Een abarth heeft wel wat bijgeluidjes,maar dat zou je voor lief moeten nemen. Als je iets gas bij geeft veranderd het geluid dan .
Denk toch dat je het in de ophanging moet zoeken. Dus uitlijning laten controleren, schokbreker nog in orde? Een defecte schokbreker maakt een bonkend geluid. Zit de schokbreker nog goed in de topmount, of zit er speling in de topmount? Kan een lastig te vinden defect zijn, maar niet echt gevaarlijk. Als het een gevalletje slijtage is, dan wordt het vanzelf erger, en dan ook makkelijker te vinden.
zou zeggen dat het dan de versnellingsbak/koppeling moet zijn
Km stand zegt niets,als het stads km zijn heeft de bak meer slijtage als grote weg km.Als ik het allemaal lees lijkt mij meer de koppeling het te zijn.maar als je met een goede monteur op pad gaat,hoort hij echt wel als iets niet goed zit.Ik zelf hoor ook altijd wat,terwijl er pas 3400 km op de auto staat. Misschien wat meer genieten en als het fout gaat, gaat het toch fout.
Denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken. De Abarth is gewoon veel minder geisoleerd dan een Mito bijvoorbeeld, waardoor je meer bijgeluiden in het interieur kan krijgen. Als je daar een beetje gevoelig voor bent, zal je veel horen. Daarnaast hoeft een bijgeluid ook niet meteen slecht nieuws te zijn. Mijn 156 had bij aanschaf met 2 ton op de teller een kleine ratel als de bak in zijn vrij stond. Bleek een druklager met bijgeluid te zijn. Toen ik de auto 9 jaar later met 130.000 meer kilometers verkocht, was het bijgeluid nog steeds hetzelfde.
Hee AlfaMitow,Dat is ook de reden geweest dat ik mijn 500 Esseesse verkocht heb, ik kon er niet mee rijden vanwege mijn hyperacusis :-(Een optie is om de auto beter te isoleren; Er is een bedrijf waar ik contact mee heb gehad, die maken je auto stiller als een mercedes :-) qua kosten ben je een € 700,- kwijt!Ik heb zelf verzwaarde Anti dreun matten achterin gelegd en dik geluidsisolerend schuim tegen de leuning van de achterbank geplakt van mijn Evo!In jouw geval zou ik de voorste wielkasten isoleren met schuim en anti dreun.. kom je al een heel eind zonder de auto te slopen :-)Heb je geen last van het uitlaatgeluid? Want dat was voor mij killing!S
Nou Alfamitow, join the club ook ik had in mijn Abarth 500 in 5e versnelling tussen 100 en 110 (best hoorbaar) een brom. in het ritme brom-stil-brom-stil...Mega irritant, zelfs met een ragazzon uitlaatlijn en Record Monza einddemper. Auto is diverse keren binnenstebuiten gekeerd, 5e versnelling (kunnen ze redelijk makkelijk bij) zag er na 30.000 km nog als nieuw uit... Aandrijfassen en hoesen allemaal goed, motorsteunen ook..soms had ik het idee dat die brom"ritme" zelfs te voelen was via het gaspedaal.Niks te vinden, is niet de hoofdreden dat de auto de deur is uit gegaan maar heeft wel meegewogen...Vrees dat je ermee moet leren leven (lees: leren rijden). Ik kan dat vrij lastig met dat soort geluidjes