Auteur Topic: prijsverschil essesse pakket  (gelezen 6654 keer)

stalen ros

prijsverschil essesse pakket
« Gepost op: 29 april 2009, 22:27:03 »
op deze link http://www.fiatshop.com/shop/catalog/-c-453_459_462.html?osCsid=7a016fccf529315efd726b4b7920c240. staat dat  het ss pakket in oostenrijk incl montage 2999 euro!! dat is ruim 1500 euro minder dan in holland! snap jij het, snap ik het?

ook bieden ze een "brutale" versie aan met 220pk voor 6999 euro!

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2009, 23:10:21 »
 ??? In Oostenrijk (en de rest van de wereld) kennen ze geen BPM  >:(
Heb: Abarth Grande Punto SSS, Nero Edizione
Had: Fiat GP Sportsound Bolero Rosso


stalen ros

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2009, 23:32:06 »
BPM? lijkt mij stug.. het is namelijk een achteraf montage en daar betaal je geen BPM over....

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2009, 00:28:58 »
staat dat  het ss pakket in oostenrijk incl montage 2999 euro!! dat is ruim 1500 euro minder dan in holland! snap jij het, snap ik het?
Voor 21.990 staat de Abarth Grande Punto voor de deur, de tuningkit kost gemonteerd en wel 6.799 euro. Hoe kom jij dan bij 4.499 euro  ??? ???

stalen ros

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2009, 01:17:09 »
Aha een logisch misverstand, ik doel op een pakket voor een 500 abarth en niet een gpa.
Aangezien "wij" 500 rijders het zonder andere turbo moeten doen en "slechts" 17" wielen krijgen en zelfs geen andere einddemper is het ss pakket voor een 500 een stukkie goedkoper.

stalen ros

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2009, 01:30:28 »
En een gtech pakket voor de gpa 191 pk incl uitlaat vanaf de kat, airbox, remap en montage 1999€, misschien zit er ook nogwel een setje veren bij

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #6 Gepost op: 30 april 2009, 20:06:03 »
 :-[ sorry verkeerd begrepen  ;) zal beter opletten wie welke Abarth heeft  :angel:

abarth_esseesse

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #7 Gepost op: 01 mei 2009, 13:24:57 »
Emiel,

Het verschil is overigens € 751,00. De totaalprijs in Nederland is € 3.750,00 inclusief BTW en montage.

stalen ros

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #8 Gepost op: 04 mei 2009, 11:11:22 »
Mijn excuses voor de verkeerde informatie. Mea Culpa..

Maar wat nou te doen? ik wil wel de 160 pk, maar de wielen in het pakket vindt ik te zwaar en niet mooi ook heb ik al 17" dus de banden heb ik ook niet nodig. de veren heb ik ook niets aan ivm met schroefonderstel. en het luchtfilter kan ik ook op de bmc website bestellen.

Stel: 3750 euro voor de kit incl montage.
- verkoop van de wielen 1250 euro
- verkoop van de veren 150 euro
dan ben ik alsnog 2300 euro kwijt voor software die bij ziptuning incl garantie 499 kost, de brembo schijven en blokken kosten ook nog eens 500 euro en wat kleiner logo materiaal zit je op de 1300 euro. dan kan je bijna nog een volledige Gtech uitlaat voor halen.

ja, je moet wel handig zijn en alles nog monteren. en de prijzen zijn zeker niet overdreven in het Essesse pakket maar het is zo jammer dat er geen modulaire opbouw in zit. bijv motorpakket ( filter, ecu, evt einddemper) onderstelpakket (veren en remmen) en wielen pakket.

ik zou zo graag de officieele software hebben... want wat er met de motor gebeurt kan je toch het beste met de dealer doen..

751 euro prijs verschil min de 260 brandstof kosten is nog bijna 500 euro. en dat is nog veel geld maar de verstandhouding met nieuwkoop die tot dus ver echt super service hebben geleverdt en geen moeite te veel lijkt is ook wel veel waard.


Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #9 Gepost op: 04 mei 2009, 11:20:08 »
 :'( da's ook de reden dat ik twijfel. Wat moet je met de spullen die je al hebt/overhoudt??. Ben zelf aan het kijken of leden van de GPC evt. interesse hebben, scheelt dan in ieder geval in de prijs (wielen, einddemper,veren, enz) ;D

JP

  • Junior Stato
  • Berichten: 66
  • Amministratore
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #10 Gepost op: 04 mei 2009, 13:11:03 »
En idem hier. Wil eigenlijk voor de GPA de esseesse kit minus de assetto kit.

