Auteur Topic: Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!  (gelezen 1316 keer)

jvhecke

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 12
  • *
    • Bekijk profiel
Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Gepost op: 20 februari 2018, 14:59:41 »
De technische controle in As (bij Genk) keurt mijn Abarth 500 met Ragazzon-einddemper 50.0725.61 af, ondanks het getoonde CE-attest en het correcte homologatieplaatje op de uitlaatpot zelf.  Reden: er staat niet op dat dat voor deze Abarth is: geen vermelding van typenummer en homologatie Abarth op het ragazzon-attest.Ik wou het direct aantonen op de website van Ragazzon, maar nee, het moest op het uitlaatattest gedrukt zijn. Bij ragazzon kunnen ze mij ook niks meer geven dat het homologatieattest. Wat nu? Ik heb geen zin elk jaar mijn uitlaat te wisselen voor en na de controle. >:(
PS: de keurder deed ook al moeilijk om mijn af-fabriek donkergetinte ramen achteraan!

ricoz9

  • Junior Stato
  • snel-sneller-snelst ---boette
  • Berichten: 25
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2018, 07:17:26 »
misschien een idee een berichtje sturen naar  ragazzon dat hun het op papier kunnen zetten
een schriftelijk bevestiging met de gegevens  van je uitlaat dat ie geschikt is voor jouw auto
https://www.ragazzon.com

Chekthem

  • Junior Stato
  • Abarth 500C
  • Berichten: 29
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2018, 08:46:03 »
Als ik lees dat ze ook al moeilijk doen om je af-fabriek getinte ramen, kun je misschien beter naar een ander keurstation gaan.
Abarth 500C || Bicolore: Grigio Pista & Campovolo || 170pk & 285nm H&S tuned || MTA || 17"  Gloss Black EsseEsse - Continental tyres || Blow off filter || Smoked knipperlichten || Sponsorcar J's Car Care

jvhecke

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 12
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2018, 09:58:13 »
Ik heb naar Ragazzon gemaild, die geven ook niks meer dan hun homologatiecertificaat dat ik al heb. Een ander keuringsstation is, denk ik, geen optie, voor herkeuring moet je terug naar het eerste station. Ik probeer nu via de dienst homologatie voertuigen een vallidatieverslag te krijgen...wordt vervolgd.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.218
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2018, 12:24:29 »
Ik heb echt medelijden met jullie belgen wat dit aangaat. Vraag me trouwens af of deze regels europees gezien Łberhaupt wel mogen, want de uitlaat is gewoon voorzien van de CE keurmerk en certificaat. In Duitsland zijn ze al streng, maar in BelgiŽ helemaal doorgeslagen.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2018, 14:03:13 »
Ga gewoon niet naar de keuring , krijg je hoogtens een boete voor :)

jvhecke

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 12
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2018, 13:01:15 »
Bedankt voor het medeleven ;) Ik hou jullie op de hoogte.

jvhecke

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 12
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2018, 12:44:24 »
Vandaag is de Abarth goedgekeurd dankzij een document van The UK Vehicle Approval Autority, mij bezorgd door de Zwitserse verkooper van de einddemper. Gaat over de test van dit type uitlaat op een BMW 3, met op de laatste bladzijde een lijstje voor welke auto's dit type uitlaat ook gekeurd is. Abarth 500 staat er tussen :-D 
Belgische homologatiedienst is betaald, maar document niet ontvangen :-(

ArjanB

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 17
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2018, 13:52:27 »
Ik heb echt medelijden met jullie belgen wat dit aangaat. Vraag me trouwens af of deze regels europees gezien Łberhaupt wel mogen, want de uitlaat is gewoon voorzien van de CE keurmerk en certificaat. In Duitsland zijn ze al streng, maar in BelgiŽ helemaal doorgeslagen.

staar je niet blind op CE keurmerk; mocht je bij een uitlaat decibel meting terecht komen, dan pakken ze de opegegeven Db waarde volgens kenteken (kun je op RDW owi site vinden). Ga je daarover heen, ben je het bokje, ongeacht of de uitlaat origineel danwel CE keur heeft.
Ik zag dat er een verschil zit in toegestande Db waarde tussen een competizione en een turismo, dus zet je een competizione uitlaat op een turismo, loop je al een risico.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad:145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.218
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Ragazzon met homologatie 50.0725.61 afgekeurd!
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2018, 13:45:14 »
staar je niet blind op CE keurmerk; mocht je bij een uitlaat decibel meting terecht komen, dan pakken ze de opegegeven Db waarde volgens kenteken (kun je op RDW owi site vinden). Ga je daarover heen, ben je het bokje, ongeacht of de uitlaat origineel danwel CE keur heeft.
Ik zag dat er een verschil zit in toegestande Db waarde tussen een competizione en een turismo, dus zet je een competizione uitlaat op een turismo, loop je al een risico.

We hebben het hier niet over de geluidsnormen an sich, maar het feit of een onderdeel nu wel of niet op je auto mag zitten tijdens een APK/Attest/TuV. Een uitlaat met CE keurmerk zou onder je auto mogen, ongeacht of je in NL, BE of DE woont. Anders kunnen ze die hele CE keurmerk wel opdoeken als geen enkel land er wat mee doet.

Of deze daarna bij een geluidsmeting legaal is, is een geheel andere discussie. Een standaarduitlaat die nieuw door de meting komt, kan na jaren ook veel luider zijn geworden. Ook daarmee zou je bekeurd kunnen worden. In Duitsland krijg je met een te luide standaarduitlaat een kleine boete en zogenaamde Mangelkarte. Die moet je binnen een x periode oplossen. Word je gecontroleerd en zit er een andere niet originele uitlaat onder die te luid is, krijg je een grotere boete en met een beetje pech wordt de auto stilgelegd.


xx
Vraag Ragazzon uitlaat

Gestart door Jan V Gepost op Algemeen

32 Reacties
9314 Gelezen
Laatste bericht 18 mei 2016, 22:36:33
door Alex Abarth