Auteur Topic: SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland  (gelezen 64012 keer)

rosso

  • Senior stato
  • Berichten: 316
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #165 Gepost op: 02 augustus 2014, 06:16:53 »
ben ook wel benieuwd hoe je zeg maar de korting krijgt.
moet je aangeven dat je bij dit forum zit ofzo of gaat dat anders  ???
500abarth rosso savali / ragazzon

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #166 Gepost op: 02 augustus 2014, 08:36:12 »
Wil ik ook graag weten. Heb mijn 156 als het goed is verkocht en wil mijn Abbie zsm laten chippen.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

Wesley

  • Membro D'Oro
  • Berichten: 1.401
  • ****
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #167 Gepost op: 02 augustus 2014, 21:05:46 »
Tja, volgens mij komt ACH lastig van de grond. Je kunt het beste contact opnemen met Ronald, je verhaal uitleggen, vertellen over het forum, en vragen om een aangepaste prijs. Als je geluk hebt krijg je €60 korting en kom je uit op €420.

Romeo

  • Senior stato
  • Berichten: 397
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #168 Gepost op: 02 augustus 2014, 23:09:27 »
Ik ben op 10 juli met de evo voor een beurt en een "fine tunning" (zoals Ronald het noemt) geweest.  Eerst het beurtje gedaan en daarne aansluiten op de laptop.  daarna proefrit gemaakt met Ronald.  In eerste instantie was ik niet zo onder de indruk, maar na een poosje gereden te hebben merk ik het nu wel heel goed.  Ik heb de evo ook in de N stand laten tunen en vooral de gas response is veel beter geworden, en hij trekt als een malle.  Laatst met een rit voor performance cars met o.a. dikke Subaru's en Lancer evo's (230PK) konden die gasten niet geloven dat er maar een 1400tje onder de kap lag. "wat is dat ding snel zeg".  Ben zelf ook wel verrast door de gretigheid van de macchina.  En dat hij zuiniger gaat rijden klopt ook, laats een ritje Schiphol - Amsterdam en weer terug stond de computer op 16,3 ! dat heeft hij nog nooit aangegeven.  Met aftanken kwam daar 1 op 14 uit.    En voor een beetje korting?   Neem je pas mee van de GPC,  samen met de beurt en tunen kreeg ik een leuke korting.   

kennethr

  • Junior Stato
  • Abarth Punto Evo
  • Berichten: 43
  • **
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #169 Gepost op: 03 augustus 2014, 16:12:11 »
Hmm, dan rijd die van jouw wel erg zuinig.  Want zit zelf op 1 op 11,5 over 17500km.
Snel is hij zeker, zelfs porsche 911jes kunnen zich verkijken op de snelheid bij hernemingen zo heb ik een keer meegemaakt.
Bij mij staat hij altijd in de S-stand, de N-stand kom hij nooit in dat rijd verschrikkelijk.
Huidige auto: Abarth Punto Evo wit+rood Savali getuned
Vorige auto: Honda S2000 (2001)

Romeo

  • Senior stato
  • Berichten: 397
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #170 Gepost op: 04 augustus 2014, 21:30:20 »
Na het tunen rijdt hij zelfs in de N stand heerlijk vlot.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #171 Gepost op: 07 augustus 2014, 19:02:46 »
19 augustus gaat mijn Abbie naar Ronald voor de aanpassing naar 175pk.

Stef595

  • Junior Stato
  • Abarth 595 Competizione
  • Berichten: 21
  • **
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #172 Gepost op: 09 februari 2015, 02:07:52 »
Hallo allen,

loont het om mij aan te sluiten bij Abarth club Nederland en zo te kunnen genieten van korting bij Savali?
Daar mijn Competizione reeds ingepland staat voor een goede aanpak.

Greetz Stef

Oldtimer fiat

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 7
  • *
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #173 Gepost op: 14 januari 2016, 19:28:52 »
Hoe verloopt jullie vermogens opbouw?
Ik heb jongstleden een abarth 500 uit 2008 gekocht met een savali tune, bmc luchtfilter en gtech uitlaat vanaf de kat. Wat mij opvalt Is dat de turbo eigenlijk pas aangestuurd wordt vanaf een bepaalde gasklep stand en daarvoor gewoon op de wastegate druk meedraait. Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen Is dat de turbo in mijn beleven veel sneller zou kunnen op spoolen als deze nu doet. Het Is natuurlijk leuk als je het gas vol intrapt dat je een grote vermogensboost krijgt maar dit zou denk ik een stuk meer lineair kunnen zodat bij half gas geven de turbo  druk al begint op te lopen.
Mijn vraag Is nu eigenlijk ervaren jullie hetzelfde of Is dit voorbehouden aan mijn abarth.

Romeo

  • Senior stato
  • Berichten: 397
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #174 Gepost op: 14 januari 2016, 19:49:16 »
http://www.abarthforum.nl/abarth-punto-evo/chippen-van-een-ape-multiair/

Hier staat een uitdraai, hij is dan wel van een APE en niet van een 500.