Hoef geen nieuwe wielen enzo, eigenlijk alleen de nieuwe turbo, luchtfilter, software etc.
En om nu daarvoor 6799 EUR te betalen...
Audi A3 Pro Line S Sportback 1.4 CoD
GP Abarth Scorpion Black met cruise control, climat control, B&M, lederen bekleding, navigatie, geblindeerde ramen, 17” lichtmetalen velgen & geen striping

abarth_esseesse

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #11 Gepost op: 05 mei 2009, 10:12:13 »
Ik snap wat jullie bedoelen. Helaas is er voor de Esseesse kit slechts 1 onderdeel nummer, en dus alleen als 1 totaalpakket te bestellen. Daarbij wil Abarth ook niet alleen de motorische tuning verkopen ivm remmen. Harder rijden is 1, maar op tijd stilstaan is ook niet onbelangrijk. Ook het rijgedrag vwb overhellen veranderd natuurlijk, vandaar de verlaginsset.

Ik moedig niemand aan om zijn Abarth te laten chiptunen, maar er zijn zeker betere oplossingen dan een ziptuning. Een bedrijf dat auto's chiptuned, maar zelf geen vermogenstestbank heeft is hetzelfde als een schilder zonder kwast. 20% vermogenstoename beloven kan iedereen. Daarbij hebben ze zelf niets van de software geschreven, maar gewoon 1 software programma voor een Abarth. Doch, elke auto is verschillend, dat blijkt wel uit onze uitslagen van de verschillende Abarth's die op de vermogenstebank geweest zijn.

Dus let goed op waar je je geld deponeert. Daarbij, garantie op de software is niet het probleem. Het lijkt me dat als je met gevolgschade zit door de chiptuning dat ze weinig voor je kunnen betekenen vwb garantie....

@ stalen ros,

in je berekening van prijsverschil tussen jouw onderdelen en de esseesse kit vergeet je de prijs mee te rekenen van wat jouw velgen en jouw schroefset kosten. Dan wordt het verschil nog iets kleiner. Maar nogmaals, ik begrijp je verhaal.

« Laatst bewerkt op: 05 mei 2009, 10:17:11 door abarth_esseesse »

Italia

  • Senior stato
  • Non parole, ma fatti !..
  • Berichten: 164
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #12 Gepost op: 05 mei 2009, 10:22:35 »

Absoluut een goed antwoord. Alleen software tune is korte termijn plezier. Als het al goed uitpakt. Zonder vermogensbank kan je een auto niet goed tunen. En wat hier ook gezegt wordt. Je moet een compleet pakket zien. Niet omdat ze omzet willen draaien maar omdat ze het goed willen doen.

Maar het blijft jammer dat de prijs zo relatief hoog is en dat je voor die prijs weinig kan kiezen.

Ik heb trouwens filmpjes op Youtube gezien waar ze complete kits inbouwen en het is het geld zeker waard. Alleen moet je het er wel voor over hebben. Maar vaak is goedkoop duurkoop. En degene die alleen software doen beloven vaak meer dan ze waar kunnen maken, zeker voor een benzine auto. Voor diesels (maar die hebben we niet bij Abarth) is dit een stuk gemakkelijker
Abarth Grande Punto

stalen ros

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #13 Gepost op: 06 mei 2009, 07:41:35 »
Ziptuning zegt de motorgarantie voor 2 jaar over te nemen. En ik weet dat je met de huidige accelometers zoals de g-box van racelogic een aardige nauwkeurig berekening van het vermogen kan maken.
Toch twijfel ik niet aan de voordelen van een vermogensbank, ookal zegt bijvoorbeeld RICA dat ze standaard de auto niet op de bank zetten. Gtech kan wel een plug in module opmaat met vermogensbankoptimalisatie leveren.
In mijn aanloop naar de keuze voor de abarth heb ik nog lang gedacht aan de mito turbo, en daar zeiden ze vrolijk; joh, kom na een week rijden terug en dan chippen we hem hier voor 500€ en dan heb je 180 pk..
Nu is kroymans op de fles maar schijnbaar zijn er genoeg opgedreven t-jet motoren in het land. Sommige door de dealers zelf.

@essesse (pas nu in de gaten, hallo jerry!)
Als er maar 1 bestelnummer is houdt dat dan in dat als er een onderdeel uit het pakket versleten is of kapot gaat er een heel nieuw pakket bestelt moet worden? Dat worden dure remblokken, en schijven.

stalen ros

Re:prijsverschil essesse pakket
« Reactie #14 Gepost op: 06 mei 2009, 08:53:22 »
@italia. 20%vermogen door een remap is makkelijk te halen bij een turbo motor. Turbo benzine of turbo diesel, gewoon de turbodruk verhogen en de hoeveelheid ingespoten brandstof aanpassen :-* bij atmosferische motoren, zowel diesel als benzine heeft een remap meestal weinig effect.

Mijn delta integrale ging op de vermogensbank met enkel een remap en luchtfilter van 210 naar 257 pk's.  Met een garett 2871 en andere uitlaat en bewerkte cilinderkop zelfs 312. Wat mis ik die auto....