Auteur Topic: hoezo 190 pk??  (gelezen 9808 keer)

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
hoezo 190 pk??
« Gepost op: 28 juli 2010, 17:57:57 »
hallo iedereen

 onlangs heb ik er een compleet raggazon uitlaat eronder zitten.met cat 200 .voordien washij all gechipt tuned.nu vorige zaterdag heb ik hem laten testen op vermogenbank.
resultaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!amper 170 pkkkk tj"es.nu hebben ze 7 gezocht en id dus niet hoger te krijgen!!!!!.wel is mijn koppel verhoogd tot 306nm.en rijd hij vlot tot 230 km/ph.
maar de pktj's

nu na dit alles had ik toch gehoopt om rond de 190 pk uit te komen!!!!!!!!

iemand ervaring met dat
Abarth punto scorpione

Gpsport

  • Junior Stato
  • Berichten: 54
  • **
    • Bekijk profiel
    • Abarth Vd Dungen
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2010, 20:12:29 »
Ik rijd een Grande punto Tjet sport die origineel 120pk zou leveren,deze leverde op de bank 128pk.
Ik heb toen een Abarth turbo gemonteerd en een Ragazonne einddemper zonder middendemper.Na het lezen op diversen fora dacht ik rond de 170pk te hebben wat er veel beloven.Dit was niet zo.
We kwamen na het programmeren van de software tot een 158pk.Teleurgesteld was ik wel een beetje.Als je overal hoort moet er makkelijk 190pk uit zo een tjet te halen zijn.Het grote verschil met een Abarth motor zijn ook de nokkenassen.Op de bank bleek al snel dat we daar iets mee moesten omdat de hoeveelheid lucht gewoonweg de motor niet in kon door de nokkenassen.Tot een 5200 toeren was er een vermogensstijging maar daarna bleef het vermogen gelijk en zakte zelfs iets af.
Nu kon ik kiezen tussen Abarth nokkenassen of Colombo barrianni.Die colombo's zijn het geworden,die leveren het vermogen ook in hoger toerengebied.Die werden gemonteerd en toen weer de bank op.Na wat programmeren kwamen we op 170Pk.Dit was met de originele luchtfilterbak met SS BMC inlegfilter.Na de montage van een Pipercross open luchtfilter kwamen we op 174.6 pk.Meer zat er niet in.
Nu zit er wel een adertje onder het gras,je kunt op een bank op vele manieren meten.Wij zijn begonnen op de setting zodat het vermogen het dichts bij het originele vermogen lag en dat was 128pk.Hadden we anders gemeten wat we ook gedaan hebben dan levert ie standaard 134 pk en na alle veranderingen 180pk.Ik hou het bij de 175 pk dan weet ik zeker dat ik goed zit.

In Engeland staat ook een Tjet zonder andere nokkenassen maar wel een andere intercooler enz en die zou 192 pk leveren wat ik graag op de bank(goed ingesteld) willen zien!

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2010, 20:51:48 »
 e gp sport

 bedankt om te antwoorden.je zegt me dat je een abarth turbo hebt gemonteerd .weet je toevallig welke turbo je voordien had.en hoeveel koppel heb je .en heb je een intercooler inzitten? weet je het verschil tussen beide nokkenassen? trouwens de alfa mito heeft dezelfde motor als de abarth en deze heeft 176 pk af na chiptuning . waar heb je deze laten tunen?ik weet wel dat ik daardoor pk's verloren heb met de andere kat.en heb ik daardoor meer koppel gewonnen denk ik .motor is wel levendiger geworden.niet dat ik ontevreden ben met de prestaties .integendeel.ben vorige zaterdag naar battice geweest( luik) en ben efkkes paar keer over de 220 km/ geweest in korte stukken zo weet ik niet wat zijn top is.op het forum hier heb ik al gelezen dat er verschillen zijn in topsnelheid volgens de teller .het beste is met een paar abarth's richting duitsland .knallen maar, en vergelijken.1 ding ben ik zeker iedere abarth's ,fiat's zijn allemaal verschillend

dus ik heb de complete uitlaat raggazon (trouwens mooi sound)bmc vervanginsfilter.chiptuned.dat is het .zo dus bijna standaard.

dus met andere woorden er zitten veel verhalen en verschillen in chiptunen.behalve heb ik mijn twijfels over de g.tech. box.daar beweren ze bij hoog en laag 180 pk.

alvast abarth groeten
  .

