Auteur Topic: Koelvloeistof verlies uit de dop.  (gelezen 986 keer)

corsak

  • Junior Stato
  • Berichten: 21
  • **
    • Bekijk profiel
Koelvloeistof verlies uit de dop.
« Gepost op: 19 mei 2019, 16:26:43 »
Hallo vraagje bij mijn auto wordt er aldoor koelvloeistof uit het bakje gegooid een klein beetje .
Heb de dop al vervangen en een test gedaan voor de koppakking (die met het verkleuren van de vloeistof als er uitlaat gassen in zitten ) maar dit was het niet .
De waterpomp en de thermostaat zijn ook al vervangen.
Zal het de kachel radiateur zijn of weet iemand nog iets anders.


PFelix

  • Junior Stato
  • Berichten: 23
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Koelvloeistof verlies uit de dop.
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2019, 19:57:02 »
Bij mij is het tuitje van het expansievat een keer een stukje ingescheurd (dus hele reservoir is vervangen); dit al goed bekeken?
595 turismo cabrio mta

corsak

  • Junior Stato
  • Berichten: 21
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Koelvloeistof verlies uit de dop.
« Reactie #2 Gepost op: 07 augustus 2019, 20:38:02 »
ja dat is het niet .maar toch bedankt

Bert

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 16
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Koelvloeistof verlies uit de dop.
« Reactie #3 Gepost op: 08 augustus 2019, 21:33:29 »
Hoi Corsak,
Waarschijnlijk is je radiatordop defect.
Hierin zit een drukveer die pas boven een bepaalde druk de vloeistof moet doorlaten naar het expansievat.
Koelsysteem bouwt druk op bij het opwarmen van de motor/koelwater.
Als de drukveer defect is gaat er vanaf het begin vloeistof naar het expansievat en loopt dit over als de motor op werktemperatuur is.
Zo verlies je steeds vloeistof.
Succes,  Bert
Abarth 500 R3T-style, Squadra tuning 174 pk, BMC filter, Koni onderstel, geperforeerde schijven, OZ WRC velgen

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 492
  • ***
    • Bekijk profiel
Re: Koelvloeistof verlies uit de dop.
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2019, 12:16:36 »
Hoi Corsak,
Waarschijnlijk is je radiatordop defect.
Hierin zit een drukveer die pas boven een bepaalde druk de vloeistof moet doorlaten naar het expansievat.
Koelsysteem bouwt druk op bij het opwarmen van de motor/koelwater.
Als de drukveer defect is gaat er vanaf het begin vloeistof naar het expansievat en loopt dit over als de motor op werktemperatuur is.
Zo verlies je steeds vloeistof.
Succes,  Bert

Bij alle Abarth's van het nieuwe Abarth wordt een gesloten continue circulerend systeem gebruikt. Dus zit er geen dop meer op de radiateur.

Is het koelsysteem al afgeperst om te kijken of er ergens lekkage zichtbaar wordt?
  176 PK 255NM

Gelieve typfouten zelf aan te vullen met onderstaande tekens

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 .,?!


xx
koelvloeistofniveau

Gestart door 500Christophe500 Gepost op 500 Abarth

18 Reacties
5598 Gelezen
Laatste bericht 24 januari 2017, 08:58:21
door 500Christophe500
xx
Lekkage koelvloeistof?

Gestart door Martn Gepost op 500 Abarth

22 Reacties
5345 Gelezen
Laatste bericht 28 augustus 2015, 09:15:13
door Martn
xx
Koelvloeistof laag

Gestart door abarth_friesland Gepost op 500 Abarth

16 Reacties
6887 Gelezen
Laatste bericht 20 november 2012, 10:36:33
door cabrioletsch
xx
Koelvloeistof peil

Gestart door Carlito Gepost op Algemeen Abarth

3 Reacties
2593 Gelezen
Laatste bericht 24 april 2011, 09:20:13
door GpuntoAbarth