Auteur Topic: Novitec Challenge Corse Evo  (gelezen 19568 keer)

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Novitec Challenge Corse Evo
« Gepost op: 24 maart 2015, 15:00:51 »
Ik sta op het punt een Novitec Challenge Corse Evo aan te schaffen. Iemand ervaringen met deze uitlaat onder de Abarth 500, of in het algemeen met Novitec?

Ik hoor het graag!
Ex: Abarth 500
Now: Alfa Romeo 4C

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 492
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2015, 19:10:11 »
ooit een novitec einddemper onder de Bravo van mn zus gezet.

na 2 jaar was ie doorgerot.

Novitec heeft trouwens alles verkocht en gaat alleen door met de exclusieve merken.
Dus ze verkopen alleen nog de voorraad leeg
  176 PK 255NM

Gelieve typfouten zelf aan te vullen met onderstaande tekens

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 .,?!

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2015, 19:38:02 »
Oké... Bedankt voor je antwoord.  Geldt dit in het algemeen voor Novitec?

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 492
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2015, 21:57:27 »
dat is de enige ervaring die ik met novitec heb.
alles ziet er wel gelikt uit en de pasvorm was perfect.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2015, 09:15:54 »
Als het geen RVS is, zou ik niet investeren in die uitlaat. Voor het geld dat je erin stopt, wil je ook een uitlaat die de nodige jaren meegaat en niet na een paar jaar doorroest.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2015, 09:38:28 »
Als het geen RVS is, zou ik niet investeren in die uitlaat. Voor het geld dat je erin stopt, wil je ook een uitlaat die de nodige jaren meegaat en niet na een paar jaar doorroest.

1. Is dat eventueel preventief te behandelen?
2. Een Magneti Marelli Bombardone is ook een optie. Die is RVS. Maar ik vind de sound van de Novitec geweldig. Klinkt de Bombardone IRL niet veel blikkeriger?
3. Waar is de Magneti Marelli Bombardone in Nederland/Duitsland te bestellen?

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2015, 09:44:31 »
Het gaat trouwens om deze novitec uitlaat:


Romeo

  • Senior stato
  • Berichten: 393
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2015, 11:14:54 »
Alleen korte stukjes rijden zodat de uitlaat niet opwarmt en het vocht erin blijft staan is ook funnest voor een uitlaat.  Weet niet of dit het geval was bij de Bravo?
Maar Novitec "claimt" een kwaliteitsbedrijf te zijn en bestaat dan ook al een poosje. Heb wel eens een spoiletje of zo gekocht daar, altijd wel redelijk aan de prijs, mag je ook wel kwaliteit verwachten.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2015, 11:26:00 »
Alleen korte stukjes rijden zodat de uitlaat niet opwarmt en het vocht erin blijft staan is ook funnest voor een uitlaat.  Weet niet of dit het geval was bij de Bravo?
Maar Novitec "claimt" een kwaliteitsbedrijf te zijn en bestaat dan ook al een poosje. Heb wel eens een spoiletje of zo gekocht daar, altijd wel redelijk aan de prijs, mag je ook wel kwaliteit verwachten.

Klopt dat korte ritten slecht zijn voor een uitlaat. Maar als je veel geld in een speciale uitlaat steekt, dan zou je in mijn ogen gek zijn als deze niet van RVS is. Novitec is zeker niet de eerste beste tuner, maar ik snap persoonlijk niet dat zij uitlaten maken/maakten voor de goedkopere auto's zonder RVS te gebruiken.

Als je een specifiek geluid wil, kan je het beste naar EPS voor een complete custom pijp. Dan kan je het geluid zo maken als je hebben wil en dan ook nog in RVS.