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2010, 20:57:47 »
gp sport

 nog een antwoordje over die tjet in engeland.ik weet iemand met een bravo 150pk.heeft hem laten chiptunen en grotere intercooler.en ra ra 210 pkttttjes.
 die uitdraai van de bank zou te zien zijn op de bravo forum nl .onder de naam priest .ik kan hem niet openen ben geen lid van het forum

 driver

Gpsport

  • Junior Stato
  • Berichten: 54
  • **
    • Bekijk profiel
    • Abarth Vd Dungen
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2010, 22:08:40 »
gp sport

 nog een antwoordje over die tjet in engeland.ik weet iemand met een bravo 150pk.heeft hem laten chiptunen en grotere intercooler.en ra ra 210 pkttttjes.
 die uitdraai van de bank zou te zien zijn op de bravo forum nl .onder de naam priest .ik kan hem niet openen ben geen lid van het forum

 driver

Ja dat bedoel ik.Ik wil die wel is zien op een bank waar iemand aan werkt die er verstand van heeft.Ik zeg niet dat het niet kan maar die motor is hetzelfde als van mijn punto en dan zul je toch echt naar een grotere turbo moeten gaan kijken maar niet met de originele.
Trouwens een intercooler geeft niet meer vermogen maar vermindert het turbogat.Ik heb het zelf gezien bij een abarth met 200 cellen kat. en ragazonne einddemper en een intercooler van forge,die leverde na programmeren 175 pk,taadaaa.Ik moet wel zeggen die auto rijd wel super soepel sinds de 200cells kat en intercooler maar pk's win je er niet mee.


Gpsport

  • Junior Stato
  • Berichten: 54
  • **
    • Bekijk profiel
    • Abarth Vd Dungen
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2010, 22:23:28 »
Ik zie het op het bravo forum,alleen de intercooler is veranderd en er komt ineens geen 185pk meer uit maar 214pk????Door alleen een intercooler veranderen????

Bij mij zat er een IHI vl37 turbo op en nu een IHI vl36(abarth).
Verder staan de kleppen langer open en hebben ze meer lift bij een abarth als bij een Tjet 120,dit komt door de nokkenassen.Mijn nokkenassen staan nog langer open en hebben nog meer lift als de abarth nokkenassen.Dit heeft wel een bijeffect,namelijk dat je helemaal onderin minder vermogen krijgt.Bij mij is het maximale koppel nog wel steeds op 3200 toeren aanwezig alleen blijft het vermogen nu steigen tot aan de begrenzer en stopt niet bij 5300 toeren.
Verder hebben wij het koppel gehouden op 270Nm,dit omdat de bak van een Tjet niet heel veel meer aan kan en het moet allemaal wel heel blijven.
Bij een Abarth hangt er een M32 bak onder die kan meer hebben alleen heb je kans dat vanaf 310Nm je trillingen kunt gaan voelen,dit is het dubbelmassa vliegwiel wat het koppel niet aan kan.Ik heb dit meegemaakt met een abarth SS die geprogrammeerd werd.Toen hebben we het koppel iets terug gebracht om het zaakje heel te houden.

Een Abarth SS als je die chipt ga je naar plusminus 205 pk en met een andere luchfilter naar plusminus 210pk.

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2010, 15:48:44 »
ik heb een mail verstuurd naar mcc te veghel.en het is me bevestigd dat originele turbo van abarth het moeilijk hebben boven de 170pk.er zijn er bij die 180 pk behalen .maar zelden.
het koppel is wel zeer goed .het enige wat ik kan doen is een grotere turbo moteren .zo als we al zeiden  iedere wagen is verschillend.
voor de montage van mijn raggazon was hij al gechipt.nu denk ik wel na montage van de uitlaat dat m'n gp beter zal presteren omdat hij nu de volle pk kan benutten en zal hij beter presteren dan een gp
 met 180 pk zonder aangepaste uitlaat .of zie ik het verkeerd?
    DRIVER

