Auteur Topic: Het grote uitlaten topic  (gelezen 45463 keer)

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #135 Gepost op: 03 september 2017, 14:53:32 »
http://store.blackparts.it/abarth/500-abarth/scarico/scarico-per-500-abarth.html

Iemand deze al eens gehoord of gezien? Lijkt veel op bombardone , alleen nog stukken goedkoper.

tricolore

  • Junior Stato
  • Berichten: 81
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #136 Gepost op: 04 september 2017, 17:04:50 »
komt dan nog wel verzendkosten bij  ::)

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #137 Gepost op: 04 september 2017, 19:31:00 »
komt dan nog wel verzendkosten bij  ::)
Ja mss wel maar voor de bombardone ook dan.

Chekthem

  • Junior Stato
  • Abarth 500C
  • Berichten: 29
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #138 Gepost op: 29 december 2017, 12:40:12 »
Na aanschaf van mijn Abarth wist ik dat ik mijn uitlaat moest gaan laten aanpassen in verband met roest.
Ik heb een hoop rondgekeken en geluisterd, maar 1 ding bleef me tegen staan: die aftermarket eindtips.
De originele eindtips bleef ik namelijk het mooiste vinden, ookal zullen niet veel mensen die mening delen haha!

Nu is mijn uitlaat aangepast en heb ik ervoor gekozen om de einddemper er tussen uit te laten halen en te laten vervangen voor RVS buis.
Eigenlijk hetzelfde principe als een Bombardone, of welke andere uitlaat zonder demper, maar dan met originele eindtips.
Ik heb me laten adviseren door de uitlaatexpert, om de splitsing niet in het midden van de auto aan te brengen, maar direct vanaf het koppelstuk.

Zie hier het eindresultaat op de foto's, ik zal snel terugkomen met een filmpje van het geluid.

http://i1259.photobucket.com/albums/ii553/chekthem/IMG_9852_zpsg78jsr8o.jpg
http://i1259.photobucket.com/albums/ii553/chekthem/IMG_9855_zpsyluase8b.jpg
http://i1259.photobucket.com/albums/ii553/chekthem/IMG_9854_2_zpsyapf9sfx.jpg
Abarth 500C || Bicolore: Grigio Pista & Campovolo || 170pk & 285nm H&S tuned || MTA || 17"  Gloss Black EsseEsse - Continental tyres || Blow off filter || Smoked knipperlichten || Sponsorcar J's Car Care

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #139 Gepost op: 29 december 2017, 14:41:02 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #140 Gepost op: 30 december 2017, 08:09:42 »
Dat is een optie. Hou er wel rekening mee dat als men constateert dat er gerommeld is met de standaard uitlaat, vooral zoals jij het wil gaan doen, dat je een groter probleem kan hebben dan een aftermarket erop zetten. In BelgiŽ zou ik persoonlijk met een goedgekeurde uitlaat rijden. Is een RVS Monza geen optie?
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

Chekthem

  • Junior Stato
  • Abarth 500C
  • Berichten: 29
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #141 Gepost op: 30 december 2017, 15:07:05 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

Toen ik mijn uitlaat ging laten aanpassen, bleek dat mijn demper ook leeggehaald was. Ik vond het echter niet echt een grover/zwaarder geluid dan de standaard. Het klinkt eigenlijk iets holler door de open demper.
Mijn uitlaat nu is eigenlijk gelijk aan dat van een Bombardone, alleen de looks zijn wat anders.

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #142 Gepost op: 30 december 2017, 15:58:18 »
Dat is een optie. Hou er wel rekening mee dat als men constateert dat er gerommeld is met de standaard uitlaat, vooral zoals jij het wil gaan doen, dat je een groter probleem kan hebben dan een aftermarket erop zetten. In BelgiŽ zou ik persoonlijk met een goedgekeurde uitlaat rijden. Is een RVS Monza geen optie?
ja die monza is een optie maar de prijs vind ik absoluut veel te hoog. Een bombardone is ook leuk maar ik vrees dat die net iets te luid is, ik zou hem trouwens wel steeds moeten omwisselen hier in Belgie.

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #143 Gepost op: 30 december 2017, 16:00:33 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

Toen ik mijn uitlaat ging laten aanpassen, bleek dat mijn demper ook leeggehaald was. Ik vond het echter niet echt een grover/zwaarder geluid dan de standaard. Het klinkt eigenlijk iets holler door de open demper.
Mijn uitlaat nu is eigenlijk gelijk aan dat van een Bombardone, alleen de looks zijn wat anders.
schijnt dat er in die einddemper niet zo heel veel opvulling zit. Ik denk dat mijn idee qua aanpassing niet zo makkelijk is te realiseren. Als je hem via de bovenzijde openmaakt gaan ze op de keuring nooit iets merken.

