Auteur Topic: 2018 595 tuning feedback  (gelezen 963 keer)

koen_dr

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 3
  • *
    • Bekijk profiel
2018 595 tuning feedback
« Gepost op: 16 april 2018, 15:58:47 »
Ik ben in blijde verwachting van een 595c Competizione 180pk + MTA versnellingsbak en ik ben alvast vanalles aan het uitvogelen om rond juli de motor te laten aanpassen via BRperformance nadat hij goed en wel ingereden is. (Ik ben van België = vandaar BR)



Dit is al sowieso voorzien:
- Akrapovic uitlaat met carbon tips + sound kit (wordt beide door de dealer geplaatst = sound kit besteld via Wim Prins in NL omdat ze die niet via Fiat konden bestellen)

In beraad:

- G-tech EVO 225 intercooler € 695.00 (op foto ziet het er naar uit dat er deftige custom leidingen voorzien worden = een streep voor op Airtec & Co)


- G-tech 200cel cat € 800.00


- GFB DV+ € 120.00


Ik zou al deze onderdelen met een handige harry die aan wagens werkt willen plaatsen voor de tuning op de rollenbank gebeurt. De vraag is nu of dit goede producten zijn en of jullie ervaring ermee hebben en/of aanvullingen hebben of betere oplossingen?

Airbox wil ik momenteel het liefst standaard laten (heeft een BMC filter); ik vind dat voor een Euro6 versie niet echt waardige upgrades beschikbaar blijken te vinden. Ik rijd dagelijks met de wagen, door weer en wind en wil de motor graag in leven wil houden over een langere termijn en zodoende aanpassingen wil doen de levensduur garanderen.

Het doel is by the way extra pk's, maar qua NM wil ik +-300NM over een groot toerenbereik en liefst pas vanaf 2/3 versnelling. BR geeft aan te kunnen tunen dat "non-sport" standaard mapping blijft (+aanpassingen n.a.l.v. de upgrades) en "sport" de aggressieve map kan worden met alle toeters en bellen. Ik mik op 210 - 225pk en dus 300-320NM op zo'n breed mogelijk toerengebied. Belangrijk misschien, ik ga niet voor goedkoop, maar voor kwaliteit en duurzaamheid! Ik zag dat Supersprint ook een downpipe aanbiedt aan € 1500.00 (wat wel veel is in verhouding met G-tech/Ragazzon) maar er is nagenoeg niets over te vinden online en/of dat die ûberhaupt compatibel is met een Garret Euro6 en of die op de middenpijp aangesloten kan worden.

Ik ben nieuw in het Fiat gebeuren en heb wel online al veel research gedaan op zowel dit forum als UK en USA forums. Op USA forums is veel te vinden inzake tuning, maar die zitten met een andere motor.  

Dus alle info is welkom inzake een actuele motor tunen met betrouwbaarheid en duurzaamheid in het achterhoofd  ;D
« Laatst bewerkt op: 16 april 2018, 16:38:10 door koen_dr »

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 493
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:2018 595 tuning feedback
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2018, 18:40:51 »
welkom hier Koen.
houd er rekening mee dat de Computer van de MTA waarschijnlijk ook geherproggrammeerd moet worden omdat anders de bak in noodloop kan gaan omdat er meer koppel op de bak komt dan af fabriek geprogrammeerd. G-Tech is in verhouding tot andere leveranciers meestal niet duur en levert spullen met goede pasvorm en kwaliteit. De Garrett op de euro 5 en de euro 6 zijn allebei de GT1446. dus kwa pasvorm gelijk, net als de rest van het hele uitlaatsysteem. dus ook een supersprint downpipe past er onder. kwa prestaties is het niet nodig en hij is zoals je zelf al aangeeft een stuk duurder dan de G-Tech.
Ik heb zelf onder mijn Punto een volledige uitlaatlijn van G-Tech met een Sportkat en twee dempers. ik had na montage van de downpipe regelmatig last van een motormanagement storing omdat de temperatuur van de Kat te laag word met rustig rijden en dan minder goed zijn werk doet. deze fout is er bij mij uitgeprogrammeerd. zodat hij storingsvrij is/blijft
  176 PK 255NM

Gelieve typfouten zelf aan te vullen met onderstaande tekens

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 .,?!

Chekthem

  • Junior Stato
  • Abarth 500C
  • Berichten: 29
  • **
    • Bekijk profiel
Re:2018 595 tuning feedback
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2018, 08:49:57 »
welkom hier Koen.
houd er rekening mee dat de Computer van de MTA waarschijnlijk ook geherproggrammeerd moet worden omdat anders de bak in noodloop kan gaan omdat er meer koppel op de bak komt dan af fabriek geprogrammeerd.

