Auteur Topic: G-Tech uitlaat & CDA Airbox laten monteren  (gelezen 3016 keer)

Wouter

  • Senior stato
  • Berichten: 262
  • ***
    • Bekijk profiel
G-Tech uitlaat & CDA Airbox laten monteren
« Gepost op: 06 oktober 2010, 13:17:28 »
Vandaag bij MCC geweest voor een G-Tech uitlaat en een CDA Airbox. Zat vanochtend al om 6:30 in de auto want ik moest eerst 150 km rijden.
De bedoeling was om alleen de einddemper te vervangen voor een G-Tech, maar het is uiteindelijk toch een complete uitlaat geworden.  ;D

Volgende stap: Squadra tuning of misschien toch een G-Tech box.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Als ik voor de box ga, hoeft alleen de wastegate nog vervangen te worden en ik zit al op stage-2.

pixels:





Abarthone

  • Senior stato
  • Mi piace Abarth
  • Berichten: 255
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:G-Tech uitlaat & CDA Airbox laten monteren
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2010, 17:47:03 »
Wouter,

vergelijk de vermogens en koppelcurves eens van de G-tech powerbox (op hun duitse site) en kijk ook eens bij Squadra op de site of gewoon mijn curves hier ergens in een topic.
Welke auto denk je dat het fijnst rijdt?
Ik weet het wel ;-)



Eric


Trouwens, prijstechnisch.......
Nu: Alfa Romeo Giulietta 1.6JTDm Distintive met Squadra Massimo tuning (140pk, 355Nm). Rood leer, Xenon, Eibach verlaagd, 18" Turbina en diffuser met dubbele einddemper.
Daarvoor: Abarth 500C Grigio Campovolo, Squadra Tuning remap (168pk en 287Nm), 17" OZ racing Ultraleggera.

Wouter

  • Senior stato
  • Berichten: 262
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:G-Tech uitlaat & CDA Airbox laten monteren
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2010, 21:40:25 »
Goed punt...
Ik denk ook wel dat remappen op zich een betere oplossing is.
Maar wat als de fiat/abarth dealer een software update doet? Dan kun je je software opnieuw laten updaten. En hoe zit je met de fabrieks-garantie?
Wordt bij Squadra elke auto op de bank gezet of wordt de data van gelijke typen onderling gebruikt?
Ik blijf het een moeilijke keuze vinden  ???

Wouter

Abarthone

  • Senior stato
  • Mi piace Abarth
  • Berichten: 255
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:G-Tech uitlaat & CDA Airbox laten monteren
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2010, 10:28:48 »
Remappen is de beste oplossing.
Als er door de dealer een nieuwe update wordt geladen zet Squadra de remap weer terug (zonder kosten)
Rollenbank kost extra, alleen als je een nieuw type inspuitcomputer hebt wil Stephan het op zijn kosten doen.
Fabrieksgarantie vervalt, ook bij remappen. Alleen Stephan gaat niet tot het uiterste en hanteert een veiligheidsmarge.
Bij G-tech kun je garantie kopen voor een x bedrag/jaar.

Kosten van remap+rollenbank kunnen nog wel eens voordeliger uitvallen dan -tech+ montage.


Succes met je keuze, ik weet dat ik een heerlijk rijdende auto heb gekregen waarbij ook de dipjes in de vermogen en koppel curves zijn gehaald (niet mogelijk bij powerbox)

morphf

  • Senior stato
  • Berichten: 417
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:G-Tech uitlaat & CDA Airbox laten monteren
« Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2010, 20:22:14 »
i total agree  ;D

Wouter

  • Senior stato
  • Berichten: 262
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:G-Tech uitlaat & CDA Airbox laten monteren
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2010, 13:53:15 »
Remappen is de beste oplossing.
Als er door de dealer een nieuwe update wordt geladen zet Squadra de remap weer terug (zonder kosten)
Rollenbank kost extra, alleen als je een nieuw type inspuitcomputer hebt wil Stephan het op zijn kosten doen.
Fabrieksgarantie vervalt, ook bij remappen. Alleen Stephan gaat niet tot het uiterste en hanteert een veiligheidsmarge.
Bij G-tech kun je garantie kopen voor een x bedrag/jaar.

Kosten van remap+rollenbank kunnen nog wel eens voordeliger uitvallen dan -tech+ montage.


Succes met je keuze, ik weet dat ik een heerlijk rijdende auto heb gekregen waarbij ook de dipjes in de vermogen en koppel curves zijn gehaald (niet mogelijk bij powerbox)
Eric,
bedankt voor je reactie.
Ik ben nog even verder gaan kijken. Heb o.a. nog even op de website van Squadra gekeken en heb ook inderdaad de vermogens en koppelcurves is goed vergeleken. Ben toch wel overtuigd dat remappen de enige optie is.
Ik zag dat Stephan nu nog met vakantie is en er vanaf volgende week weer is. Ben benieuwd wat de rollenbank kost, want het is toch wel leuk om ook te zien wat het behaalde resultaat nou precies is.


xx
Ervaring G-Tech uitlaat

Gestart door Romeo Gepost op Abarth Punto Evo

5 Reacties
2960 Gelezen
Laatste bericht 17 december 2015, 20:45:29
door Longosan
xx
Te koop: G-tech short shifter voor GP/PEVO Abarth

Gestart door kistigun Gepost op Abarth Punto Evo

4 Reacties
3689 Gelezen
Laatste bericht 15 februari 2014, 17:03:42
door Sunrise
xx
Savali of MCC (G-tech)

Gestart door Tijs500c Gepost op 500 Abarth

11 Reacties
2807 Gelezen
Laatste bericht 05 december 2013, 02:11:31
door rosso
xx
G-tech Intercooler

Gestart door Wesley Gepost op Abarth Punto Evo

10 Reacties
4666 Gelezen
Laatste bericht 07 augustus 2013, 19:24:45
door Wesley