Chekthem

  • Junior Stato
  • Abarth 500C
  • Berichten: 29
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #144 Gepost op: 30 december 2017, 16:56:52 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

Toen ik mijn uitlaat ging laten aanpassen, bleek dat mijn demper ook leeggehaald was. Ik vond het echter niet echt een grover/zwaarder geluid dan de standaard. Het klinkt eigenlijk iets holler door de open demper.
Mijn uitlaat nu is eigenlijk gelijk aan dat van een Bombardone, alleen de looks zijn wat anders.
schijnt dat er in die einddemper niet zo heel veel opvulling zit. Ik denk dat mijn idee qua aanpassing niet zo makkelijk is te realiseren. Als je hem via de bovenzijde openmaakt gaan ze op de keuring nooit iets merken.

Ik denk dat als je naar een uitlaten expert gaat en je idee voorlegt dat die dit kan realiseren. Maar de vraag is, het geluid is dan exact hetzelfde, maar dan lijkt het wel of er nog een demper is. Is dat dan voldoende voor de keuring?

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #145 Gepost op: 01 januari 2018, 15:44:21 »
Benieuwd naar de sound, omwille van keuringsredenen in Belgie heb ik al eens zitten denken of het zou kunnen de originele demper open te maken. Daarna alle zooi in de demper te verwijderen en net zoals bombardone een rechte rvs pijp in te bouwen. Daarna demper terug dicht en dan kan ik wel met lekker geluid rondrijden en tegelijk niet ieder jaar mijn uitlaat veranderen.

Toen ik mijn uitlaat ging laten aanpassen, bleek dat mijn demper ook leeggehaald was. Ik vond het echter niet echt een grover/zwaarder geluid dan de standaard. Het klinkt eigenlijk iets holler door de open demper.
Mijn uitlaat nu is eigenlijk gelijk aan dat van een Bombardone, alleen de looks zijn wat anders.
schijnt dat er in die einddemper niet zo heel veel opvulling zit. Ik denk dat mijn idee qua aanpassing niet zo makkelijk is te realiseren. Als je hem via de bovenzijde openmaakt gaan ze op de keuring nooit iets merken.

Ik denk dat als je naar een uitlaten expert gaat en je idee voorlegt dat die dit kan realiseren. Maar de vraag is, het geluid is dan exact hetzelfde, maar dan lijkt het wel of er nog een demper is. Is dat dan voldoende voor de keuring?
zou normaal voldoende moeten zijn. Ze meten enkel de uitstoot en verder niets.

Shamo

  • Junior Stato
  • Berichten: 27
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #146 Gepost op: 01 januari 2018, 20:50:45 »
Iemand tips waarop te letten bij een tweedehands Monza uitlaat?

Ik kan er eentje op de kop tikken voor 550 euro incl plaatsing, 10000 km gedraaid geen roest en werkende klep...
Ik had eerst gepland nieuw te gaan maar 1250 euro nieuw  >:(

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #147 Gepost op: 26 januari 2018, 15:03:17 »
Knalt de monza op een standaard 500 abarth even hard als op een competizione? Heb onlangs gelezen dat er verschil kan zijn door software?

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #148 Gepost op: 27 januari 2018, 06:21:19 »
De competizione heeft ook een andere turbo. Dus zou verschil kunnen maken. Echter komt het "knallen" voornamelijk uit de software die een rijk mengel inspuit terwijl de gasklep gesloten wordt. Dit ontbrandt in de uitlaat.

500Christophe500

  • Senior stato
  • Berichten: 150
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Het grote uitlaten topic
« Reactie #149 Gepost op: 27 januari 2018, 09:09:48 »
Andere turbo , andere software zou ik dan denken. Dus het kan wel degelijk verschil maken.


xx
Xenon lampen blijven op zelfde hoogte en brommen even na het inschakelen

Gestart door Annemie Abarth Gepost op Exterieur

8 Reacties
1159 Gelezen
Laatste bericht 26 november 2018, 21:59:49
door Annemie Abarth
exclamation
Welkom op het Forum.

Gestart door mbchartman Gepost op Algemeen

5 Reacties
4640 Gelezen
Laatste bericht 10 september 2019, 22:52:06
door Chris65
xx
Hallo vanuit het Zuiden des lands

Gestart door Nick Jackelson Gepost op Voorstelrondje

4 Reacties
1111 Gelezen
Laatste bericht 27 maart 2018, 10:05:11
door Nick Jackelson
xx
Sub + Versterker aansluiten op het originele B&M systeem.

Gestart door crosswind Gepost op Blue & Me / uConnect / I.C.E

11 Reacties
3146 Gelezen
Laatste bericht 04 april 2019, 07:55:09
door richardO