Auteur Topic: Bas  (gelezen 41756 keer)

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 477
  • ***
    • Bekijk profiel
Bas
« Gepost op: 05 juni 2010, 18:15:58 »
Dag Abarth-lovers,

Ik ben al een tijdje lid van 500forum.nl, zal dus gewoon mijn voorstellingstopic van daar overnemen...
Heb dus een 500 Abarth :)

Ik heb m'n wagen sinds 23-10-2009.

Kleur: Grigio Campovolo (=grijs)
Lateraalstickers wit
Lederen interieur "Pelle Nero Tibet"
Automatische Airco
Glazen panoramisch dak
17" velgen "Extraserie"
Xenon koplampen
Automatisch dimmende binnenspiegel

Vóór de kit:



Initieel was de wagen niet voorzien van EsseEsse kit (Wel besteld, maar installatie duurde wat langer). Nu is dat wel het geval, sinds 17-11-2009. Daarom delen m'n laddertje en pamper-emmer van de zoon nu ook de garage met een kist.



Verder nog wat foto's met de kit erop. Het logo heb ik op de achterklep weggelaten - wil het niet te druk maken.





Verdere aanpassingen:
- Plaatje achter de nummerplaat vooraan
- Plaatje achter de nummerplaat achteraan geverfd (http://www.500forum.nl/viewtopic.php?f=31&t=1106)
- Piepschuim reserveband-vervanger (of hoe heet zo'n ding) gebruik ik ook voor de gevarendriehoek, verbandkist en bandendrukmeter. Deze is dus aangepast
- GPSje met Abarth-touches (opstartscherm, icoontje, ...)
- USB aansluitingen voor allerlei power-connectors (GSM, GPS, ...). Hiermee ben ik nog bezig.
- Kinderzitje voor Casper :)

Nog 'n leuke foto: een 500 met... 500km op de teller :)
Genomen tijdens het rijden, toevallig lag m'n camera naast me.
Abarth 500C Competizione, Grigio Campovolo / Pista. 
Flickr album

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:Bas
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2010, 13:19:12 »
 ;D welkom & hopelijk veel plezierige KM's. Laat maar 'ns meer van je "horen" wat betreft de Abarth  ;)
Heb: Abarth Grande Punto SSS, Nero Edizione
Had: Fiat GP Sportsound Bolero Rosso


Rob

  • Senior stato
  • Berichten: 810
  • ***
    • Bekijk profiel
    • RobLigtenberg.nl
Re:Bas
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2012, 14:43:43 »
Leuk dat je weer actief bent, Bas. Welkom again.
Mooie wagen. Je kunt je zoontje er niet vroeg genoeg mee lekker maken ;D

Verdere aanpassingen:
- GPSje met Abarth-touches (opstartscherm, icoontje, ...)

Haha, heb ik ook. Mooi opstartscherm met groot Abarth logo en een foto van mijn eigen auto heb ik bewerkt tot een auto-icoontje. Lijkt nu net of een miniatuur van mijn auto over de landkaart rijdt :)
Abarth Grande Punto (Nero Scorpione, Lederen bekleding, Cruise control, Squadra Tuning, Koni-kit en APE SS remschijven/-blokken)

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 477
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2012, 20:36:59 »
... Deze stond blijkbaar enkel op een ander forum, zal em hier ook even toevoegen (cfr vraag in een ander topic):

Citaat
Ik zal er dan ook maar een fotootje bijzetten van mijn beademingspoging :) Maanden geleden al uitgevoerd.

Ik vind persoonlijk dat hij meer koppel lijkt te hebben, en hij maakt nu ook van die leuke pufgeluidjes als je van de gas gaat, een beetje als een dumpvalve in't klein...


Ultimate

Re:Bas
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2012, 19:55:42 »
Welcome bas abarthtjes blijven er geweldig uit zien net als de jouwe dus ook :D

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 477
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2013, 22:30:08 »
29/8/2012 heb ik een andere uitlaat laten plaatsen. Ik koos voor de G-Tech GT270RS omdat het geluid mooi vol is en de prijs relatief goed meeviel.

Deze uitlaat vervangt de volledige uitlaatlijn vanaf de kat. De buis is 70mm in diameter, en er is géén einddemper, enkel een middendemper. Het geluid is mooi, zij het wel een beetje aan de luide kant. Hij zou volgens de specs ongeveer 6PK moeten opleveren...
Circuit Zolder doet er alleszinds niet moeilijk over: hij overschrijdt hun strenge geluidscontrole niet.

Overigens zeer tevreden van de service bij MCC. Ze hadden het niet simpel met de plaatsing maar het is toch mooi gelukt. En heb er een fijne babbel gehad :)

Maar foto's zeggen zoveel meer, dus hieronder een selectie!

Hier ligt hij dan...



Er moest een klein stukje af...



De middendemper, moet hier nog wel 90° gedraaid worden.



.. En het afgeslepen nokje werd vervangen...



... Het eindresultaat!



En nog even een beeld van de plek waar ooit de einddemper hing.



Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 477
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2013, 22:33:40 »
Ik heb een korte antenne gestoken, ter vervanging van de m.i. te langs standaard antenne. Ik ben deze gewoon gaan halen bij de lokale autoparts dealer (Autovak in Kontich): €15 en ziet er alvast goed uit. Ontvangst is uitstekend, geen verschil te merken met de originele antenne.

http://www.foliatec.com/foliatec/shop_index.jsp?channel=1&page=article.jsp&groupId=30&productId=34662


Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 477
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2013, 22:58:23 »
Nadat ik klaar was met de uitlaat, gaten in het luchtfilterhuis, etc. was het tijd om hem eens op de rollenbank te plaatsen.

Ik heb nog een van de oudere EsseEsse pakketten. Toen werd er gewoon een extra ECU geleverd, de oude kreeg je mee naar huis. Ik heb dus 2 ECU's, maar maar één wagen. Dus heb ik de EsseEsse gewoon behouden, maar de originele laten tunen door DVX. Als er dan een probleem is, of een eventuele toekomstige koper wil 'maar' een EsseEsse, dan kan dat! Dit was dan ook één van de redenen om de tuning uit te laten voeren.

Het is overigens wel eigenaardig om je wagen 180+km/u te zien doen op de rollenbank, terwijl hij eigenlijk gewoon stil staat.

Eerst hebben ze de EsseEsse software getest, uiteraard met de andere mods die erop zaten. Dat gaf 161,4PK en 267,7Nm. Niet slecht, al zei men me wel dat die uitlaat er wel voor wat tussen zou zitten.
Ik hoopte op een eindresultaat van +- 166PK en 290 Nm - maar na de tuning kwam er maarliefst 11,3PK en 47,6Nm meer uit: 172,7PK en 315,3 Nm. 

Bij de rit naar huis was het verschil enorm merkbaar: vanaf zo'n 2500 rpm is het echt een raket - voor zover hij dat daarvoor nog niet was. Ik heb nog niet veel kunnen testen aangezien het koud, nat en een beetje sneeuwerig was, maar zodra alles weer wat droog is ga ik eens een ritje maken om de verschillen goed te kunnen aanvoelen.

Ik heb ook de originele 135 PK onder de sportknop laten zitten (sport af = 135PK, sport op = 172PK) maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Ik heb hem even opgezet, maar de gear shift indicator springt nog aan als stond hij in 'zuinige' modus, en het stuur is nog steeds onaangenaam licht.

Ik was overigens zeer tevreden van DVX, vriendelijk onthaal, goede prijs - en goede tuning, blijkbaar :) Ik heb geen ervaring met andere tuners maar wat mij betreft is DVX zeker een aanrader.

2 fotootjes:




davey400

  • Senior stato
  • Berichten: 702
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2013, 09:11:28 »
Leuk verslag!

Vooral die extra Nm's zullen wel spectaculair aanvoelen?

Veel plezier ermee!

Dave
Yeehaa!

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2013, 09:21:59 »
 :o heel mooie cijfers bas.zal wel heerlijk rijden .ben eens benieuwd naar het gezoem van de G-TECH  :angel:  ;D
Abarth punto scorpione

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 477
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2013, 10:01:27 »
Bedankt! Het gezoem is echt wel een gebrul hoor :)

Cauwi

  • Senior stato
  • Abarth 500 esseesse_koni_brembo-kit_monza ;)
  • Berichten: 778
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2013, 15:20:31 »
Jawadde, je hebt niet bepaald stilgezeten Bas  ;D
Welke diameter heeft de uitlaatlijn?
Mijn esseesse had 157pk en 252nm koppel met aangepast filterhuis en monza-uitlaat die open staat.
Die uitlaat heeft je zo'n 4pk bijgeleverd en 15 nm koppel (ongeveer), het blijft koffiedik kijken natuurlijk  :)
Ik ben wel verschoten van je koppel, erg indrukwekkend. Mss eens filmpje maken van de tussenacceleraties, want daar zal al een mooi verschil op zitten dan origineel  :o
Hopelijk komt er snel wat beter, dan kan je ons vertellen hoe goed hij rijdt  :P

AbarthLicious

  • Senior stato
  • Berichten: 820
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2013, 15:40:46 »
De buis is 70mm in diameter,


 ;D ;D
If you want to just look at it, buy a poster, otherwise drive like they were built to be driven

Cauwi

  • Senior stato
  • Abarth 500 esseesse_koni_brembo-kit_monza ;)
  • Berichten: 778
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2013, 18:40:42 »
Groter dan standaard dan. Hoeveel zou het standaard zijn, 60/65mm???

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 477
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Bas
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2013, 20:11:54 »
Ik heb toevallig zo'n buis hangen in mijn garage, ben dus even gaan meten. De (buiten)diameter van de buis is 55mm.

Nu, omdat ze rond is, is die van 70mm ongeveer 1,6x groter dan die van 55mm...


xx
Bas stelt zich voor

Gestart door Rollerbas Gepost op Voorstelrondje

3 Reacties
1397 Gelezen
Laatste bericht 01 maart 2017, 20:04:55
door Alex Abarth
smiley
Abarth Vireo Houten --> "thuisbasis" Abarth Club Holland

Gestart door Sunrise Gepost op Algemeen

8 Reacties
3397 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2013, 11:03:09
door davey400
xx
Abarth basis-circuittraining Lelystad (Wim Prins)

Gestart door Rob Gepost op Meetings

54 Reacties
9669 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2012, 17:55:16
door Wesley