AbarthIT, let wel op dat je niet teveel dB's krijgt straks. Ondanks dat onze 500's 90dB mogen maken, ben je daar sneller aan dan je denkt. En de boetes liegen er tegenwoordig niet om. Regelbare middendemper is een optie, maar dan nog vraag ik me af of de gesloten toestand met een open einddemper niet teveel van het goede is. ;)

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2015, 11:34:26 »
Ja dat is dus wel een beetje waar ik ook mee zit. De Novitec is ook "for race only"... Maar anderzijds zie ik op het internet niet anders dan dat Abarth rijders met een straight pipe rondrijden.
Iemand die hier wat meer duidelijkheid in kan scheppen en ook enkel met een middendemper rondrijdt?

Overigens, over die roest maak ik mij geen zorgen. Ik spuit hem dan in met hittebestendige blanke lak en dan zal de uitlaat lang mooi blijven. Juist het zwart van de uitlaat, in combinatie met de wat dikkere eindstukken vind ik erg mooi en vind ik bij weinig andere uitlaten terug. Een andere uitlaat met einddemper vind ik in veel gevallen echt minder klinken dan origineel, dus dat is sowieso geen optie.

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2015, 11:53:10 »
Ik heb net gebeld met Maxi Performance in Hengelo en zij maken een uitlaat op maat met sportdemper en 100MM sierstukken voor 265, uit RVS. Ook niet verkeerd aanbod moet ik zeggen. Zij kunnen met het geluid spelen dmv het toepassen van verschillende dempers. Ik denk dat ik daar deze week eens langs ga.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2015, 12:24:50 »
265€ voor een einddemper in RVS met demper? Dat is wel heel goedkoop!

Mocht je de Bombardone toch nog willen, vond net een shop die als het goed is gratis verstuurd binnen de EU als je meer dan 300€ besteld.
http://www.mad4exhausts.com/en/787-500-abarth-14t-135-hp-08

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2015, 13:18:16 »
265€ voor een einddemper in RVS met demper? Dat is wel heel goedkoop!

Mocht je de Bombardone toch nog willen, vond net een shop die als het goed is gratis verstuurd binnen de EU als je meer dan 300€ besteld.
http://www.mad4exhausts.com/en/787-500-abarth-14t-135-hp-08

Ik moet nog even aan jou denken, want ze doen ook RVS vanaf het spruitstuk, waar jij volgens mij naar opzoek was. Dan kom je op 550 euro, een andere optie is vanaf de middendemper (350 euro) en dus alleen einddemper (sport) en sierstukken 265.

Het aanbod van Maxi is absoluut niet slecht en tevens zijn het geen beunhazen. Alleen ik ben zo bang dat ik geen gewenst geluid krijg. Zij vertelde mij dat ik in de auto gek zou worden van een bromtoon zonder laatste demper. De sportdemper geeft al genoeg sportief geluid aldus hun.

Is hier niemand met een straight pipe? Ik ben echt benieuwd of dit klopt.

PS. die bombardone vind ik toch wel erg gaaf. Maar goed, zie bovenstaande.

Qua geluid ben ik dus echt op zoek naar of:

Novitec:

https://www.youtube.com/watch?v=vRpkrYVI158

of

Bombardone:

https://www.youtube.com/watch?v=JGT7UNAs6dM
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2015, 13:21:24 door AbarthIT »

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.169
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2015, 13:28:58 »
265€ voor een einddemper in RVS met demper? Dat is wel heel goedkoop!

Mocht je de Bombardone toch nog willen, vond net een shop die als het goed is gratis verstuurd binnen de EU als je meer dan 300€ besteld.
http://www.mad4exhausts.com/en/787-500-abarth-14t-135-hp-08

Ik moet nog even aan jou denken, want ze doen ook RVS vanaf het spruitstuk, waar jij volgens mij naar opzoek was. Dan kom je op 550 euro, een andere optie is vanaf de middendemper (350 euro) en dus alleen einddemper (sport) en sierstukken 265.

