Auteur Topic: MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016  (gelezen 13788 keer)

Jan V

  • Junior Stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 148
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:15:48 »
Die verhalen zijn dan van rijders met 135-140PK?
Want dan is het verschil veel groter natuurlijk. ;)

Ik heb van Frank van MCC een week of 3 geleden gehoord dat ze al vol zitten, vooral voor
de euro 6 modellen omdat deze meer tijd vergen om de software in te laden.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2016, 19:17:20 door Jan V »
Abarth 595 YFR  Podio Blue met 17" Tributo (formula) matzwarte velgen.
Koni FSD en Eibach verlaging veren.
Akrapovic uitlaat met carbon tips.
H&S Corse tuning 180PK

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:53:06 »
Beide 135 en 160pk rijders. Dat is wel nog een verschil inderdaad, al heeft tegenwoordig bijna niemand meer een 135, geloof ik. Ik ben wel erg benieuwd hoeveel je het merkt vergeleken met 160pk.
Abarth 595 Competizione

abbymo

  • Junior Stato
  • Berichten: 93
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2016, 20:57:23 »
Net bij squadra tuning gelezen dat er weinig te halen is bij 160 pk .
ze verhogen de turbo druk niet meer fine tuning
Ze komen uit op niet meer dan 170 pk en een koppel van 284 , standaard is volgens hun al rond de 260 nm.
Dat is mij het geld niet waard.

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #18 Gepost op: 22 augustus 2016, 22:20:43 »
Volgens mij heb je max. 230 nm koppel hoor. Al vertellen ze je overal wat anders, maar dat is wat Abarth zelf verteld. Ik geloof zelf ook niet dat ik boven de 230 zit. Het enige om er achter kunnen komen is hem op de bank zetten en kijken wat het daadwerkelijk is. Maar van 160 > 170 en 260 > 285 is inderdaad redelijk prijzig voor 'maar' zoveel winst.

tricolore

  • Junior Stato
  • Berichten: 82
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2016, 09:40:08 »
standaard zitten de t-jet blokjes al dik boven hun opgegeven waardes, is ook nog een rollenbank test ven een bravo t-jet zat er ook boven

http://www.autoweek.nl/video/3230/op-rollenbank-abarth-500

Jan V

  • Junior Stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 148
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2016, 11:29:36 »
standaard zitten de t-jet blokjes al dik boven hun opgegeven waardes, is ook nog een rollenbank test ven een bravo t-jet zat er ook boven

http://www.autoweek.nl/video/3230/op-rollenbank-abarth-500


Dat klopt inderdaad Ronald van Savali maar ook Stephan van Squadra  hebben de waardes gemiddeld gemeten van 3-4 auto's.

RV corse of Savali site,

Voor de tuning van de Abarth 500 bestaan 6 gradaties.
Kort samengevat:

standaard met ongeveer 135 pk en 210 Nm
fabrieks SS pakket of 595 uitvoering, ongeveer 160 pk en 250 Nm
onze software (incl. aanpassing luchtinlaat), ongeveer 175 pk en 280 Nm
Tributo Ferrari fabrieks uitvoering, 180 pk en 285 Nm
Tributo Ferrari incl onze software, 200 pk en meer dan 300 Nm

Zie link voor grafiek en tabel
http://www.rvcorse.nl/abarth-500/


Bij Squadra is de PK winst een stuk lager zie uitleg,

De winst bij de 160 pk versie is kleiner. Zo’n 25 Nm rond 3000 toeren en een kleine 5 tot 7 pk op hogere toeren. De gaspedaalreactie in de Sport-stand wordt een haartje scherper gezet. Het stationair toerental wat hoger. De toeren begrenzer laten we voor wat ie is.

Zie vermogens curve en tabel voor de 595 160PK euro6 versie.
De andere versie's zijn bijna gelijk aan die van Savali wat koppel betreft,
Bij Savali is het vermogen wat hoger, ongeveer (10PK)

http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/240/auto/272.html





« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2016, 11:39:20 door Jan V »

tricolore

  • Junior Stato
  • Berichten: 82
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2016, 11:53:13 »
heeft dus weinig zin om mn esseesse te laten chippen, kosten/baten zijn me dan te hoog

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2016, 23:19:24 »
Ik twijfel zelf over deze dag omdat er steeds meer 'slechte' verhalen verschijnen over Savali.

