Auteur Topic: Project gulfy  (gelezen 48981 keer)

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2014, 17:48:15 »
Nee moeten minstens 17 duim zijn

Ja die scoop ziet er gaaf uit maar vrees ook dat dat eerder last gaat geven en die scoop die je postte staat bij dat hij der int echt niet zo gelikt uit ziet dus vraag me af wat de echte afwerkingskwaliteit is. Ziet er wel "echt" uit zo n scoop lexan raampjes was helemaal de max maar mijn vrouw is niet akkoord is al zot genoeg zo zegt ze....

Cauwi

  • Senior stato
  • Abarth 500 esseesse_koni_brembo-kit_monza ;)
  • Berichten: 779
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2014, 20:00:40 »
Hoe groot zijn de remmen (diameter , zuigers)? Waarom tarox (als je klinkende namen hebt als Brembo, Wilwood, ap racing ...) ? Deze zijn bij mijn weten toch niet zo bekend, in de racerij zie je ze zelden voorbijkomen ;)
 Zeker als je weet dat Fiat-groep eigenlijk een zeer goede klant is van Brembo!!!

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2014, 16:44:13 »
Tarox heeft als enige 330 mm en 300 mm achter en combinatie slotted en drilled. Brembo heeft zo petiterige schijfjes en minuscule klauwkes dat ziet er toch niet uit in 17 of 18 duim wielen.  Op de brembo klauwen zitten maar vier zuigers, de tarox heeft er 10. Achteraan gebruikt brembo maar 245 mm geperforeerde schijven das een gigantisch verschil met de tarox kit. Sommigen plaatsen de 264 schijven achteraan van de punto maar die kit heeft geen tuv voor de 500 Als je dan rekent dat de tarox kit net hetzelfde kost als de brembo kit dan is de rekening snel gemaakt je betaalt gewoon de naam bij brembo

AbarthLicious

  • Senior stato
  • Berichten: 821
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2014, 17:34:06 »
TUV of niet, mogen niet voor de Belgische keuring. Maar daar heb je nog 4jaar geen last van
If you want to just look at it, buy a poster, otherwise drive like they were built to be driven

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2014, 18:43:00 »
Nee das waar maar verzekeringstechnisch maakt dat wel een heel verschil als je een ongeval hebt en je remkit is tuv wordt het zeer moeilijk voor de verzekering om de schuld op de remmen te steken. Buga zegt dat ook de brembo kit vaak problemen bij homologatie geeft als die achteraf geplaatst wordt. De volledige ombouw zal tuv hebben dus ik zoek wel een oplossing over 4 jaar als dit apenland lastig doet

Cauwi

  • Senior stato
  • Abarth 500 esseesse_koni_brembo-kit_monza ;)
  • Berichten: 779
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #20 Gepost op: 26 augustus 2014, 20:08:01 »
Ahzo, dit wist ik niet dat brembo enkel maar pititerige schijven klauwen maakte voor jouw 500 tje. Maar zou toch gekeken hebben naar iets anders dan torax ...of hoe dat speelgoed heet! En dan gaan voor het echte werk. Want volgens mij heeft wilwood, stoptech. Worden zeer vaak gebruikt in Amerika , dus daar zouden ze je formaat wel kunnen leveren. Zodat je niet moet panikeren als het plots roodlicht wordt  :police:

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #21 Gepost op: 26 augustus 2014, 22:34:03 »
Met tuv voor de abarth 500 vind ik enkel brembo 285 en 305 schijven en de tarox met een 300 mm kit en zes pot en 330 10 pot kit. Ik heb behoorlijk wat "ervaring" met amerikaanse v8 machines maar hun bear en stoptech remmen zijn toch niet te vergelijken met italiaans gerief. Op al onze amerikanen is uiteindelijk brembo gezet. Over tarox vind ik bijna niks dus is inderdaad een gokje maar "luigi" mijn garagist zegt dat dat goed competitiemateriaal is en dat de dichtingen de laatste jaren fel verbeterd zijn en vergelijkbaar met brembo.  Nu brembo is zeker niet slecht en zeker voldoende kwa bijtkracht voor de abarth (bijna alle competitiewagens abarth 500 hebben brembo 4 pots dat zegt genoeg) maar als je de taroxen in real life ziet ten opzichte van de brembos zul je moeten toegeven dat de brembos gewoon petiterig overkomen. Mijn keuze is dan ook gemaakt omdat de taroxen er voor dezelfde prijs gewoon veel groter steviger en imposanter uitzien en in theorie een pak krachtiger zouden moeten zijn. Bij brembo betaal je ongetwijfeld ook een premium voor de merknaam zeker als de kit door abarth geleverd wordt..  Maar goed zoals ik zei misschien zal de praktijk uitwijzen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.
Op de foto zie je al het grote verschil tussen de voorste en achterste schijf en de achterste is de grootste maat die bij brembo voor vooraan beschikbaar is de achterste schijf is dus steeds nog een pak kleiner

