Auteur Topic: Novitec Challenge Corse Evo  (gelezen 19571 keer)

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2015, 13:54:54 »
265€ voor een einddemper in RVS met demper? Dat is wel heel goedkoop!

Mocht je de Bombardone toch nog willen, vond net een shop die als het goed is gratis verstuurd binnen de EU als je meer dan 300€ besteld.
http://www.mad4exhausts.com/en/787-500-abarth-14t-135-hp-08

Ik moet nog even aan jou denken, want ze doen ook RVS vanaf het spruitstuk, waar jij volgens mij naar opzoek was. Dan kom je op 550 euro, een andere optie is vanaf de middendemper (350 euro) en dus alleen einddemper (sport) en sierstukken 265.

Het aanbod van Maxi is absoluut niet slecht en tevens zijn het geen beunhazen. Alleen ik ben zo bang dat ik geen gewenst geluid krijg. Zij vertelde mij dat ik in de auto gek zou worden van een bromtoon zonder laatste demper. De sportdemper geeft al genoeg sportief geluid aldus hun.

Is hier niemand met een straight pipe? Ik ben echt benieuwd of dit klopt.

PS. die bombardone vind ik toch wel erg gaaf. Maar goed, zie bovenstaande.


Een uitlaat die blijft brommen heeft last van droning. Dat is iets wat je altijd moet zien te voorkomen. Deze bromtoon zorgt ervoor dat je binnen een 2 uur met hoofdpijn in je auto zit. Dat wil je echt niet. Een goede uitlaat specialist kan je een uitlaat maken die extreem luid is en toch geen last heeft van droning. Toen ik bij EPS was met mijn 156 voor een downpipe, gaven ze wel aan dat ze voor de diesel die zelf open niet veel geluid maakt, een uitlaat konden maken die zeer luid was. Een demper is niet persé slecht, met de juiste combinaties kan je een perfecte sound maken. Zoals gezegd, luid is misschien erg mooi, maar te luid kost je kapitalen bij een controle. Las laatst dat iemand 600€ boete kreeg voor een 5-6dB overschrijding van de max dB's die zijn auto mocht maken. Dan wordt het een hele dure uitlaat.....

Zou trouwens eens een kijkje nemen op het engelse abarth forum. Daar hebben ze wat meer ervaring met de Bombardone.

Prijzen zijn wel heel laag trouwens. 550€ vanaf het spruitstuk met een L+R uitlaat is extreem laag. Zeg niet dat het niet kan, maar ik heb zo mijn twijfels. Ik wil uiteindelijk sowieso een uitlaat met carbon eindstukken en een regelbare klep met AB, dus blijft er niet zo heel veel keuze over. Voorlopig zit het er nog even niet in, moet eerst wat andere grote aanschaffen doen. Wasmaschine loopt op zijn eind en 2 nieuwe voorbanden zijn ook nog steeds nodig. ;)

Even snel gelezen en ze geven dus aan dat de Bombardone geen droning heeft op de snelweg. Dat is wel prettig. Ik vond hem op een Duitse webshop al voor €289, dus dat is ook geen slecht aanbod. Alleen, gaat hij over de DB-limiet heen, dat weet ik dus niet.
Ex: Abarth 500
Now: Alfa Romeo 4C

Aku

  • Junior Stato
  • Berichten: 30
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2015, 22:23:46 »
Mijn Abarth heeft een MM Bombardone 2.0 icm. een rechte pijp vanaf de turbo. Bij constante snelheid heb ik totaal geen bromtoon, de uitlaat is dan zelfs redelijk stil. Alleen bij gas geven komt het klankenpalet ten gehore, van een diepe rochelende brom tot scherpe snerp in de hogere toeren regionen. Ik heb wel een soundclip op mijn telefoon, ik zal hem morgen wel even ergens uploaden.

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2015, 22:46:38 »
Mijn Abarth heeft een MM Bombardone 2.0 icm. een rechte pijp vanaf de turbo. Bij constante snelheid heb ik totaal geen bromtoon, de uitlaat is dan zelfs redelijk stil. Alleen bij gas geven komt het klankenpalet ten gehore, van een diepe rochelende brom tot scherpe snerp in de hogere toeren regionen. Ik heb wel een soundclip op mijn telefoon, ik zal hem morgen wel even ergens uploaden.

