Auteur Topic: Het grote uitlaten topic  (gelezen 34273 keer)

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #30 Gepost op: 12 oktober 2016, 10:30:28 »
haha wel hoor, dikke auto's er uit trekken en dan het gezicht dat ze trekken. Dat is nog net wat leuker dan hard geluid :P ;D ;D

"C'è più gusto ad umiliare, con una modesta utilitaria, vetture di classe e prezzo superiore." Karl Abarth

Oftewel vrij vertaald "Er is meer plezier in het vernederen van dure luxe auto's, met een bescheiden compacte auto." ;)

Vond het op internet. Weet niet zeker of Karl Abarth dat daadwerkelijk gezegd heeft, maar is wel een motto geweest voor Abarth. Wil dit in een stickervorm laten maken en op de auto plakken. :)
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

MDK

  • Junior Stato
  • Berichten: 52
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #31 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:09:15 »
Ik hou niet van heel hard rijden, wel van herrie maken  ;D

Kawouter

  • Senior stato
  • Abarth 500
  • Berichten: 410
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Het Online Marketing Mannetje
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #32 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:21:32 »
Vette quote marc!! I like! Zou Carlo zo maar gezegd kunnen hebben haha.
Abarth 500 2010 Bianco | Romeo Ferraris 17" 8J | Romeo Ferraris uitlaat | TD04-13T | Biltstein schroefset | 260+ PK | 340 NM

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #33 Gepost op: 12 oktober 2016, 22:50:06 »
Ik hou niet van heel hard rijden, wel van herrie maken  ;D

Snel rijden ;) Hard rijden kan iedere auto. Mooie quote ook Grolsch! Exact wat zo mooi is aan de Abby's!
Abarth 595 Competizione

tricolore

  • Junior Stato
  • Berichten: 82
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #34 Gepost op: 15 oktober 2016, 15:23:38 »
even een vraagje, leverd de Monza record eigenlijk ook een vermogenwinst op?

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #35 Gepost op: 15 oktober 2016, 18:05:12 »
even een vraagje, leverd de Monza record eigenlijk ook een vermogenwinst op?

Volgens mij kan dat een keer 3/4 pk opleveren. Ik zelf reken echter niet op vermogenswinst met een andere uitlaat, 't zal wel.

Tuuuut

  • Junior Stato
  • Bommetje
  • Berichten: 25
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #36 Gepost op: 15 oktober 2016, 20:35:32 »
AKRAPOVIC !! De beste en de mooiste sound. Met klep😀

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #37 Gepost op: 15 oktober 2016, 22:50:05 »
AKRAPOVIC !! De beste en de mooiste sound. Met klep😀

Sorry, maar niet mee eens. Klinkt zeker lekker, maar persoonlijk vind ik het geluid niet beter of slechter dan een bombardone die 1/7 van de prijs is. In mijn ogen is geen enkele einddemper voor de Abarth meer dan 1000€ waard.

morphf

  • Senior stato
  • Berichten: 417
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #38 Gepost op: 16 oktober 2016, 00:05:31 »
bombardone is rvs toch?

De acraprovic is titanium.
De verbeterde eigenschappen van titanium hebben toch wel eenhoop voordelen, maar ook 1 nadeel (de prijs)
De voordelen zijn vooral gericht op circuit gebruik en zullen dus voor de meeste onder ons niet gemerkt worden

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 501
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #39 Gepost op: 16 oktober 2016, 07:18:36 »
bombardone is rvs toch?

De acraprovic is titanium.
De verbeterde eigenschappen van titanium hebben toch wel eenhoop voordelen, maar ook 1 nadeel (de prijs)
De voordelen zijn vooral gericht op circuit gebruik en zullen dus voor de meeste onder ons niet gemerkt worden

Alsof zo'n laatste stukje pijp ook maar enig effect heeft...
Ex: Abarth 500
Now: Alfa Romeo 4C

Tuuuut

  • Junior Stato
  • Bommetje
  • Berichten: 25
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #40 Gepost op: 16 oktober 2016, 20:52:02 »
Ach...negen kilo lichter,langere levensduur, carbon eindstukken...en dan die omloopklep met afstandsbediening...voor? 2000 € incl btw en montage. Moet mijn Abarth kunnen hebben...
Vr groet