[/URL]

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 478
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #22 Gepost op: 27 augustus 2014, 23:53:50 »
Leuk project, maar je zal nooit door de keuring geraken met de remmen / ophanging / spoiler. Niet een zorg voor de eerste 4 jaar, maar ik vraag me af wat de verzekering zou doen als je iets voorhebt en blijkt dat je wagen niet meer conform zijn homologatie is... Ik kan me voorstellen dat die elke strohalm aangrijpen om niet te moeten betalen - en dat kan alleen maar nadelig uitdraaien voor jou.
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/omzendbrieven/mo-120310/1144-mo-120310

Om de wagen in balans te houden als je de achterbank eruit laat kan je vanvoor ook proberen gewicht te besparen (lijkt me echter niet haalbaar om voldoende te kunnen besparen) of uw vering aanpassen zodat je niet te licht wordt achteraan bij het remmen (ie vooraan stijver zetten).
Zo deden ze het althans bij de biposto - heb ik onlangs ergens gelezen...
http://www.topgear.com/uk/car-news/abarth-biposto-2014-7-27?imageNo=11
Je zou bvb je batterij in de koffer kunnen steken en de bekabeling terug routeren naar het motorcompartiment. Toch weer 10kg (1%) ofzo verzet :)
Abarth 500C Competizione, Grigio Campovolo / Pista. 
Flickr album

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #23 Gepost op: 28 augustus 2014, 21:55:52 »
De verzekering vraagt geen keuring maar als je een ongeval hebt en ze kunnen bewijzen dat de oorzaak bij "illegale" tuning ligt, heb je wel pech. Daarom is het belangrijk om enkel tuv spul te zetten welke goedgekeurd zijn voor je voertuig. Daarbij ophanging heeft tuningattest. ook de vleugel achteraan is legaal zolang hij de totale hoogte van het voertuig niet overschrijdt  het voertuig zal volledig tuv goedgekeurd worden in duitsland. Juridisch is het ook zeer onduidelijk of je de eerste vier jaar een tuningkeuring moet doen. Mijn garagist beweert van niet!? Vind dat zelf wat bizar maar hij zegt dat als je enkel spullen met attest zet  je enkel na vier jaar een keuring moet doen. Soit met tuv attest lijkt het mij toch moeilijk om te beweren dat de tarox kit niet beter is dan wat er standaard op zit en dat die kit verantwoordelijk zou zijn voor een ongeval. Heb in ieder geval al de modificaties meedegedeeld en ze zijn mee omnium verzekerd.

AbarthLicious

  • Senior stato
  • Berichten: 821
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #24 Gepost op: 28 augustus 2014, 22:35:43 »
Welk materiaal is de spoiler? Harde materialen zoals aluminium mogen ook niet.
TUV is niet geldig in België voora de keuring dus ook niet voor de verzekering lijkt mij dan ook logisch.

AbarthLicious

  • Senior stato
  • Berichten: 821
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #25 Gepost op: 28 augustus 2014, 22:44:57 »

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 478
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #26 Gepost op: 29 augustus 2014, 00:31:33 »
Spoiler zal NIET legaal zijn, niet boven je dak uitkomen is één ding, maar in één van de links die ik net doorstuurde stond ook:
Citaat van: linkskse van hierboven
Zijn in elk geval verboden:
...9) spoilers in materialen met lage absorptiegraad (aluminium, carbon, hout, enz.) (tenzij vermeld op tuningrapport, afgeleverd voor 1 september 2007)

Misschien je best daarin toch nog eens verdiepen...