Dat zou super zijn! Las trouwens op het Engelse forum dat de Bombardone 89 de levert, dus dat zou betekenen dat deze straatlegaal is!

Aku

  • Junior Stato
  • Berichten: 30
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2015, 23:30:20 »
Mijn Abarth is met deze uitlaat wel door de RDW keuring en APK gekomen maar dat zegt niets natuurlijk, als de politie een DB meting doet hoop ik niet dat die boven de 90 DB komt. Maar ik denk dat het wel los zal lopen.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2015, 08:56:25 »
Mijn Abarth is met deze uitlaat wel door de RDW keuring en APK gekomen maar dat zegt niets natuurlijk, als de politie een DB meting doet hoop ik niet dat die boven de 90 DB komt. Maar ik denk dat het wel los zal lopen.

APK kijkt alleen naar gasdichtheid van de uitlaat over de volledige lengte. RDW durf ik zo niet te zeggen, maar volgens mij niet. Je kan eens kijken op https://ovi.rdw.nl/ vul je kenteken in. Het 2de tabblad Motor&Milieu moet je dan hebben en dan milieuprestaties openklappen. Daar vind je de waarden waarbij gemeten zou moeten worden. Als je met 2 man bent, kan de een de toeren op de juiste waarde zetten, terwijl een ander met een smartphone meet op een halve meter van de uitlaat onder een hoek van 15graden naar de buitenkant. Dan heb je een aardige indicatie of je er binnen of buiten zit.

Bij mij zou het 90dB(A) mogen zijn bij 4125 toeren. (De A staat voor de weging, ook instellen op je smartphone)
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #20 Gepost op: 26 maart 2015, 10:34:35 »
Wel komisch trouwens dat een exact dezelfde topic momenteel loopt op het internationale forum zonder dat ik het doorhad: http://www.abarthforum.co.uk/500-abarth-tuning/bomberdone-ok-as-a-daily-driver-exhaust-or-alternatives/

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #21 Gepost op: 26 maart 2015, 10:36:39 »
En deze ook trouwens: http://www.abarthforum.co.uk/500-abarth-tuning/are-the-bombardone-or-novitec-exhausts-street-legal/

Nog een aanvullende vraag. De uitlaat van G-tech lijkt mij ook niet van RVS, maar hetzelfde materiaal als de Novitec uitlaat. Is die dan kwalitatief ook minder?

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #22 Gepost op: 26 maart 2015, 12:47:36 »
En deze ook trouwens: http://www.abarthforum.co.uk/500-abarth-tuning/are-the-bombardone-or-novitec-exhausts-street-legal/

Nog een aanvullende vraag. De uitlaat van G-tech lijkt mij ook niet van RVS, maar hetzelfde materiaal als de Novitec uitlaat. Is die dan kwalitatief ook minder?

"Aus genau diesem Grund bauen wir unsere Abgasanlagen nicht nur aus Edelstahl, sondern lackieren sie auch noch mit einem extrem hitze- und säurebeständigen Schutzlack. Damit
überlassen wir nichts dem Zufall. Qualität muss Qualität bleiben. "

RVS met een beschermlaag dus bij G-Tech.  ;)


509AC

  • Junior Stato
  • Berichten: 132
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #23 Gepost op: 26 maart 2015, 12:58:09 »
Heeft een coating aan de buitenzijde nut als de condens binnenin de uitlaat blijft staan vraag ik mij af ?
Ik heb al uitlaten gezien waar onderaan een gaatje zit om condens te kunnen afvoeren .

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #24 Gepost op: 26 maart 2015, 13:15:47 »
Heeft een coating aan de buitenzijde nut als de condens binnenin de uitlaat blijft staan vraag ik mij af ?
Ik heb al uitlaten gezien waar onderaan een gaatje zit om condens te kunnen afvoeren .

Ik snap de coating ook niet zo, maar als er RVS gebruikt wordt zal condens aan de binnenkant geen probleem zijn.

