Auteur Topic: Ciao a tutti  (gelezen 6368 keer)

Jack

  • Senior stato
  • www.vca-shop.nl
  • Berichten: 532
  • ***
    • Bekijk profiel
    • VCA-Shop
Re:Ciao a tutti
« Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2012, 11:18:22 »
Jouw motormanagement hebben ze netjes aangepakt, dat is zijn 2 zeer mooie strakke lijnen!!

guidom

  • Senior stato
  • Berichten: 238
  • ***
    • Bekijk profiel
    • My Abarth 500 on YouTube
Re:Ciao a tutti
« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2012, 16:02:11 »
Dankjewel voor  de foto.

davey400

  • Senior stato
  • Berichten: 702
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ciao a tutti
« Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2012, 21:12:36 »
Jouw motormanagement hebben ze netjes aangepakt, dat is zijn 2 zeer mooie strakke lijnen!!
Of zijn het gewoon vrij weinig meetpunten?
Yeehaa!

Grigio

Re:Ciao a tutti
« Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2012, 17:58:14 »

[/quote]
Of zijn het gewoon vrij weinig meetpunten?
[/quote]

Dan nog , zal dit weinig verschil uitmaken

supertjeduc

  • Senior stato
  • Berichten: 588
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ciao a tutti
« Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2012, 15:58:45 »
Merk je verschil door dat Forge filter?

Grigio

Re:Ciao a tutti
« Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2012, 20:08:00 »
er is wel degelijk een verschil merkbaar.
ook wordt er in tegenstelling van de bmc filter met aangepaste gaten geen warme lucht aangezogen.

davey400

  • Senior stato
  • Berichten: 702
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ciao a tutti
« Reactie #21 Gepost op: 29 maart 2012, 11:45:20 »
@Grigio
Ik bedoel eigenlijk het volgende:
Aan de grafiek te zien is deze opgebouwd op basis van een heel beperkt aantal meetpunten; de rechte lijnen lopen immers van meetpunt naar meetpunt.
Hoe lager het aantal meetpunten, hoe strakker het verloop lijkt. Schommelingen tussen deze meetpunten worden immers niet weergegeven. Uit het huidige resultaat is dus niet op te maken of het inderdaad een strakke configuratie is (wat ik niet kan ontkennen), of dat het alleen maar zo lijkt door de manier waarop de grafiek is opgebouwd.

morphf

  • Senior stato
  • Berichten: 416
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ciao a tutti
« Reactie #22 Gepost op: 29 maart 2012, 15:28:50 »


Bij aankoop van deze dumpvalve, worden er 2 geluidsdempers bij geleverd: 1x stille demper en 1x open demper (meer afblaasgeluid)



wat is nu het verschil tussen deze van forge en het bmc filtertje wat er bij velen is gemonteerd ?

en makt de forge open meer geluid als het normale filtertje of is deze stiller ?

Grigio

Re:Ciao a tutti
« Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2012, 18:17:55 »


Bij aankoop van deze dumpvalve, worden er 2 geluidsdempers bij geleverd: 1x stille demper en 1x open demper (meer afblaasgeluid)



wat is nu het verschil tussen deze van forge en het bmc filtertje wat er bij velen is gemonteerd ?

en makt de forge open meer geluid als het normale filtertje of is deze stiller ?

Bij deze dumpvalve zit een kit met aansluitingen en een vervangende solenoid die de dumpvalve aanstuurt via de motor software , die bepaald wanneer er moet afgeblazen worden en kan men ook andere veren verkrijgen zodat je het typische rally geluid kan hebben.
Deze maakt wel degelijk MEER geluid maar er zit ook een stillere geluids demper bij zodat je zelf kan uit maken dewelke je het beste wil horen.

Dus deze kit is totaal niet te vergelijken met een gewone filter die je kan verkrijgen.wat op zich ook niet slecht is.

Hier een link http://www.youtube.com/watch?v=tPYGCXgIJ3k

davey400

  • Senior stato
  • Berichten: 702
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ciao a tutti
« Reactie #24 Gepost op: 30 maart 2012, 09:00:10 »
Nog even een vraagje over die solenoid gestuurde klep:
Is dat geen risico? In plaats van van een veertje ben je nu afhankelijk van third-party electrische aansluitingen, die natuurlijk veel gevoeliger kunnen zijn voor storingen.
Wat gebeurt er als de klep geen signaal krijgt? Of is ie standaard open en trekt de solenoid hem dicht?