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #175 Gepost op: 15 januari 2016, 10:39:51 »
Hoe verloopt jullie vermogens opbouw?
Ik heb jongstleden een abarth 500 uit 2008 gekocht met een savali tune, bmc luchtfilter en gtech uitlaat vanaf de kat. Wat mij opvalt Is dat de turbo eigenlijk pas aangestuurd wordt vanaf een bepaalde gasklep stand en daarvoor gewoon op de wastegate druk meedraait. Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen Is dat de turbo in mijn beleven veel sneller zou kunnen op spoolen als deze nu doet. Het Is natuurlijk leuk als je het gas vol intrapt dat je een grote vermogensboost krijgt maar dit zou denk ik een stuk meer lineair kunnen zodat bij half gas geven de turbo  druk al begint op te lopen.
Mijn vraag Is nu eigenlijk ervaren jullie hetzelfde of Is dit voorbehouden aan mijn abarth.

Ik snap je denk ik niet helemaal. Als je half gas geeft, loopt je turbodruk ook gewoon op tot een toepasbare waarde, alleen niet zo hard als bij volgas. Dat is volkomen logisch, want bij een bepaalde aanvoer van lucht hoort ook een bepaalde hoeveelheid brandstof, anders krijg je een veel te arm mengsel, met alle gevolgen van dien. De turbodruk is in mijn ogen helemaal goed voor de toepassing. Weinig druk bij weinig gas en veel druk bij veel gas.

Oldtimer fiat

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 7
  • *
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #176 Gepost op: 15 januari 2016, 15:33:31 »


Ik snap je denk ik niet helemaal. Als je half gas geeft, loopt je turbodruk ook gewoon op tot een toepasbare waarde, alleen niet zo hard als bij volgas. Dat is volkomen logisch, want bij een bepaalde aanvoer van lucht hoort ook een bepaalde hoeveelheid brandstof, anders krijg je een veel te arm mengsel, met alle gevolgen van dien. De turbodruk is in mijn ogen helemaal goed voor de toepassing. Weinig druk bij weinig gas en veel druk bij veel gas.

oke ik probeer even uit te leggen hoe ik denk dat het nu werkt bij mijn abarth. Tot een gaspedaalstand van zeg 50% gaat de inlaatdruk direct naar de wastegate actuator waardoor er een groot deel aan uitlaat gas niet langs de turbine gaat (hij spoolt dus niet snel op). kom je boven de 50% gaspedaalstand zorgt de ecu/boostcontroller er voor dat de inlaat druk niet meer naar de wastegate actuator gaat waardoor de wastgate sluit de turbo op spoolt en de inlaatdruk exponentieel stijgt (de turbo kick die je ineens krijgt als je het gas vol intrapt). Misschien werkt het anders maar ik ervaar het wel zo.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2016, 15:54:23 door TheGrolschFirm »

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #177 Gepost op: 15 januari 2016, 16:07:34 »
Zo ervaar je het misschien wel, maar dat is denk ik niet de waarheid. Ik zie op mijn turbometer ook bij lagere toeren en kleine gaspedaal reacties ook bewegen, hoewel daar bijvoorbeeld maar 0.2 of 0.4 bar druk wordt gegenereerd. Pas bij een zwaardere gasvoet gaat de meter ook verder naar rechts voor 0.8 tot 1.6 bar. Zoals ik al zei, bij weinig gas, hoort weinig lucht en weinig brandstof. Bij veel gasgeven hoort veel lucht en dan ook veel brandstof, zodat je ineens vooruitschiet. Dat is ook het karakter van een turbomotor. Als je meer lineair vermogen wilt, is een atmosferische motor zonder turbo een betere keus.

guidom

  • Senior stato
  • Berichten: 238
  • ***
    • Bekijk profiel
    • My Abarth 500 on YouTube
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #178 Gepost op: 24 januari 2017, 09:59:48 »
MCC en Savali hebben weer een dag bij MCC. Voor de mensen met interesse.

Op 25 Maart 2017 organiseren wij weer een Tuning / Motor optimalisatie dag. Inschrijven kan via info@mccsport.nl. Zie www.mccsport.nl voor meer informatie.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2017, 10:08:16 door guidom »

rosso

  • Senior stato
  • Berichten: 316
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:SaVaLi "Huistuner" Abarth Club Holland
« Reactie #179 Gepost op: 24 januari 2017, 21:21:39 »
MCC en Savali hebben weer een dag bij MCC. Voor de mensen met interesse.

Op 25 Maart 2017 organiseren wij weer een Tuning / Motor optimalisatie dag. Inschrijven kan via info@mccsport.nl. Zie www.mccsport.nl voor meer informatie.

als ik vrij ben kom ik misschien wel ff langs


xx
Squadra of Savali

Gestart door Dick Gepost op 500 Abarth

8 Reacties
3352 Gelezen
Laatste bericht 26 december 2016, 13:55:57
door Kawouter
xx
MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016

Gestart door guidom Gepost op Algemeen Abarth

30 Reacties
13788 Gelezen
Laatste bericht 23 augustus 2017, 22:48:33
door ajblancke
xx
MCC SAVALI chiptuning dag 20 februari 2016

Gestart door guidom Gepost op Algemeen Abarth

32 Reacties
5023 Gelezen
Laatste bericht 11 maart 2016, 21:59:08
door morphf
xx
Savali of MCC (G-tech)

Gestart door Tijs500c Gepost op 500 Abarth

11 Reacties
2445 Gelezen
Laatste bericht 05 december 2013, 02:11:31
door rosso