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #41 Gepost op: 16 oktober 2016, 21:16:07 »
Het is allemaal heel mooi spul. De een heeft een wat ander budget dan de ander. Allemaal erg nice.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #42 Gepost op: 17 oktober 2016, 11:07:18 »
Ach...negen kilo lichter,langere levensduur, carbon eindstukken...en dan die omloopklep met afstandsbediening...voor? 2000 € incl btw en montage. Moet mijn Abarth kunnen hebben...
Vr groet

Helaas ben je verkeerd voorgelicht. De Akrapovic uitlaat is ook gewoon van RVS, alleen heb je de keus uit Carbon of Titanium eindstukken. Daarnaast is de uitlaat slechts 3kg lichter dan de standaard demper, iets wat de Bombardone waarschijnlijk nog wel iets beter doet qua gewicht. Dit omdat het effectief alleen 2 buizen zijn met sier eindstukken.

informatie Akrapovic zelf

Ik zal zeker niet zeggen dat de Akrapovic geen goede uitlaat is. Feit blijft dat het verschrikkelijk veel geld is voor alleen een einddemper. Voor minder geld zijn er genoeg alternatieven, ook eventueel met een kleppensysteem. Ragazzon heeft een geschakelde middendemper. Gecombineerd met een open eindstuk, ben je voor 1000-1100 euro klaar en heb je meteen je middenpijp vervangen. Powermotive heeft ook een vergelijkbaar systeem als Akrapovic, dus alleen einddemper met kleppen op afstand. Kost ongeveer de helft.

Een uitlaat keuze is heel persoonlijk. Momenteel ben ik zeer tevreden met mijn Bombardone. Als ik naar 240pk ga met een 200cell kat, dan zal ik toch weer ergens moeten gaan dempen, anders wordt het te luid. Indien mogelijk laat ik de Bombardone er dan nog op, met een Ragazzon geschakelde middenpijp. Open als het kan, dicht als het moet. Als het niet kan of past, dan een ander open eindstuk.

Jan V

  • Junior Stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 148
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2016, 14:14:24 »
Marc,

De Ragazzon set met klep op de middendemper is € 1500,- ex btw!
Ik heb daar ook aan gedacht maar kost met montage en btw € 1950,-
maar dan heb je wel een complete 60mm rvs uitlaat vanaf de kat.

Dat heb ik nu ook alleen met 2 dempers in het einddeel.


« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2016, 14:16:07 door Jan V »
Abarth 595 YFR  Podio Blue met 17" Tributo (formula) matzwarte velgen.
Koni FSD en Eibach verlaging veren.
Akrapovic uitlaat met carbon tips.
H&S Corse tuning 180PK

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 501
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2016, 14:37:52 »
Afgelopen zaterdag bij EPS geweest met de Giulietta. Een volledig, vanaf de turbo tot aan de achteras waar de uitlaatlijn zich splitst in een link/rechts deel, uitlaat laten bouwen in 3-2,5-2,25 inch (trapsgewijs). 750 euro en topafwerking. En dat merk je! Gewoon geen tegendruk meer. 6000 toeren doet het blokje nu met veel plezier, waar hij eerst altijd veel weerstand opbouwde.



exclamation
Welkom op het Forum.

Gestart door mbchartman Gepost op Algemeen

4 Reacties
540 Gelezen
Laatste bericht 03 oktober 2018, 21:38:03
door Abarth1961
xx
Hallo vanuit het Zuiden des lands

Gestart door Nick Jackelson Gepost op Voorstelrondje

4 Reacties
528 Gelezen
Laatste bericht 27 maart 2018, 10:05:11
door Nick Jackelson
xx
Sub + Versterker aansluiten op het originele B&M systeem.

Gestart door crosswind Gepost op Blue & Me / uConnect / I.C.E

10 Reacties
1945 Gelezen
Laatste bericht 26 mei 2017, 07:06:36
door crosswind
xx
Onderkant van antenne van het dak halen

Gestart door Kawouter Gepost op Exterieur

3 Reacties
1211 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2016, 18:37:40
door morphf