Auteur Topic: Het grote uitlaten topic  (gelezen 34275 keer)

Shamo

  • Junior Stato
  • Berichten: 27
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #150 Gepost op: 27 januari 2018, 19:35:39 »
De monza (uiteindelijk toch een nieuwe rvs monza gekocht) zit nu n weekje op mijn 2017 turismo met de garretturbo die savali gechipt is , echt megaknallen merk ik niet, echt schreeuwen eenmaal 4000rpm doet ie heerlijk als de klep opengaat...voor meer geborrel en pops kan de software aangepastworden maar met risicos op snelle slijtage en defekte turbo enz...

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #151 Gepost op: 27 januari 2018, 20:19:12 »
Tip: zet die kleppen non-stop open!!
Abarth 595 Competizione

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #152 Gepost op: 27 januari 2018, 20:37:02 »
De monza (uiteindelijk toch een nieuwe rvs monza gekocht) zit nu n weekje op mijn 2017 turismo met de garretturbo die savali gechipt is , echt megaknallen merk ik niet, echt schreeuwen eenmaal 4000rpm doet ie heerlijk als de klep opengaat...voor meer geborrel en pops kan de software aangepastworden maar met risicos op snelle slijtage en defekte turbo enz...
heb een standaard 500 , als ik al een andere uitlaat plaats wil ik echt wel borrels en knallen. Lijkt me dan toch nog softwarematig een verschil met inspuiting met competitione.

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #153 Gepost op: 27 januari 2018, 22:25:30 »
De monza (uiteindelijk toch een nieuwe rvs monza gekocht) zit nu n weekje op mijn 2017 turismo met de garretturbo die savali gechipt is , echt megaknallen merk ik niet, echt schreeuwen eenmaal 4000rpm doet ie heerlijk als de klep opengaat...voor meer geborrel en pops kan de software aangepastworden maar met risicos op snelle slijtage en defekte turbo enz...
heb een standaard 500 , als ik al een andere uitlaat plaats wil ik echt wel borrels en knallen. Lijkt me dan toch nog softwarematig een verschil met inspuiting met competitione.

Die oplossing is heel simpel, plaats een Bombardone uitlaat en je bent klaar. Die rommelde non-stop en kan je geforceerd in een tunnel lekker laten knallen.

Shamo

  • Junior Stato
  • Berichten: 27
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #154 Gepost op: 27 januari 2018, 22:30:36 »
Bombardone moet er wel af voor de keuring in Belgie , dus de oude uitlaat best bijhouden om te swappen indien nodig

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 20
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Het grote uitlaten topic
« Reactie #155 Gepost op: 23 september 2018, 12:58:55 »
Hele topic doorgelezen. Maar wat ik zoek niet gevonden.

Ik ben 70 en rij in een Fiat 500S 105 pk Savali getuned naar 120 pk en met met Koni FSD's. Met deze aanpassingen een prima auto, maar ben mij toch aan het oriŽnteren op vervanging. Heb proefrit gemaakt in een Competizione met automaat en Monza uitlaat. Ik trok een keer op vanaf 80 km per uur en de Competizione vond het kennelijk nodig om met een dot tussengas terug te schakelen en een enorme herrie te veroorzaken. Mede door het feit dat ik regelmatig lange buitenlandse reizen maak stuitte ik keihard op het vreselijke lawaai dat de Competizione voortbracht. Dat hou ik absoluut geen uren uit. Zit nu te kijken naar een Turismo met standaarduitlaat maar heb geen idee hoe deze zal klinken qua geluid.

Ben dus gewoon op zoek naar een Abarth met al zijn goeie eigenschappen maar met een beschaafd geluid wat ik uren achtereen met plezier aan kan en waarvoor ik mij niet hoef te schamen tegenover de buren als ik weg rij.

Geluid mag wat donkerder en sportiever zijn, maar absoluut geen herrie met knallen of ander luid gerommel.

Iemand een advies ?