Aku

  • Junior Stato
  • Berichten: 30
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #25 Gepost op: 26 maart 2015, 14:30:23 »
Mijn Abarth is met deze uitlaat wel door de RDW keuring en APK gekomen maar dat zegt niets natuurlijk, als de politie een DB meting doet hoop ik niet dat die boven de 90 DB komt. Maar ik denk dat het wel los zal lopen.

APK kijkt alleen naar gasdichtheid van de uitlaat over de volledige lengte. RDW durf ik zo niet te zeggen, maar volgens mij niet. Je kan eens kijken op https://ovi.rdw.nl/ vul je kenteken in. Het 2de tabblad Motor&Milieu moet je dan hebben en dan milieuprestaties openklappen. Daar vind je de waarden waarbij gemeten zou moeten worden. Als je met 2 man bent, kan de een de toeren op de juiste waarde zetten, terwijl een ander met een smartphone meet op een halve meter van de uitlaat onder een hoek van 15graden naar de buitenkant. Dan heb je een aardige indicatie of je er binnen of buiten zit.

Bij mij zou het 90dB(A) mogen zijn bij 4125 toeren. (De A staat voor de weging, ook instellen op je smartphone)

Bedankt voor de tip ik ga het van de week eens proberen, eerst even een geschikte app zoeken voor op mijn iPhone.

Ik heb de soundclip geupload naar soundcloud voor de geïnteresseerden:

https://soundcloud.com/abarth500-1/abarth-500-magneti-marelli-bombardone-20

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #26 Gepost op: 26 maart 2015, 16:07:46 »
Bedankt voor de tip ik ga het van de week eens proberen, eerst even een geschikte app zoeken voor op mijn iPhone.

Ik heb de soundclip geupload naar soundcloud voor de geïnteresseerden:

https://soundcloud.com/abarth500-1/abarth-500-magneti-marelli-bombardone-20

De microfoon van je smartphone is natuurlijk niet gecalibreerd, maar het geeft wel een indicatie hoe hard het gaat. Meeste telefoon gaan volgens mij niet verder dan 105-115Db(A), maar dan ben je toch al zwaar in overtreding. :P De gehaalde waarde, die geldt voor de wet, is bij een constant toerental, niet de weg erheen. Dat scheelt ook iets. :)

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #27 Gepost op: 27 maart 2015, 08:58:18 »
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de standaard uitlaat haalt qua decibels.

https://youtu.be/wMNYyfcJNQU

Hier hoor je op 6:30 mijn standaard uitlaat. Hoor je uiteindelijk bijna niet, vooral niet als je het vergelijkt met met de overige voertuigen. Kleppenuitlaat lijkt me sowieso een must en dan inderdaad de vraag of je een open einddemper moet hebben. Volgens mij komt er op het eind nog die 500C langs met die Ragazzon uitlaat met klepsturing en Groep-N einddemper.

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #28 Gepost op: 31 maart 2015, 17:36:19 »
Nog even over de Novitec: de verkoper geeft aan dat het een RVS uitlaat betreft, in tegenstelling tot wat hier beweerd wordt. Ik heb voor de zekerheid nog even navraag gedaan, maar de verkoper heeft nog niet gereageerd. Iemand? : http://www.novitec-sportiva.com/en/266-Novitec-Stainless-Steel-Rear-Pipe-Challenge-Corse-Evo-Duplex?c=138

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #29 Gepost op: 01 april 2015, 00:22:13 »
Is volgens mij wel rvs, maar heeft ook een grotere diameter. Heb je in ieder geval en verloop voor nodig en natuurlijk afwachten hoe deze klinkt.


xx
Novitec

Gestart door Medisrt Gepost op 500 Abarth

4 Reacties
2578 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2014, 21:02:20
door Iceman
xx
ervaringen novitec NT5-Stradale evo tuningset

Gestart door hardtailracer Gepost op 500 Abarth

6 Reacties
2534 Gelezen
Laatste bericht 29 januari 2013, 22:36:04
door Wesley
xx
Novitec kan niet leveren!!

Gestart door Tophaar.nl Gepost op 500 Abarth

25 Reacties
5295 Gelezen
Laatste bericht 24 augustus 2011, 13:08:42
door Tophaar.nl