Het aanbod van Maxi is absoluut niet slecht en tevens zijn het geen beunhazen. Alleen ik ben zo bang dat ik geen gewenst geluid krijg. Zij vertelde mij dat ik in de auto gek zou worden van een bromtoon zonder laatste demper. De sportdemper geeft al genoeg sportief geluid aldus hun.

Is hier niemand met een straight pipe? Ik ben echt benieuwd of dit klopt.

PS. die bombardone vind ik toch wel erg gaaf. Maar goed, zie bovenstaande.


Een uitlaat die blijft brommen heeft last van droning. Dat is iets wat je altijd moet zien te voorkomen. Deze bromtoon zorgt ervoor dat je binnen een 2 uur met hoofdpijn in je auto zit. Dat wil je echt niet. Een goede uitlaat specialist kan je een uitlaat maken die extreem luid is en toch geen last heeft van droning. Toen ik bij EPS was met mijn 156 voor een downpipe, gaven ze wel aan dat ze voor de diesel die zelf open niet veel geluid maakt, een uitlaat konden maken die zeer luid was. Een demper is niet persé slecht, met de juiste combinaties kan je een perfecte sound maken. Zoals gezegd, luid is misschien erg mooi, maar te luid kost je kapitalen bij een controle. Las laatst dat iemand 600€ boete kreeg voor een 5-6dB overschrijding van de max dB's die zijn auto mocht maken. Dan wordt het een hele dure uitlaat.....

Zou trouwens eens een kijkje nemen op het engelse abarth forum. Daar hebben ze wat meer ervaring met de Bombardone.

Prijzen zijn wel heel laag trouwens. 550€ vanaf het spruitstuk met een L+R uitlaat is extreem laag. Zeg niet dat het niet kan, maar ik heb zo mijn twijfels. Ik wil uiteindelijk sowieso een uitlaat met carbon eindstukken en een regelbare klep met AB, dus blijft er niet zo heel veel keuze over. Voorlopig zit het er nog even niet in, moet eerst wat andere grote aanschaffen doen. Wasmaschine loopt op zijn eind en 2 nieuwe voorbanden zijn ook nog steeds nodig. ;)

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 492
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Novitec Challenge Corse Evo
« Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2015, 13:30:03 »
Alleen korte stukjes rijden zodat de uitlaat niet opwarmt en het vocht erin blijft staan is ook funnest voor een uitlaat.  Weet niet of dit het geval was bij de Bravo?
Maar Novitec "claimt" een kwaliteitsbedrijf te zijn en bestaat dan ook al een poosje. Heb wel eens een spoiletje of zo gekocht daar, altijd wel redelijk aan de prijs, mag je ook wel kwaliteit verwachten.

Mn zus is jurist bij een vakbond en rijdt ivm haar werk ruim 50.000 kilometer per jaar door heel west nederland.

Ik had de einddemper volledig in de tectyl gezet stinkt wel de eerste twee ritten maar werkt goed. En ik had op het laagste punt een klein ontwateringsgaatje gemaakt in de demper. Helaas was ook dat niet voldoende om het roestmonster buiten de deur te houden. De pijp op de foto is ook geen RVS. Die worden namelijk nooit gespoten. Skytune in België kan trouwens ook hele mooie uitlaten naar wens maken. Geen idee wat het daar kost. Maar ze leveren wel topkwaliteit


xx
Novitec

Gestart door Medisrt Gepost op 500 Abarth

4 Reacties
2578 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2014, 21:02:20
door Iceman
xx
ervaringen novitec NT5-Stradale evo tuningset

Gestart door hardtailracer Gepost op 500 Abarth

6 Reacties
2532 Gelezen
Laatste bericht 29 januari 2013, 22:36:04
door Wesley
xx
Novitec kan niet leveren!!

Gestart door Tophaar.nl Gepost op 500 Abarth

25 Reacties
5294 Gelezen
Laatste bericht 24 augustus 2011, 13:08:42
door Tophaar.nl