Auteur Topic: downpipe punto evo abarth  (gelezen 4797 keer)

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:downpipe punto evo abarth
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:52:28 »
Even dit topic omhoog kicken. Aankomende zaterdag wordt er een compleet 3 inch systeem onder gezet. Hierbij wordt de Ragazzon downpipe (die er uiteindelijk onder is gekomen) doorgezaagd en verbreed. 5 november gaat de auto op de vermogensbank. Dan kan ik dus aangeven wat een GT1446 turbo (Abarth competizione/Abarth Punto Evo), met 3 inch catback uitlaatsysteem, BMC airfilter en Savali software uiteindelijk kan produceren.

Overigens, dit gebeurt nu wel bij EPS. De originele diameter van de uitlaatbuis van een GT1446 is slechts 47mm! Wat je merkt is dat je met originele uitlaat op de autobahn op hoge snelheden door een rietje aan het blazen bent. Dit zorgt voor snel stijgende motortemperaturen en veel weerstand. Iets wat merkbaar is boven de 180km/ph.
Ex: Abarth 500
Now: Alfa Romeo 4C

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 487
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:downpipe punto evo abarth
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2017, 23:25:54 »
hoe bevalt je uitlaat?
en wat was het eindresultaat?
  176 PK 255NM

Gelieve typfouten zelf aan te vullen met onderstaande tekens

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 .,?!

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:downpipe punto evo abarth
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2017, 09:44:21 »
Ik heb helaas niet de kans meer gehad de auto op de bank te zetten doordat ik hem heb verkocht. Echter was het verschil tussen alleen de katloze downpipe en de volledige 3 inch uitlaat enorm groot! Dat is het echt wel waard!
Helaas is de software op een giulietta anders dan op een Punto Evo. Die is met aanpassingen heel goed software matig aan te passen. De Giulietta blijft problemen hebben met de boost.
Revlimit lijkt nu als eerste het bijna onder de knie te hebben. Afgelopen. weekend ben ik met mijn QV op de bank geweest, maar daar was ook iemand met een multiair met Ragazzon downpipe (geen 3 inch uitlaat) en die produceerde 200pk en 288nm. Echter je zag in de lijn nog wel kleine boost problemen terug. Als dat straks eruit is en je de lijnen doortrekt kom je op ongeveer 215pk en 300nm.