Hoi Alex, ik heb nog nooit eerder van de herprogrammering van de MTA gelezen eigenlijk. Zelf ben ik van de standaard 206nm naar 285nm gegaan, door H&S laten doen, maar heb daar ook niks gehoord over de herprogrammering van de MTA. Ik heb ook geen problemen sinds de tuning eigenlijk?
Abarth 500C || Bicolore: Grigio Pista & Campovolo || 170pk & 285nm H&S tuned || MTA || 17"  Gloss Black EsseEsse - Continental tyres || Blow off filter || Smoked knipperlichten || Sponsorcar J's Car Care

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:2018 595 tuning feedback
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2018, 09:59:19 »
De DV+ kan je afstrepen op je lijst. Deze is alleen bedoeld voor de multiair motor en niet de T-Jet. Ik heb tig mails over en weer gestuurd naar GFB over de DV+ voor de T-Jet, maar per saldo zouden ze dan een complete unit moeten maken, vanwege de niet aparte factory solenoid. Die is namelijk bij de T-Jet 1 geheel met de divertervalve. En ze zijn te bang dat ie dan te duur wordt en niemand hem hebben wil.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

koen_dr

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 3
  • *
    • Bekijk profiel
Re:2018 595 tuning feedback
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2018, 17:07:51 »
De DV+ kan je afstrepen op je lijst. Deze is alleen bedoeld voor de multiair motor en niet de T-Jet. Ik heb tig mails over en weer gestuurd naar GFB over de DV+ voor de T-Jet, maar per saldo zouden ze dan een complete unit moeten maken, vanwege de niet aparte factory solenoid. Die is namelijk bij de T-Jet 1 geheel met de divertervalve. En ze zijn te bang dat ie dan te duur wordt en niemand hem hebben wil.

Aha, belangrijke info !

welkom hier Koen.
houd er rekening mee dat de Computer van de MTA waarschijnlijk ook geherproggrammeerd moet worden omdat anders de bak in noodloop kan gaan omdat er meer koppel op de bak komt dan af fabriek geprogrammeerd.

Hoi Alex, ik heb nog nooit eerder van de herprogrammering van de MTA gelezen eigenlijk. Zelf ben ik van de standaard 206nm naar 285nm gegaan, door H&S laten doen, maar heb daar ook niks gehoord over de herprogrammering van de MTA. Ik heb ook geen problemen sinds de tuning eigenlijk?

Ik had dit ook nog nergens opgevangen...

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 493
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:2018 595 tuning feedback
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2018, 09:00:13 »
welkom hier Koen.
houd er rekening mee dat de Computer van de MTA waarschijnlijk ook geherproggrammeerd moet worden omdat anders de bak in noodloop kan gaan omdat er meer koppel op de bak komt dan af fabriek geprogrammeerd.

Hoi Alex, ik heb nog nooit eerder van de herprogrammering van de MTA gelezen eigenlijk. Zelf ben ik van de standaard 206nm naar 285nm gegaan, door H&S laten doen, maar heb daar ook niks gehoord over de herprogrammering van de MTA. Ik heb ook geen problemen sinds de tuning eigenlijk?

Jij hebt ook 285 NM. de auto's met IHI turbo's zonder MTA gaan Bij HS de deur uit met meer dan 300NM. maar dat willen ze bij de MTA beperkt houden vanwege het max ingeprogrameerde koppel af fabriek. zelf merk je er niets van dat je 20 NM minder hebt dan een ander maar zo voorkom je de kosten om de MTA te moeten herprogrammeren. het is op deze manier dus gewoon goedkoper voor de klant. en als ie op 285 geprogrammeerd staat volgens Serge en Hilbert kun je er vanuit gaan dat ie dat minimaal levert of zelfs iets meer.


xx
Italië dag Assen 2018 Aanrijden en verzamelpunten

Gestart door bling bling Gepost op Meetings

12 Reacties
793 Gelezen
Laatste bericht 07 april 2018, 18:50:49
door daan_deurloo
xx
Italia a Zandvoort 2018

Gestart door Alife Gepost op Meetings

3 Reacties
1005 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2018, 12:33:57
door LaBestiaNera
xx
Noord Hollands Oldtmer Festival Venhuizen 2018.

Gestart door Driverx111 Gepost op Meetings

0 Reacties
744 Gelezen
Laatste bericht 28 november 2017, 16:42:27
door Driverx111
xx
Viva Italia Assen 8 April 2018

Gestart door LaBestiaNera Gepost op Meetings

63 Reacties
7927 Gelezen
Laatste bericht 10 april 2018, 10:51:17
door LaBestiaNera