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2010, 16:07:34 »
 hierbij dynamictest

 driver

Gpsport

  • Junior Stato
  • Berichten: 54
  • **
    • Bekijk profiel
    • Abarth Vd Dungen
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2010, 19:24:04 »
ik heb een mail verstuurd naar mcc te veghel.en het is me bevestigd dat originele turbo van abarth het moeilijk hebben boven de 170pk.er zijn er bij die 180 pk behalen .maar zelden.
het koppel is wel zeer goed .het enige wat ik kan doen is een grotere turbo moteren .zo als we al zeiden  iedere wagen is verschillend.
voor de montage van mijn raggazon was hij al gechipt.nu denk ik wel na montage van de uitlaat dat m'n gp beter zal presteren omdat hij nu de volle pk kan benutten en zal hij beter presteren dan een gp
 met 180 pk zonder aangepaste uitlaat .of zie ik het verkeerd?
    DRIVER

Ik denk wel dat ie lekkerder loopt met die uitlaat als die andere zonder.Ik merk wel op dat bij jou uitdraai de vermogensafgifte nogal op en neer gaat,het is niet echt een vloeiende lijn.Hier heb je mijn uitdraai met de abarth turbo,nokkenassen en Ragazonne einddemper zonder middendemper.De 170pk is met het originele luchtfilterhuis met een BMC inlegfilter zoals in de Abarth SS,de 174.6pk is met een open luchtfilter van Pipercross waar ik nu ook nog mee rijd.


Groeten Mark

Jack

  • Senior stato
  • www.vca-shop.nl
  • Berichten: 532
  • ***
    • Bekijk profiel
    • VCA-Shop
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2010, 08:58:42 »
@Drive1963,

Het is ook heel aannemelijk dat je met de originele abarth turbo niet veel verder komt als 170-180pk. Het is ook niet voor niks dat de SS standaard al een andere turbo meekrijgt.
Dat zou niet gedaan worden als de originele vlot 190pk kon draaien ;)

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2010, 00:38:42 »
Het is ook heel aannemelijk dat je met de originele abarth turbo niet veel verder komt als 170-180pk. Het is ook niet voor niks dat de SS standaard al een andere turbo meekrijgt.
Dat zou niet gedaan worden als de originele vlot 190pk kon draaien ;)

 ;D ...daarom ook gegaan voor een esseesse-pakket en nie voor een powerbox o.i.d. aangezien je dan toch ech nie aan zulke waardes kunt komen zonder "grote" aanpassingen  ;)
Heb: Abarth Grande Punto SSS, Nero Edizione
Had: Fiat GP Sportsound Bolero Rosso


Shadow73

Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #11 Gepost op: 01 augustus 2010, 13:10:41 »
Goedenmiddag allemaal, ik denk dat de Abarth waar Gpsport het over heeft wel eens die van mij kan zijn ;).

Het klopt, met hele nieuwe uitlaat vanaf de turbo, incl BMC filter en andere intercooler, is het gemeten vermogen op de bank, schrik niet: 155 pk XD.

Na chippen, bij iemand die verstand van zaken heeft (dwz, behalve gespecialiseerde ervaring ook kan beargumenteren over het hoe en waarom) kom ik net bij 166 pk. Alles blijft binnen acceptabele grenzen! Voor de gein een open luchtfilter erop gezet. Dan is het 171pk (en 295Nm)! Je krijgt dus, met een hele dure aanpassing, wel een mooie sound, minder turbolag, een spoeler rijden, maar niet echt meer pk! Wel 250 Nm, wat dus een winst is van 20 tov de normale turboboost stand. Met een openluchtfilter van een zeg 50 euro (excl montagemateriaal) krijg je dus 5 pk als ook 5Nm meer :P.

Nu, al die "fabelen" over 190 pk, box etc... Lees eens bij diegene die verstand van zaken hebben, en je komt tot de conclusie, dat het gewoon niet mogelijk is! Praat, en ga naar personen, die weten waar ze het over hebben ;). En zoals eerder vermeld, eerst op een vermogensbank met uitdraai waarvan de instellingen ook correct zijn. Er zijn veel instellingen, en praatjes, en kan ook in de wereld helpen, dat: een 200cpi kat = 7pk, downpipe = 3pk, intercooler = ..., dat optellen en ik heb opeens 211 pk :S.