Ralph

  • Junior Stato
  • Berichten: 53
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Het grote uitlaten topic
« Reactie #156 Gepost op: 23 september 2018, 19:45:08 »
Hans, dat uitlaatgeluid omschrijven als "herrie" zullen vele niet met je eens zijn hier  ;D ;D ;D Een Abarth hoort geluid te maken/aanwezig te zijn...
Je kan natuurlijk een handgeschakelde Comp. kopen dan bepaal je zelf of je wil inhalen met terugschakelen of niet en dus meer of minder geluid. Overigens los van geluid zou ik atijd voor een handgeschakelde gaan, de automaat van Fiat is nogal storingsgevoelig en niet echt geraffineerd qua schakelen.

Een standaard uitlaat is veel tammer maar die horen je buren ook bij een koude start hoor. Mijn buren krijgen iedere ochtend een mooi salvo uit een Akrapovic te horen, of ze het vervelend vinden of niet weet ik niet maar stukje autohistorie moet je niet verloochenen  ;D :angel: ;)

Hans

  • Junior Stato
  • Berichten: 20
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Het grote uitlaten topic
« Reactie #157 Gepost op: 23 september 2018, 21:20:19 »
Bedankt Ralph, ja rij nu ook handgeschakeld 6 versnellingen. Dat eigenzinnige van dat terugschakelen kan ook mbv de half automaat opgelost worden. Geldt daar het zelfde voor vwb de storingsgevoeligheid ?

Dat geluid vond ik toen ik 21 was ook nog leuk maar nu niet meer zo. Ook omdat ik in 1 1/2 jaar 50.000 km door Frankrijk en Spanje heb gereden en ondanks mijn 1.93 lang zit ik in mijn Fiat 500S hartstikke goed en rij ik comfortabel . In t voorjaar ItaliŽ en dat zou toch leuk zijn in een Abarth.

Ralph

  • Junior Stato
  • Berichten: 53
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Het grote uitlaten topic
« Reactie #158 Gepost op: 23 september 2018, 22:59:37 »
Hans, ik rij een handbak (5 versnellingen vooruit  ;)) bevalt prima, schakelt erg precies, koppeling is niet zwaar ofzo. Ik ben 40 en wilde juist weer een Abarth o.a. vanwege het geluid. Zo is iedereen weer anders... ;D ;)

De verkoper bevestigde mijn verhaal wat betreft de automaat, als je het al overweegt koop dan een nieuwe auto zodat je weet vanaf het eerste moment hoe er met die automaat is omgegaan. Occasion markt is overigens veel meer handgeschakeld gericht.

mbchartman

  • Junior Stato
  • Abarth
  • Berichten: 37
  • Amministratore
  • *****
    • Bekijk profiel
Re: Het grote uitlaten topic
« Reactie #159 Gepost op: 24 september 2018, 12:48:35 »
Hans, met de monza uitlaat kan ook de mechanische klep dicht dan is het geluid meer gedempt net als een standaard uitlaat.

Met de automaat heb ik geen ervaring, wel weet ik dat het een servo gestuurde is waardoor tussen gas voor komt. (en dus meer geluid)
Abarth Punto EVO (Nero Scorpione, esseesse)


exclamation
Welkom op het Forum.

Gestart door mbchartman Gepost op Algemeen

4 Reacties
540 Gelezen
Laatste bericht 03 oktober 2018, 21:38:03
door Abarth1961
xx
Hallo vanuit het Zuiden des lands

Gestart door Nick Jackelson Gepost op Voorstelrondje

4 Reacties
528 Gelezen
Laatste bericht 27 maart 2018, 10:05:11
door Nick Jackelson
xx
Sub + Versterker aansluiten op het originele B&M systeem.

Gestart door crosswind Gepost op Blue & Me / uConnect / I.C.E

10 Reacties
1945 Gelezen
Laatste bericht 26 mei 2017, 07:06:36
door crosswind
xx
Onderkant van antenne van het dak halen

Gestart door Kawouter Gepost op Exterieur

3 Reacties
1211 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2016, 18:37:40
door morphf