Auteur Topic: Uconnect kaart update mislukt  (gelezen 1785 keer)

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 55
  • **
    • Bekijk profiel
Uconnect kaart update mislukt
« Gepost op: 22 september 2017, 12:58:51 »
Ik heb een Fiat 500S 105 pk van oktober 2016. Er zit een Uconnect 7” infotainment systeem in met Tomtom navigatiesysteem. Op mijn iphone heb ik de Uconnectapp en ik kan ook met mijn gebruikersnaam/paswoord op mijn persoonlijke Uconnect website komen. Op deze site zag ik dat er een nieuwe kaart update voor de Tomtom beschikbaar was. Dus ik klikte hierop en werd doorgestuurd naar de Mopar Map care pagina waar ik weer mijn gebruikersnaam en wachtwoord intikte. Daar zag ik:

Map available
Latest version 996
Release date: 2017-09-08
Size: 7.2 GB

Met twee buttons: Download licence en Download map. In de informatie stond dat je beide op een schone USB stick moest zetten van 16 GB. Heb beide gedownload op de computer en gekopieerd naar de USB stick.
In de auto heb ik Uconnect gestart en heb de USB stick in de input gestopt.
Uconnect herkende de update onmiddellijk en deze werd gestart met de mededeling dat de oude kaarten gewist werden.
In een flits zag ik een rode balk met 99% en daarna verscheen er een balk met 40% (soms 41 en zelfs 42%). Maar helaas kwam er na ongeveer twee minuten de boodschap “UPDATE MISLUKT”.
Het resultaat is dat ik nu helemaal geen kaarten meer heb en nadat ik de procedure ongeveer 20 keer heb herhaald zegt hij nog steeds UPDATE MISLUKT.
Ik ben bij de dealer geweest met het idee dat zij mij zouden kunnen helpen, maar helaas kon ik pas een afspraak maken op 3 oktober a.s. en geen enkele suggestie. Ook heb ik Customer Care van Ciao Fiat benaderd en zij hebben alle info in deze topic genoteerd en mij een incidentnummer gegeven maar na drie dagen nog geen enkele oplossing of suggestie.

Ik ben boos en wanhopig !!!!

Heeft er iemand een mogelijke oplossing of suggestie hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen ?

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 393
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Uconnect kaart update mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2017, 17:50:03 »
Vervelende situatie. Ik heb helaas geen 7” maar het 5” scherm, waar alle updates via TomTom zelf gaan. Bij de 7” gaat het dus gewoon via Uconnect?
Abarth 595 Competizione

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 55
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Uconnect kaart update mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2017, 19:04:24 »
Bedankt voor je reactie.

Eerst antwoord op je vraag. Ik log in op Uconnect https://www.driveuconnect.eu/nl . Daar heb ik een account, het zelfde als de Uconnect app. Daar staat "Update kaarten" met de tekst "Hier vindt u de meest recente kaart voor uw navigatiesysteem", waar je op kan klikken. Dan kom je op de site van Mopar map care maps.mopar.eu. Daarvoor heb ik ook een account of moet je met het VIN-nummer van je auto (kentekenkaartje) een account voor aanmaken. Na inbrengen van gebruikersnaam/wachtwoord zie je dat er per 8/9/2017 versie 996 beschikbaar is die je kan downloaden en op een USB-stick kan zetten.
Tot nu toe heb ik de download op mijn Macbook gedaan, maar bedacht mij dat ik het toch maar eens op een Windows PC moest proberen. Helaas zonder resultaat. Zag daarbij wel dat er geloof ik een doorload plaats vindt naar downloads.tomtom.com. Deze actie heeft helaas tot het zelfde resultaat geleid "Update mislukt"

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 55
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Uconnect kaart update mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2017, 19:05:17 »
Update is overigens zowel voor &" als voor 5" !!!

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 55
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Uconnect kaart update mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2017, 19:11:20 »
Update is overigens voor 7" als voor 5" bedoelde ik.

Heb voor mijn probleem ook naar Tomtom gebeld. Daar wilde ze mij niet eens te woord staan. Ik moest via Fiat ondersteuning voor mijn kaartupdates krijgen!

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 55
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Uconnect kaart update mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2017, 19:19:39 »
Lees inderdaad net dat Uconnect 5" via Tomtom gaat en Uconnect 7" via Fiat zelf dus Mopar maps care.

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 55
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Uconnect kaart update mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 23 september 2017, 10:53:48 »
Zijn er mensen waarbij de update 996 wel is gelukt ?????

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 55
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Uconnect kaart update mislukt
« Reactie #7 Gepost op: 23 september 2017, 16:28:53 »
Probleem opgelost en update geïnstalleerd !!!

Bij de instructie op de mopar site zag ik plotseling i tjes. Toen ik klikte op de i bij het laden van de USB in de auto kwam ik deze tekst tegen:

(i) The engine must be kept running and the radio must be kept on during the update. You can drive the car, but navigator functions will not available until the end of the update.The installation process will be interrupted and must be started again from the beginning if the radio is switched off. Do not remove the USB flash drive until the installation process has been completed. In case of navigation system errors and for more information on the installation process, you can see the Guide or contact Customer Service. If you want, you can have the maps updated at an authorised Workshop. In this case, the dealer may charge you for the cost related to the installation of the update on your navigation system.

Ik kon op Guide klikken en vond de volgende tekst:

Message “A” (Update mislukt) will appear on the navigation system if the flash drive is disconnected during the installation process followed by message B after the window has been closed. Plug the device into the USB port again and start the installation from the beginning.
If the error message persists:
- save the map file and the licence on a new USB flash drive
- or check that the file system of the flash drive is ExFAT.
Remember that using device such as smartphones, hard disks or tablets is not advised.

Ik heb een goede nieuwe 16 GB USB stick gekocht en zowaar de update lukte.


xx
iphone geen verbinding met uconnect live abarth 595

Gestart door abarth-vld Gepost op Blue & Me / uConnect / I.C.E

0 Reacties
390 Gelezen
Laatste bericht 08 oktober 2019, 20:34:30
door abarth-vld
xx
uconnect

Gestart door SALAVATORE Gepost op Blue & Me / uConnect / I.C.E

0 Reacties
1176 Gelezen
Laatste bericht 07 juli 2017, 18:09:40
door SALAVATORE