. Ze staan het zelfs wel toe als je er bij zou willen blijven. Maar goed, ik snap je punt wel. Het is een heel verschil en een aardige smak geld...

7
Algemeen Abarth / Re:Abarth roadster
« Gepost op: 29 maart 2011, 21:34:58 »
Motor zal waarschijnlijk de 'gewone' Abarth motor worden: het is toch bijna allemaal 1.4 Turbo of ze moeten m extreem maken met de 1750TBi van Alfa zelf.
Geen flauw idee waar ze mee willen concurreren, maar t zal vast n lichte wagen worden. Helemaal als ze t platform van de 4C (weer gebaseerd op de KTM Crossbow) gebruiken, dan wordt t n lichtgewicht wagentje. Zolang er geen officieel nieuws is, blijft het gissen, ook voor de journalisten. Met al dat photshoppen heb je kans dat er straks een lolbroek iets op internet kwakt als zijnde een uitgelekte foto.

Ik haal t meeste nieuws bij Italiaspeed vandaan en die weten heel nauwkeurig wat er speelt. Soms hebben ze een nieuwtje wat later, maar ze zijn nagenoeg altijd veel beter geÔnformeerd dan de meeste andere sites. We wachten rustig af ;) De 4C zou eerst komen, toen weer niet en ineens stond ie in GenŤve. Het blijven Italianen  ;D

8
Voorstelrondje / Re:Sunrise
« Gepost op: 29 maart 2011, 21:28:47 »
Er is er 1 jarig, hoera, hoera; dat kun je niet zien, maar dat is hij (*wijst naar Sunrise).

Hiep hiep: hoera! :) Gefeliciteerd met je verjaardag en maar veel fijne kilomters in de Abarth!  ;)

9
Algemeen Abarth / Re:Abarth roadster
« Gepost op: 29 maart 2011, 02:55:36 »
Sinds wanneer wordt een Alfa een Abarth?? Beetje vaag als je t mij vraagt. Abarth heeft ook wel op Porsches e.d. gestaan, maar om n roadster van Alfa nu Abarth te gaan noemen slaat nergens op vind ik. Ik heb t nog nergens gelezen.. Abarth is nu net als zelfstandig 'merk' aan de weg aan t timmeren, dus denk niet dat het n Abarth wordt. Of Abarth moet er een aparte uitvoering van maken. Er zijn geregeld concepten van een Abarth roadster. Denk dat het m daar in zit.

Zo heb je dit: http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=1673&highlight=abarth+roadster

En wat ik zei, een eigen variant door Abarth: http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=1486&highlight=abarth+roadster  en hier: http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=510&highlight=abarth+roadster

Of toch de computer van Abarth: http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=398&highlight=abarth+roadster   ;D

Er zijn nog altijd geen vaste plannen, maar als er een Abarth roadster komt, kan het best het zelfde platform zijn als die van de 4C GTA. Maar dat de Alfa 4C Roadster Abarth gaat heten lijkt me stug ;)




10
Algemeen / Re:Distributieriem Punto Abarth 2004
« Gepost op: 23 maart 2011, 00:35:17 »
Ja dat is idd vaag.. toch maar s even gaan babbelen denk ik. En mijn factuur-foto uitprinten, dan s vragen waar het verschil zit met die distributueriem.
Beetje vreemd allemaal, m.i. tijd om dit voor te leggen.

Trouwens, een andere ervaring van mij: Toen ik de auto net had, kreeg ik storingsmeldingen. Alles gecheckt en gereset, maar na n tijdje kwam het weer. Ik zat bij een club, waar iemand oo Fiat monteur was. Weliswaar van bedrijfswagens, maar hij wist me te vertellen dat er nieuwe software was.
De dealer contact gezocht met Fiat, maar nee, er was geen nieuwe software. Dealer dacht dat iemand maar wat had verzonnen. Een poosje later sprak ik die vent weer en die gaf me zijn gegevens ook, van de garage waar hij werkte.
Mijn dealer Fiat gebeld: "Wie staat er nou te liegen, want we kunnen ook die garage bellen en persoonlijk vragen". Toen was er ineens wel nieuwe software. Zo ging het maar door en nadat ik pissig werd vanwege de aanhoudende storing van de cruise control, werd de monteur van mijn dealer ook pissig op Fiat en hebben ze een 'goed' gesprek gehad. Toen werd er heel snel een stekkertje gestuurd, ipv altijd maar smoesjes en geen onderdelen sturen, die wel beloofd waren.