... en nu ga ik stoppen met zagen :)

AbarthLicious

  • Senior stato
  • Berichten: 821
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #27 Gepost op: 29 augustus 2014, 06:28:38 »
Spoiler zal NIET legaal zijn, niet boven je dak uitkomen is één ding, maar in één van de links die ik net doorstuurde stond ook:
Citaat van: linkskse van hierboven
Zijn in elk geval verboden:
...9) spoilers in materialen met lage absorptiegraad (aluminium, carbon, hout, enz.) (tenzij vermeld op tuningrapport, afgeleverd voor 1 september 2007)

Misschien je best daarin toch nog eens verdiepen...

... en nu ga ik stoppen met zagen :)
Idd, buiten deze regeltjes word dit wel een prachtig project.
Ze hebben hier ook belachelijk veel regeltjes die nergens op slaan.

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #28 Gepost op: 31 augustus 2014, 10:31:04 »
Ik heb aan twee verzekeraars dezelfde vraag gesteld namelijk als ik de wagen tune en deze addenda zijn niet gekeurd of hebben geen keuringattest ben ik dan verzekerd? Ze hebben mij alletwee exact hetzelfde antwoord gegeven namelijk de keuring doet er niet toe maar als het ongeval veroorzaakt is door een tuningstuk zonder keuring dan vervalt  de verzekering. De bewijslast ligt bij de verzekering. In de praktijk zijn niet gekeurde spoilers/ motorkap het grootste risico omdat je daardoor voetgangers kan verwonden door scherpe of snijdende randen/ materialen. Zoals reeds gezegd een  onbetwistbaar betere remmenkit met tuv kan maar moeilijk als oorzaak van een ongeval gezien worden en bij een ongeval kan je je er moeilijk zwaarder aan verwonden. Zelfde met motortuning zolang je snelheid bij ongeval niet boven de topsnelheid af fabriek gebeurt kan je met de fabrieksconfiguratie juist hetzelfde ongeval doen dus motorvermogen kan zelden als oorzaak van ongevsl beschouwd worden.
Nu onafhankelijk van de technische kant heeft belgie een juridisch probleem namelijk als het voertuig is ingeschreven/ gekeurd in duitsland of een andere europese staat  dan moet iedere andere staat dit voertuig overnemen. Belgie veegt daar vierkant zijn kas aan maar het voertuig wordt na tuning volledig tuv gekeurd en is dus inschrijfbaar in duitsland. Volgens de europese richtlijn zou dat dus ook in belgie inschrijfbaar moeten zijn. Nu als dat echt problemen zou geven heb ik er een oplossing voor. Er zijn denk ik ook maar zeer weinig belgen die een voertuig tuv keuren als belg maar ik ben dan ook niet direct ne gemiddelde belg.

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Project gulfy
« Reactie #29 Gepost op: 28 oktober 2014, 16:25:25 »
Parrot asteroid smart dubbel din geinstalleerd
Mooi geintegreerd in dashboard met fabrieks look en feel en goeie stuurbediening
[/URL]

Als je links onder op het stuur drukt krijg je de beginpagina
[/URL]

Rechts boven krijg je een overzicht van alle beschikbare muziekbronnen
[/URL]

Na 3 seconden krijg je dan de actieve audio bron
[/URL]

Ook telefoon is via de knop rechts onder te bedienen
[/URL]

Ook coyote is ingebouwd [/URL]


xx
[TE KOOP] Xenon koplampen fiat 500 en abarth met xenonlensprojector

Gestart door morphf Gepost op 500 Abarth

3 Reacties
3095 Gelezen
Laatste bericht 23 januari 2015, 08:50:34
door Alex Abarth
xx
Instaplicht projecteren op de grond + ledverlichting aan de voeten

Gestart door Tjee Gepost op Exterieur

15 Reacties
5506 Gelezen
Laatste bericht 13 december 2016, 12:43:36
door Toempf
xx
Project: Kreidler RS Abarth Edition. (One of a kind?)

Gestart door Hille Gepost op Algemeen

16 Reacties
2396 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2012, 19:10:45
door davey400
xx
te koop Xenon Koplampen met projector lens

Gestart door morphf Gepost op 500 Abarth

1 Reacties
1563 Gelezen
Laatste bericht 26 mei 2012, 10:46:53
door Twinkieee