Grigio

Re:Ciao a tutti
« Reactie #25 Gepost op: 30 maart 2012, 13:40:07 »
Dumpvalves geven turbo-auto's een snellere acceleratie tijdens het schakelen. Als men schakelt, gas terugneemt of loslaat, ontstaat in het luchtsysteem een overdruk. Door deze overdruk valt de turbo een flink aantal toeren terug en de luchtstroming naar de motor komt nagenoeg tot stilstand. Als men dan weer gas geeft, moet deze luchtstroom weer opgebouwd worden.

Als er een dumpvalve gemonteerd is, wordt deze overdruk grotendeels via de dumpvalve afgeblazen. Hierdoor valt de turbo veel minder toeren terug en blijft de luchtstroom voor een groot deel op gang.

De dumpvalve staat standaard dicht en ontvangt van het motormanagement een signaal om de overdruk af te blazen.
Bij Forge UK beloven ze een life time werking , natuurlijk kan er mss. altijd eens iets defect gaan maar geen nood dan koop ik er gewoon terug een nieuwe.

ik heb vrienden die met vw / Mini / Audi TT rijden en al 10.000 den km , sommigen zelfs 50.000 km gereden hebben met een Forge dumpvalve zonder enig mankement.

Ik ben er in ieder gaval zeer tevreden over.


Grigio

Re:Ciao a tutti
« Reactie #26 Gepost op: 29 mei 2012, 23:08:09 »
Vorige zaterdag ben ik naar Nürburging geweest. 2 rondjes gereden op de Nordschleife, wederom een fantastische ervaring, deze zomer ga ik zeker nog eens terug. mijn Abarth 500 deed het er prima, de brembo 695 remmen blijven mij telkes maar verbazen! echt top spul. m'n  Sabelt 4-punt gordels bij deze zeer nuttig ;D



Dit weekend ook eens een clip gemaakt van m'n uitlaat 8),  zie link

http://www.youtube.com/watch?v=TUGK39vFG7Q


davey400

  • Senior stato
  • Berichten: 702
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ciao a tutti
« Reactie #27 Gepost op: 30 mei 2012, 07:53:57 »
Mooie auto, mooie locatie, mooie foto!

Grigio

Re:Ciao a tutti
« Reactie #28 Gepost op: 25 november 2012, 14:42:23 »
Gisteren samen met de Abarthisti's  een vermogensmeting gedaan bij Apec. Was een gezelllige dag met een aangename sfeer en een toffe bende  :)

Voordien had ik reeds een vermogensmeting + chiptuning laten doen bij Beek Auto Racing.
Toen behaalde ik de volgende resultaten:
168PK en 275Nm  incl. chiptuning Beek, volledige supersprintuitlaatsysteem met sportkat, bmc luchtfilter met g-tech gaten, forge intercooler + forge dumpvalve (grafiek zie voorgaande posts)

Sedert enkele maanden heb ik mijn BMC luchtfilter laten vervangen door een Forge Carbon Induction Kit. Ik merkte meteen al een beter gaspedaalrespons.

Nu bij Apec heb ik mij gewaagd aan een nieuwe vermogenmeting:
Resultaten: 168.2PK en 290Nm.

Conclussie: Koppelwinst van 15Nm met de nieuwe luchtfilter van Forge. Ik ben uiterst tevreden over deze resultaten met de originele turbo.
Zowel bij de meting bij Beek als bij APEC loopt mijn grafieklijn zéér vloeiend zonder enige dipjes. Ik kan dus concluderen dat Beek wel duidelijk zijn vak verstaat. En dus niet enkel mag geklasseerd worden als de "MINI & Porsche" tuner.




supertjeduc

  • Senior stato
  • Berichten: 588
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ciao a tutti
« Reactie #29 Gepost op: 25 november 2012, 15:29:37 »
Waarom laten ze de achterwielen niet mee draaien?
En je hebt ook een andere uitlaat en dus luchtfilter , vraag me af wat iemand zonder die veranderingen haalt


xx
Ciao Tutti

Gestart door capitano Gepost op Voorstelrondje

4 Reacties
1886 Gelezen
Laatste bericht 09 april 2018, 23:13:05
door Alex Abarth