Als ze merken dat je niet uit je nek staat te kletsen, is het vaak verrassend simpel. Jij kent je garage het best, maar als mijn beurt met distributieriem goedkoper is dan alleen de riem bij jou, dan klopt het niet. Het zijn toch monteurs, dus dat is voor hun een plakje cake.. Hadden ze maar n vak moeten leren :p

11
Algemeen / Re:Distributieriem Punto Abarth 2004
« Gepost op: 22 maart 2011, 21:06:36 »
Ehm, dan zou ik als de sodemieter de auto naar een officiťle Fiat dealer brengen. Dat de nieuwe riem er 32.000 km omgezeten heeft, zegt niet alles. Ik ben geen monteur, maar het kan zijn dat ie nog wel mee kan, maar als ie inderdaad lang stil gestaan heeft, zou ik proberen geld terug te vragen vanwege het verwisselen van die riem. Wie weet krijg je bv Ä250,- terug, dan heb je in ieder geval iets. Het zal vast wel meevallen, maar bij een komende beurt/APK bij de echte dealer brengen en vragen daar extra op te letten. Als t een goeie dealer is, zal het je niet de kop kosten en ben je zeker dat het later niet alsnog verkeerd gaat.

Een officiŽle dealer weet sowieso meer van het merk dan een huis-tuin- en keuken garage. Meningen verschillen (zie ook discussies op Autoweek.nl e.d., over het onderzoek waarbij de kosten van universeel garage vergeleken werd met die van officiŽle dealers), maar zeker met een Abarth zou ik naar de officiŽle dealer gaan. Misschien wat reviews opzoeken van dealers, maar zo'n niet-Fiat garage ziet het verschil meestal niet tussen een gewone Punto een een Abarth uitvoering. Ik krijg zelf zo vaak opmerkingen als: "goh waar heb je die dikke bumpers vandaan en heb je die er zelf opgezet?", of helemaal leuk: "waarom ziet die auto er zo dik uit, het is maar een gewone Punto".. Als je ze dan vertelt dat ie een fractie sneller is dan een Golf 2.0 GTi 16v, dan hebben ze zoiets van "ehhhhhhhhh??". Ze hebben nog nooit van Abarth gehoord :)

Kortom: ga naar een echte dealer en leg je vraag voor aan de monteur(s). Laat ze naar de motor kijken en dan hoor je het wel.

Succes! Enne, heb je ook foto's van je Abarth? ;)

12
Algemeen / Re:Distributieriem Punto Abarth 2004
« Gepost op: 21 maart 2011, 22:38:17 »
Ik heb precies zo'n Abarth (ook uit 2004, vrij zeldzaam) en daar is de distributieriem bij 40.000 km vervangen (zie factuur).
Auto is door mij nieuw gekocht (moest apart besteld worden) en ben er nog steeds eigenaar van ;)

Bij mijn dealer, officiŽle service dealer, tot 2008 officiŽel Fiat, Alfa, Lancia en Toyota dealer, kijken ze ook naar hoe de auto gebruikt wordt. Veel korte afstanden, veel stilstaan, kilometerstand natuurlijk. En dan wordt er met mij overlegd wat ik wil. Als zij adviseren om iets nu alvast te doen, ga ik op hun advies af. Zat toen ik de auto kreeg net zonder vast werk, dus stond ook wel s stil en korte afstanden. In ieder geval heb ik niet het idee dat ik belazerd word met een of ander. Er is altijd overleg.
 

13
Algemeen / Re:Waar zijn toch alle Abarth's ?
« Gepost op: 19 februari 2011, 01:25:46 »
Ikzelf in Friesland, zo'n 15 - 18km bij Leeuwarden vandaan. Zag laatst n Abarth 500, maar niet vaak andere Abarth's.
Van de Punto die ik heb, dus zeg maar van alles vÚÚr de GP, zie ik eigenlijk ook nooit een Abarth (of HGT), behalve die van mezelf dus :P
Wel een handjevol 'neppers', mensen in een Punto en er een dikke bodykit op hebben gezet en doen alsof het een Abarth is.

Toevallig rijdt er hier een Punto Sporting met 16" Novitec N6 velgen, die ik in 17" heb, maar die zie je verder ook nooit. En de Gp's hebben heel vaak de Abarth velgen eronder.
Die zijn ook mooi, maar zie dus niet vaak andere velgen.

14
500 Abarth / Re:Lambo deuren
« Gepost op: 15 februari 2011, 20:51:05 »
Persoonlijk vind ik ze ook niet op zo'n kleine auto staan, maar wel op sedans, vanwege de verhoudingen. Zeker zo'n Fiat 500 met vleugeldeuren, verstoort m.i. de verhoudingen / lijnen. Maar idd: gewoon doen wat je zelf leuk vindt, hoor ;) Als iedereen hetzelfde is, zou ook saai zijn.

15
Meetings / Re:17 April: Battle of the Small 4
« Gepost op: 15 februari 2011, 20:47:30 »
Battle of the Small 4  :

Ik ben 17 April aanwezig:
- Raptor
- Sunrise
- Wesley
-
-

Ik kom misschien:
-
-

Ik kan helaas niet:
- Wouter Cry
-
- Sportiva-Italia (Ik kan dan niet en er zit wat oud zeer bij PSC. Sommigen zitten er nog bij en zullen t vast niet waarderen als ik er bij zou zijn ;))

Pagina's: [1] 2 3