Auteur Topic: Abarth 595C naar Oost Africa  (gelezen 981 keer)

BSK

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 1
  • *
    • Bekijk profiel
Abarth 595C naar Oost Africa
« Gepost op: 29 december 2017, 14:36:32 »
Hallo iedereen,
Eerst en vooral al het beste gewenst voor 2018.  Laten we maar hopen dat het een goed jaar wordt en het weer goed zal zijn!

Ik overweeg een Abarth 595C te kopen en deze mee naar Kigali, Rwanda mee te nemen.  Er zijn dus een paar vragen die ik graag beantwoordt zou kunnen krijgen vooraleer ik de stap zet:

1) Motor EUR6: in Rwanda of Oost Africa is er een hoog PPM gehalte in de benzine en de injectoren zullen er niet blij mee zijn na een tijd.  En dat kan kostelijk zijn om dit op jaarlijkse basis te vervangen. Is er een tuning mogelijkheid of iets anders om dit te voorkomen?
2) Cabrio dak: daar we dicht bij de equator zitten, is de zon dichter en het UV gehalte hoger.  Dus een cabrio dak kan weliswaar afzien.  Enige beschermingstips of ervaringen met potentiŽle problemen met het dak?  Of toch liever panorama dak nemen of zelfs niet.  De zon is meestal te sterk om open te rijden.  En dan is er nog het stof om mee rekening te houden tijdens het droogseizoen.
3) Ik zou een voorraad oliefilters, luchtfilters, cabinefilters, etc. aanleggen aangezien er geen Abarth of Fiat dealer in de regio is.  Het zal alles DIY zijn en heb daarom tips nodig waarop ik zou moeten letten. 

Bedankt alvast voor de hulp zodat ik mijn droom toch misschien kan waarmaken.  Iedereen een leuk weekend en einde jaar nog eens gewenst!

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.171
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Abarth 595C naar Oost Africa
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2017, 07:24:40 »
Zou me eerder zorgen maken over de toestand van de wegen daar. Als deze goed zijn, is een Abarth geen probleem. Is het een hobbel en gaten weg, zou ik zeker niet met een Abarth daar willen rijden. Door de korte wielbasis is het al redelijk stuiter-stuiter, maar op hobbelwegen zal het zeker niet de meest comfortabele auto zijn. Daarnaast zou ik toch liever een auto in een dergelijk land rijden die daar ook binnen afzienbare termijn kan worden hersteld. Als er straks wat kapot gaat waar je geen onderdelen voor hebt, dan sta je zomaar langere tijd stil.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts


xx
En weer 'n Abarth rijder erbij :)

Gestart door Jolanda Gepost op Voorstelrondje

3 Reacties
253 Gelezen
Laatste bericht 12 mei 2019, 13:11:09
door The Pretender
clip
Abarth Panda 1750i BT.

Gestart door The Pretender Gepost op Algemeen Abarth

2 Reacties
211 Gelezen
Laatste bericht 12 mei 2019, 13:22:41
door The Pretender
xx
Abarth 500 Extreme.

Gestart door The Pretender Gepost op Exterieur

0 Reacties
108 Gelezen
Laatste bericht 27 april 2019, 10:57:01
door The Pretender
xx
Dikke Abarth Wide Body.

Gestart door The Pretender Gepost op Exterieur

4 Reacties
152 Gelezen
Laatste bericht 29 april 2019, 21:25:11
door LaBestiaNera