Auteur Topic: Turbodruk na tuning  (gelezen 3200 keer)

Danny

  • Junior Stato
  • Berichten: 39
  • **
    • Bekijk profiel
Turbodruk na tuning
« Gepost op: 02 augustus 2016, 10:49:37 »
Voordien met standaard 138 Pk en 198 Nm was dit in " normale" stand 0.8
In de "sport" stand +- 1.2

Na tuning (software) 173 Pk en 258 Nm  gaat deze zover de meter kan..........
Ik zou bijna durven zeggen dat deze volledig rond gaat  :o

Is dit niet teveel van het goede  ???

Ik heb zelfs de tijd niet om de naald af te lezen.........zo snel beweegt deze!

Danny

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Turbodruk na tuning
« Reactie #1 Gepost op: 02 augustus 2016, 13:51:24 »
Ik heb precies hetzelfde. Naald gaat naar de maximale waarde. Tot op heden, 2 jaar na tuning, nog geen problemen gehad met de turbo.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

Danny

  • Junior Stato
  • Berichten: 39
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Turbodruk na tuning
« Reactie #2 Gepost op: 02 augustus 2016, 16:19:36 »
Bedankt voor het antwoord!

Oef!  ;)

Siempie

  • Junior Stato
  • Berichten: 138
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Turbodruk na tuning
« Reactie #3 Gepost op: 03 augustus 2016, 00:25:12 »
Maar ik herken het gevoel wat je erbij hebt als je in sportstand plankgas geeft bij groen licht: 'dat kn niet goed zijn voor een 1.4 blokje en alle aandrijving gerelateerde onderdelen...'  :o :o :o

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Turbodruk na tuning
« Reactie #4 Gepost op: 03 augustus 2016, 09:04:16 »
Belangrijkste is dat je eerst de boel goed opwarmt en de laatste kilometers de boel laat afkoelen. Kan dat niet, dan even een paar minuutjes laten nadraaien. Dat is cruciaal voor de levensduur van je turbo en natuurlijk de rest van je blok.

Jan V

  • Senior stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 154
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Turbodruk na tuning
« Reactie #5 Gepost op: 03 augustus 2016, 09:54:15 »
Ik ben geen expert in deze materie, maar ik heb gelezen dat na tuning
de turbo druk verhoogd is met  max 1,2-1,5 bar?

Zie ook voorbeeld van H&S Corse,

Tuning stage 1 and stage 2 zijn hieronder beschreven.


 Standaard motor specificaties:    
Motor inhoud: 1368cc                          
Boring x Slag: 72 x 84 (mm)
Compressie Verhouding: 9.8:1
Turbo: IHI Vl38
Volledige boost: 1.3bar@2200 rpm
Constante turbodruk:0.9bar
Turbodruk bij de toerenbegrenzer:0.6bar
Toerenbegrenzer: 6500 rpm
Vermogen +-: 135hp (160Hp)
Koppel +-: 206Nm (230Nm)

 Stage 1:
Motor Tuning:
-BMC Luchtfilter
Motor prestaties:
Volledige boost: 1.3bar@2200 rpm
Constante turbodruk:1bar
Turbodruk bij de toerenbegrenzer:0.85bar
Toerenbegrenzer: 6800 rpm
Vermogen +-: 180hp
Koppel +-: 285Nm

 Stage 2:
Motor Tuning:
-Volledige 63.5mm uitlaat systeem
-BMC Luchtfilter
-Brandstof druk regelaar 4bar
 Motor prestaties:
Volledige boost: 1.5bar@2200 T/pm
Constante turbodruk:1.2bar
Turbodruk bij de toerenbegrenzer:1bar
Toerenbegrenzer: 6800 rpm
Vermogen +-: 200hp
Koppel +-: 285Nm
Abarth 595 YFR  Podio Blue met 17" Tributo matzwarte velgen.Brembo big brake kit.
Akrapovic uitlaat met carbon tips.
H&S Corse tuning 180PK

Danny

  • Junior Stato
  • Berichten: 39
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Turbodruk na tuning
« Reactie #6 Gepost op: 03 augustus 2016, 12:33:21 »
Ik probeer de grafiek van de tuning op te laden.
Er staat iets van "druk" maar dat kan ook iets anders zijn.

Er moet wel veel "druk" geweest zijn want mijn uitlaten zagen zwart  :o

Danny

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Turbodruk na tuning
« Reactie #7 Gepost op: 03 augustus 2016, 13:32:27 »
De druk in de tabel onderin is de luchtdruk van de buitenlucht op dat moment. Dat is een waarde die altijd meegeprint wordt, want dat kan van invloed zijn op de waarden van de dyno. Heeft uiteindelijk niets met je turbodruk te maken. De waarde die je ziet is 1013,2mbar, redelijk normale buitendruk. ;)


xx
turbodruk standaard 500 abarth

Gestart door Ralph Gepost op 500 Abarth

5 Reacties
1850 Gelezen
Laatste bericht 04 april 2019, 08:10:10
door richardO
xx
Te koop, turbodruk meter Abarth...30,-EUR

Gestart door Carlito Gepost op 500 Abarth

0 Reacties
1826 Gelezen
Laatste bericht 21 maart 2015, 20:29:44
door Carlito
xx
Turbodruk

Gestart door Quinten Gepost op 500 Abarth

3 Reacties
2097 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2015, 18:58:48
door Quinten
xx
oliewissel abarth ...turbodruk

Gestart door golf16v Gepost op 500 Abarth

5 Reacties
2544 Gelezen
Laatste bericht 12 december 2013, 09:11:22
door nouche