Zo werkt het niet! EN blijkbaar, is de bottleneck ook bij de Abarth niet de uitlaat of intercooler, maar duidelijk het luchtfilter, de turbo, en zoals reeds werd aangekaart, andere nokkenassen kunnen eventueel bij een Abarth ook wat opleveren. Er is (ook reeds vermeld) al een groot verschil met een Fiat GP nokkenas tov van een Abarth GP, maar er kan dus nog wat uit te halen zijn.

Overigens, heeft de mito niet een multi-air blok wat sowieso wat meer brengt?

Ik moet wel zeggen, met alle veranderingen, rijd de auto velen malen beter, en na het chippen al helemaal super optrekt, haast geen turbolag etc! De sounds is ook te gek, en word met elke verandering weer helemaal een nieuwe auto :D.


Grtz Shadow73.

Gpsport

  • Junior Stato
  • Berichten: 54
  • **
    • Bekijk profiel
    • Abarth Vd Dungen
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #12 Gepost op: 01 augustus 2010, 14:26:43 »
Goedenmiddag allemaal, ik denk dat de Abarth waar Gpsport het over heeft wel eens die van mij kan zijn ;).



Ik denk het ook wel ::)

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #13 Gepost op: 05 augustus 2010, 18:12:30 »
 hallo abartdrivers

ben aanstaande weekend naar francorchamps geweest en op de parking (rpm parking) stond nog een witte abarth gr p. uit nl. ik denk in de buurt van mcc sport volgens de sticker .de velgen vind ik super nm team dynamics
velgen .mmmm; zo te zien zal deze ook niet meer standaard zijn .iemand idee over welke gp ik het over heb.zou namelijk meer willen weten over de velgen .ik had de velgen gezien in nurburgring
maar in het antraciet kleur . ben er nog niet helemaal uit oz velgen of team dynamics.natuurlijk kon ik me niet houden aan de 120 km/h aan en blijkbaar was ik er niet alleen .een bmw 318 .golfje tdi  2.0

 en na een paar kilometers .opzij met je bak met wielen .opzij met je golf.plaats maken voor abarth!!!!
 he he mijn dag kon niet meer stuk!!.

 groeten abarth 1963

GpuntoAbarth

Re:hoezo 190 pk??
« Reactie #14 Gepost op: 01 november 2011, 11:34:36 »
Ik las even dit topic door, en ik heb wat aanvulling voor mensen die graag richting 200 pk willen.

Probleem bij de 1.4 turbo motor is backpressure in het uitlaatspruitstuk. Hierdoor moet de turbodruk worden terug geregeld ivm de enorme hitte ontwikkeling. Hierdoor haalt de motor niet meer vermogen!

Dit is op te lossen door de uitlaat te vergroten en de katalysator te verwijderen of een 200cell kat te monteren.
Wat ook helpt is om de turbo minder druk te laten maken op lage toeren en dan later te laten pieken.

Ik had nu zelf met mijn volledig standaard Abarth op de G-Tech uitlaatsysteem na 169,5 pk en 233nm. Nu heb ik een BMC inlegfilter gemonteerd en nu zijn mijn resultaten 166,3pk en 271,1nm. Je ziet 40nm gewonnen, maar wel topvermogen ingeleverd. Dit komt omdat de turbo meer druk maakt onderin nu en bovenin dus eerder terug regelt ivm de backpressure.

Van de week ga ik een Subaru turbo TD04-13T turbo halen. Deze turbo is een goeie upgrade voor de 1.4 motor!

Hier een website van een griekse tuner met erg veel info! Je moet alleen even google translate gebruiken. ;)

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=el&u=http://revlimit.forumotion.net/&ei=PsivToeoG8WG-wbVzuW6Ag&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CB4Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://revlimit.forumotion.net/%26hl%3Dnl%26biw%3D1366%26bih%3D673%26prmd%3Dimvnsfd


xx
Hoezo evo esseesse 160pk ???

Gestart door stef74 Gepost op Abarth Punto Evo

66 Reacties
8770 Gelezen
Laatste bericht 12 mei 2012, 00:36:08
door stef74