Auteur Topic: Beperkingen standaard turbo  (gelezen 3747 keer)

BaasTurbo

  • Senior stato
  • Berichten: 184
  • ***
    • Bekijk profiel
Beperkingen standaard turbo
« Gepost op: 03 april 2012, 17:51:26 »
Ik zie dat ze bij BR Performance een nieuwe turbo monteren om de kaap van 180 pk te overschrijden (stage 2). Nochtans is 'onze' turbo, de Garrett GT1446, op het oudere Tjet blok goed genoeg voor de 220 pk die ze bij BR vermelden. Dus vraag ik me af: is 180 pk (+ of -) de limiet op een MultiAir, zelfs met deze turbo? En zo ja: waarom? Als de beperking in de cilinderkop steekt, dan zou een grotere turbo toch nog steeds op deze beperking stoten?
APE - Nero/Rosso - Speedline dubbelspaaks - Sabelt (stof) - dual zone airco - Interscope - 12v in koffer - matjes - EsseEsse con cerchio Titanio

Ander: Honda Prelude 3e gen 2.0i-16 / Saab 900 Turbo / Honda Concerto 1.6 / Ducati Monster 600 Dark / Yamaha YZF-R125 / Honda CB400N

Rob

  • Senior stato
  • Berichten: 810
  • ***
    • Bekijk profiel
    • RobLigtenberg.nl
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #1 Gepost op: 03 april 2012, 18:33:32 »
Een andere turbo monteren is toch alleen een issue voor de standaard AGP?
Zowel APE als AGP SS hebben al de 'grotere' turbo.
Abarth Grande Punto (Nero Scorpione, Lederen bekleding, Cruise control, Squadra Tuning, Koni-kit en APE SS remschijven/-blokken)

BaasTurbo

  • Senior stato
  • Berichten: 184
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #2 Gepost op: 03 april 2012, 18:55:14 »
Dat dacht ik dus ook, tot ik de website van BR Performance bekeek:

http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/22-fiat/1070-punto-evo/1071-2010/1075-1-4-t-abarth-esseesse/?stage=698

En dan onder "stage 2".

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2012, 20:44:51 »
Aangezien ik mijn AGP SS heb laten tunen en nie verder kom dan 183pk en diverse P-Evo's ook gedaan zijn en nie verder komen dan max. 187pk denk ik dat je een nog grotere turo nodig hebt om daadwerkelijk de 200+pk te gaan halen  ;)

Voor de Nm's is dat echter nie nodig want die zijn ruim 300+  ;D
Heb: Abarth Grande Punto SSS, Nero Edizione
Had: Fiat GP Sportsound Bolero Rosso


BaasTurbo

  • Senior stato
  • Berichten: 184
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #4 Gepost op: 04 april 2012, 13:33:20 »
OK, dan weten we meteen ook waar de zeveraars zitten: TMC (200 pk uit de APE SS met enkel hun box beweren ze), G-Tech (beweren 218 pk uit de standaard turbo te halen),...

guidom

  • Senior stato
  • Berichten: 238
  • ***
    • Bekijk profiel
    • My Abarth 500 on YouTube
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #5 Gepost op: 04 april 2012, 15:42:03 »
OK, dan weten we meteen ook waar de zeveraars zitten: TMC (200 pk uit de APE SS met enkel hun box beweren ze), G-Tech (beweren 218 pk uit de standaard turbo te halen),...

Het kasje van G-Tech en TMC zorgt er onder andere voor dat je een hogere turbo druk kan instellen die niet mogelijk is op de standaard ECU. daarom kunnen zij hogere waardes uit de motor krijgen! Niet je helemaal blind staren op de Chip tuners TMC en G-tech weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

Carlito

  • Senior stato
  • Berichten: 203
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #6 Gepost op: 04 april 2012, 17:46:42 »
Idd, die tmc200 hebben ze meer uit weten te halen door die box eraan te hangen, aangezien de wastegate tikje te zwak was.

Heb voor de GT1446 cijfers gezien die tussen de 210-220+ pks opleverden, dus het moet wel kunnen.

BaasTurbo

  • Senior stato
  • Berichten: 184
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #7 Gepost op: 04 april 2012, 18:03:26 »
Heb voor de GT1446 cijfers gezien die tussen de 210-220+ pks opleverden, dus het moet wel kunnen.

Dat dacht ik ook eerst, op de A500's halen ze er toch zoveel uit.

Interessant dus, de turbodruk is beperkt door het motormanagement. Vreemd ook, ben ik nog niet eerder tegen gekomen (enkel dat de MAP niet voldoende kan lezen). In theorie zou een motormanagement de druk perfect zo hoog als je maar wil moeten kunnen regelen, allez, softwarematig gezien hé...

guidom

  • Senior stato
  • Berichten: 238
  • ***
    • Bekijk profiel
    • My Abarth 500 on YouTube
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #8 Gepost op: 04 april 2012, 19:54:48 »
Idd, die tmc200 hebben ze meer uit weten te halen door die box eraan te hangen, aangezien de wastegate tikje te zwak was.

Heb voor de GT1446 cijfers gezien die tussen de 210-220+ pks opleverden, dus het moet wel kunnen.

Met de G-Tech Turbo zit ik ruim over de 240PK en nog leuker 355Nm. Ik denk dat het een Garret Turbo is met wat aanpassingen maar zeker weten doe ik het niet. Max Turbo druk ligt op 1.5

Carlito

  • Senior stato
  • Berichten: 203
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Beperkingen standaard turbo
« Reactie #9 Gepost op: 04 april 2012, 20:09:28 »
Ja meer koppel dat heb ik ook nodig....vandaag lekker rustig naar huis aan het tuffen door de zeelandtunnel werd opeens voorbij gereden door die 500A RSR.... ding trekt als een beer  :o :o :o

Moet maar es wat vaart zetten achter die turbo en het zaakje laten afstellen....