Auteur Topic: Ervaringen met nokkenassen en welke?  (gelezen 1918 keer)

helmar31

  • Junior Stato
  • Berichten: 57
  • **
    • Bekijk profiel
Ervaringen met nokkenassen en welke?
« Gepost op: 21 juni 2013, 14:27:08 »
Ik ben nieuwsgierig wat de ervaringen van de mensen zijn die hun nokkenassen hebben vervangen van een T-Jet 1.4 om meer vulling in de cilinder te krijgen. heeft het echt wat gebracht of is het meer een placebo-effect en hoe is het verbruik?
Zelf (als mijn tuut weer klachten vrij is) twijfel tussen de hieronder beschreven sets. Ze kunnen zonder aanpassingen gebruikt worden en kosten circa 600 ex btw en verzenden. :-\


Camshafts codes FF16.087.274S.A (1)
FF16.074.244S (1) 
Application Road max 
Cam lift IN 8.7 
Cam lift EX 7.4 
Duration 274/244 
Timing 27-67 / 52-12   
Lobe center angles 110/110 
Valve lift TDC 0.6 / 0.2 
Clearance Hydraulic tappets




Camshafts codes FF16.080.248S.A (1)
FF16.074.244S (1) 
Application Road medium 
Cam lift IN 8.0 
Cam lift EX 7.4 
Duration 248/244 
Timing 14-54 / 52-12   
Lobe center angles 110/110 
Valve lift TDC 0.4 / 0.2 
Clearance Hydraulic tappets

helmar31

  • Junior Stato
  • Berichten: 57
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Ervaringen met nokkenassen en welke?
« Reactie #1 Gepost op: 04 juli 2013, 17:15:18 »
NIEMAND  :'( :'(

group buy??

supertjeduc

  • Senior stato
  • Berichten: 588
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ervaringen met nokkenassen en welke?
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli 2013, 22:54:02 »
Is een beetje onzin bij een auto met een turbo
Als je een on geblazen motor hebt kun je niet anders , heb jaren in een Giulia met hete nokkenassen en hoge compressie zuigers gereden
Maar is veel moeite voor wat meer vermogen
Met onze karretjes is het eenvoudiger om er een grotere turbo op te zetten , dan maak je echt stappen
Maar als je er een andere nokkenas in gooit ben ik toch wel benieuwd

helmar31

  • Junior Stato
  • Berichten: 57
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Ervaringen met nokkenassen en welke?
« Reactie #3 Gepost op: 07 juli 2013, 09:43:33 »
Niet helemaal natuurlijk. Op de standaard t-jet geven de nokkenassen 9 pk en 20 nm extra over een breder spectrum. Nu rijd ik niet standaard dus moet er meer uit te halen zijn. Vulling van een cilinder gaat beter door een groter gat dat langer openstaat.

Ik hoop dat het dezelfde ervaring gaat worden met met 2.0l turbo waarin catcams zijn gegaan. Ik heb tot op heden alleen ervaringen met blokken die 2.0l + zijn muv een cooper s maar die heeft een compressor.

Planning is eind van het jaar in combinatie met distributie. Ben zelf ook benieuwd maar had graag hier wat ervaringen willen horen.


xx
Ervaringen klasse 3 alarmsysteem

Gestart door fastfreddygti Gepost op 500 Abarth

1 Reacties
2118 Gelezen
Laatste bericht 22 augustus 2016, 23:55:03
door Kawouter
xx
Ervaringen H&S Corse in Lelystad?

Gestart door Kawouter Gepost op Algemeen Abarth

3 Reacties
2463 Gelezen
Laatste bericht 22 februari 2016, 11:27:48
door 509AC
xx
Ervaringen DEALER

Gestart door helmar31 Gepost op 500 Abarth

28 Reacties
8375 Gelezen
Laatste bericht 20 augustus 2016, 14:39:13
door abbymo
xx
ervaringen novitec NT5-Stradale evo tuningset

Gestart door hardtailracer Gepost op 500 Abarth

6 Reacties
2436 Gelezen
Laatste bericht 29 januari 2013, 22:36:04
door Wesley