Auteur Topic: garantie termijn  (gelezen 15084 keer)

cabrioletsch

  • Junior Stato
  • Berichten: 87
  • **
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2012, 23:56:17 »
vindt niemand het dan raar dat er in andere europeesche landen wel gewoon 3 jaar garantie geldt?

maar in nederland 2

is toch europeesche garantie?

ulti

  • Senior stato
  • Berichten: 358
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2012, 15:59:08 »
Beetje raar als dat zo is. Zo ie zo is 2 jaar best weinig en je niet eens kan verlengen als je kijkt wat andere merken geven..
Evo Abarth wit

ferdy

  • Senior stato
  • Berichten: 243
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2012, 20:55:07 »
Tja, je kan er lang of kort over zijn.
Het is FIAT en die gaan echt geen 5-7 jaar 'garantie' geven.

Sowieso vraag ik mij af wat er bij een Kia na een jaar of 5 onder de garantie valt?
Ik denk dat er en hoop kleine lettertjes zijn en dat er concreet niet veel onder echte garantie zal vallen.
Dit is echter een aanname, vergeet niet dat de 'premium' merken als BMW en cornuiten ook echt geen 7 jaar garantie geven zoals de Koreanen.
So far voor het 'premium' gevoel zou je enerzijds kunnen denken..

ulti

  • Senior stato
  • Berichten: 358
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2012, 22:42:59 »
Tja, je kan er lang of kort over zijn.
Het is FIAT en die gaan echt geen 5-7 jaar 'garantie' geven.

Sowieso vraag ik mij af wat er bij een Kia na een jaar of 5 onder de garantie valt?
Ik denk dat er en hoop kleine lettertjes zijn en dat er concreet niet veel onder echte garantie zal vallen.
Dit is echter een aanname, vergeet niet dat de 'premium' merken als BMW en cornuiten ook echt geen 7 jaar garantie geven zoals de Koreanen.
So far voor het 'premium' gevoel zou je enerzijds kunnen denken..

Tja maar 2 jaar is na mijn idee niet echt heel veel. Dan is mijn auto net lekker ingelopen haha..en komt de ellende  ;D als ik op zich garantie kon bijkopen dan is het geen probleem, maar dit kan niet terwijl het bij een gewone punto wel makkelijk kan met 3 jaar extra..

Wesley

  • Membro D'Oro
  • Berichten: 1.401
  • ****
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2012, 22:50:23 »
4 jaar extra zelfs op een Fiat tegenwoordig

davey400

  • Senior stato
  • Berichten: 704
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2012, 08:38:51 »
Tja maar 2 jaar is na mijn idee niet echt heel veel. Dan is mijn auto net lekker ingelopen haha..en komt de ellende  ;D als ik op zich garantie kon bijkopen dan is het geen probleem, maar dit kan niet terwijl het bij een gewone punto wel makkelijk kan met 3 jaar extra..
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er vanuit wordt gegaan dat de gemiddelde Abarth rijder iets meer van zijn auto vergt dan de standaard Fiat rijder.
Bovendien is een Abarth een dusdanige liefhebbers-auto dat vergelijken met de concurrentie op het vlak van garantievoorwaarden nauwelijks van toepassing zal zijn.

Dat is natuurlijk andersom gezien ook de reden voor Kia om standaard met 7 jaar garantie te verkopen. Het is echt niet dat ze overtuigd zijn dat hun auto's beter zijn dan de zogenaamde premiums, maar dat ze op deze veel aandacht krijgen, en dit zal ongetwijfeld een hoop mensen die twijfelen over de kwaliteit over de streep trekken.

Onze Abarthjes hebben weer andere kwaliteiten...  ;D
Yeehaa!

driver63

  • Senior stato
  • abarth punto scorpione
  • Berichten: 560
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #21 Gepost op: 19 juni 2012, 11:05:10 »
 ;D ze beseffen ook in turijn dat de  meeste  ABARTH rijders" af en toe eens  :angel: " lekker doorknallen
Abarth punto scorpione

supertjeduc

  • Senior stato
  • Berichten: 588
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #22 Gepost op: 19 juni 2012, 12:09:27 »
Ach ik denk dat ze best wat langer garantie kunnen geven
De meeste Abarths voldoen toch niet aan de voorwaarden
Alle Abarths die bij G Tech , Squadra , savali langs zijn geweest of een andere uitlaat, turbo, luchtfilter hebben hun rechten verspeelt ( als ze moeilijk willen doen)
Bij die merken die wel lang garantie geven moeten alle beurtjes door de dealer gegeven worden
En soms word er afgeschreven op het % dat garantie is

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.368
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:garantie termijn
« Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2012, 01:43:10 »
 ::) ...hier inmiddels alweer ruim 1 jaar zonder garantie en problemen...

Denk echter da'k nooit veel garantie heb gehad, want op de dag van ophalen ben'k 's middags al begonnen met de 1e veranderingen aan onze schoonheid  :angel:  ;D
Heb: Abarth Grande Punto SSS, Nero Edizione
Had: Fiat GP Sportsound Bolero Rosso


Longosan

  • Senior stato
  • APE Supersport
  • Berichten: 309
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #24 Gepost op: 07 september 2016, 11:12:00 »
Even het draadje geopend voor wat betreft "service" en "coulance" na de twee jaar garantie.

Wie heeft er al contact met de dealer en/of importeur gehad voor mankementen na de garantieperiode van twee jaar voor onderdelen die buiten de reguliere slijtage vallen maar waarvan je mag verwachten dat deze toch een redelijke levensverwachting hebben?

Het volgende is mij dus overkomen:

Twee weken geleden op zondag de auto gewassen en het viel me op dat de zwart glimmende folie op de B-stijl (portier) behoorlijk craquelé geworden is, en dat na twee weken zon (in dit oh zo zonovergoten land). Na de auto verder geïnspecteerd te hebben viel me ook op dat het logo op de achterklep ook weer behoorlijk vaal is geworden. Het 'weer' in de vorige zin wil zeggen dat het logo een drie kwart jaar geleden onder garantie(ongeveer vier maanden voor het einde van de garantie) is vervangen vanwege het zelfde euvel. Het logo op de achterklep zit er nu dus een drie kwart jaar op!

Dezelfde zondag een mail gestuurd naar Abarth met de klacht en maandag bij Chr. Udo langs geweest en die vond het eigenlijk ook niet normaal. Deze heeft contact met Abarth NL opgenomen en zou me op de hoogte houden.

Na niks gehoord te hebben weer gebeld met Abarth en weer de klacht uitgelegd.

Gisteren gebeld door Abarth en mij werd vriendelijk uitgelegd;

De folie:... tja, dat is niet normaal maar de garantie is afgelopen dus "vette pech"

Het logo op de achterklep:.... Heeft u daar een bon van?... Nee, want was onder garantie vervangen door Prins!
Nou... het logo is vervangen en de garantietermijn van dat NIEUWE onderdeel loopt tot het einde van de garantie van de auto!

De rest van het gesprek heeft mij dusdanig verwonderd en "opgefokt" dat ik maar een fijne dag heb toegewenst en dat de kans dat ik ooit weer Abarth ga rijden dus duidelijk bekeken is (ook al had ik de in de toekomst  uit te brengen 124 Abarth Coupe heel hoog op mijn lijstje staan)

Aftersales bij Abarth is dus duidelijk hoofdletter K

Ik dacht eerst dat ik het hierbij zou laten, maar gisteren toch gebeld met de rechtsbijstand en die schat de kans hoog in dat ik kan gaan claimen wegens "redelijke verwachtingen aan een product of onderdelen hiervan"

Wat vinden jullie van dit verhaal/zelf zoiets al meegemaakt?

Wat trouwens nog meer vervangen is (auto is van Nov 2013):

Complete linker achterlicht, LED strip kapot; Vervangen onder garantie.
Pookknop, vaal geworden; vervangen onder garantie, nu weer vaal aan het worden.
Logo Achterklep; vervangen onder garantie, nu weer vaal aan het worden
Rechter raammechanisme; kapot net na de garantie, coulance GEEN, zelf betaald





« Laatst bewerkt op: 07 september 2016, 11:14:46 door Longosan »

Jan V

  • Junior Stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 148
  • **
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #25 Gepost op: 07 september 2016, 11:39:22 »
Ik heb dit ook al is meegemaakt maar met een ander merk nml Renault.

Je dealer waar je de auto (nieuw)? gekocht heeft hoort juridisch jouw mankementen aan je auto op te lossen.
Ik heb toen ook rechtsbijstand ingeschakeld en het is opgelost via een bepaald artikel  van het burgelijkwetboek.

Rechten na de garantietermijn

Een van de grootste misverstanden is dat vaak wordt gedacht dat de koper na de garantietermijn geen rechten meer heeft als een product kapot gaat. Dat is niet juist. Ook na de garantieperiode blijft de verkoper altijd aansprakelijk voor de goede werking van het product en volgens de Nederlandse wetgeving zelfs in feite onbeperkt, zolang dat tenminste redelijkerwijze kan worden verlangd.


Lees dit maar eens,

http://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15

succes

Jan
Abarth 595 YFR  Podio Blue met 17" Tributo (formula) matzwarte velgen.
Koni FSD en Eibach verlaging veren.
Akrapovic uitlaat met carbon tips.
H&S Corse tuning 180PK

Siempie

  • Junior Stato
  • Berichten: 139
  • **
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #26 Gepost op: 07 september 2016, 11:50:19 »
Grappig Jan,

Ik wilde precies dezelfde link doorgeven. Vooral het stappenplan vind ik heel duidelijk. Voor de rest zaken en emotie zoveel mogelijk gescheiden houden dus die 124 Abarth op je verlanglijstje laten staan, je doet jezelf tekort als je die niet zou willen hebben  ;D

Longosan

  • Senior stato
  • APE Supersport
  • Berichten: 309
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #27 Gepost op: 07 september 2016, 15:32:57 »
Hallo hierboven,

Dank voor de info, voel ik me weer een stukje sterker staan. Ik ga morgen eens bellen met van Kouwen, waar de auto vandaan komt en ook met hun (aangezien ze geen Abarth Dealer meer zijn) de eventuele vervolgstappen doornemen.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Over de 124.... in principe is dat ja een betrouwbare "japanner" :-)

S


Orso

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 1
  • *
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #28 Gepost op: 07 september 2016, 15:49:14 »
Ik heb 5 jaar garantie bijgekocht. Dus ik heb in totaal zeven jaar garantie. Daarvoor wel ieder jaar naar de dealer (Nieuwkoop), maar die leveren goed werk voor een redelijke prijs.
Uitvoering: 695C Edizione Maserati, dus ik heb geen behoefte aan allerlei wijzigingen. Dat hebben ze in Turijn al gedaan. :)

Jan V

  • Junior Stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 148
  • **
    • Bekijk profiel
Re:garantie termijn
« Reactie #29 Gepost op: 07 september 2016, 16:20:36 »
Hallo hierboven,

Dank voor de info, voel ik me weer een stukje sterker staan. Ik ga morgen eens bellen met van Kouwen, waar de auto vandaan komt en ook met hun (aangezien ze geen Abarth Dealer meer zijn) de eventuele vervolgstappen doornemen.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Over de 124.... in principe is dat ja een betrouwbare "japanner" :-)


Beste Longosan,

Van Kouwen in Asd-ZO is nog steeds Abarth dealer maar nu gesplitst Vaneman is de Abarth dealer tel 020-5672030
Mijn 595 komt hier ook vandaan.

Succes,

mvg

Jan




xx
Verlengde Garantie

Gestart door jvholland Gepost op 500 Abarth

4 Reacties
694 Gelezen
Laatste bericht 07 februari 2018, 10:16:07
door Martn
xx
Garantie

Gestart door Ultimate Gepost op Algemeen

4 Reacties
1479 Gelezen
Laatste bericht 25 juni 2012, 16:37:12
door Cauwi