Ben benieuwd wat die verhalen zijn. Ik ken geen slechte verhalen over het chippen zelf tot en met 175pk. Ik ken wel wat mindere ervaringen bij de wat meer serieuzere pogingen om er meer uit te halen. Persoonlijk rij ik nu bijna 2 jaar met de software voor 175pk en nog geen moment spijt. Als ik meer wil, ga ik kijken naar andere opties.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

Siempie

  • Junior Stato
  • Berichten: 139
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #23 Gepost op: 24 augustus 2016, 00:38:15 »
Ik heb met de vorige actie van MCC / Savali onze Abarth (160pk in de fabrieksgarantie) laten tunen. Normaal gesproken ben ik ook van de cijfers op papier en vooraf dacht ik niet dat het zo een verschil zou maken, ik wilde gewoon eruit halen wat er in zat zonder verdere 'hardware' aanpassingen.

Maar je merkt (of in ieder geval ik merk) écht wel verschil. Ik heb het in een ander draadje ook al eens geschreven, maar het voelt een beetje als dat verschil wat je merkt als je eerst een stuk met 4 personen in de auto zit en er vervolgens 3 uitstappen en je alleen verder rijdt. Dan merk je ook dat een paar kilootjes minder te versjouwen hebt. Zó voelt het ook na het tunen van een 160pk versie naar 175pk. De auto is gewoon wat sneller, voelt lichter aan, rijdt makkelijker en lekkerder.

Normaal rijdt mijn vrouw met de Abarth, vandaag hadden we even gewisseld, maar het blijft een leuk bommetje. Grijns van oor tot oor... En menig medeweggebruiker die niet helemaal begreep wat er voorbij kwam stuiven! Altijd leuk...

509AC

  • Junior Stato
  • Berichten: 132
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2016, 12:10:53 »
Ik vind ze niet terug, maar ik heb ooit rollenbank metingen van Supersprint (uitlaatfabrikant) gezien van 'n EsseEsse : eerst met std. uitlaat had die "maar" 156pk maar wel 258nm (met Supersprint oversize nadien 163pk en 260nm) . Dit kan je wel als 'n betrouwbare meting beschouwen denk ik dus het klopt toch wel dat zeker het koppel hoger ligt dan de 230nm fabrieksopgave .
Wie degelijk werk levert en wie niet ga ik me niet over uitspreken, maar ik verkies merkspecialisten zoals Squadra, Savali en H&S boven "grossisten" .
Gehaalde waardes zijn afhankelijk van buitentemperatuur en aanvoer van zo fris mogelijke lucht, meten met de motorkap open is eigenlijk niet realistisch tenminste ik zie niemand op de weg met de kap open rijden  :P
Voor 'n auto die helemaal std. gebleven is is 'n programma laden dat voor dat type auto ontwikkeld is prima daar hoeft geen rollenbankafstemming als extra kost gedaan te worden .
Met aanpassingen aan uitlaat, intercooler, luchtfilter(+luchtaanvoer) en turbo uiteraard is 'n rollenbankafstemming wel aangewezen daar is maatwerk zelfs 'n meerwaarde .
Een vriend van mij heeft de ihi turbo vervangen door de Garret 1446(+ downpipeflens cat, injectors etc.) en herprogrammatie drong zich op : de auto had al 'n FM intercooler, 200cpi cat en was gechipt door'n bekende "grossist" in Belgie . Bij de merkspecialist in NL bleek dat 'n programma voor de tributo geladen was op de auto die toen nog de ihi turbo had ... (zoals de kraan openzetten boven 'n volle emmer ...) . De meting (met gesloten motorkap) met rollenbankafstelling bracht net geen 200pk, met kap open en luchtfilterbak eraf + element eruit gaf dit net wel boven de 200pk . Nadien is er op die auto dan ook 'n coldAir intake vooraan gekomen waar de kleine intercooler vroeger zat : verschil is voelbaar .
Heb je dus verschillende zaken aangepast zoals FM Intercooler, 200cpi & luchtaanvoer zou ik altijd opteren voor de meerprijs van 'n rollenbankafstelling . Is de auto std. zoals af fabriek gebleven dan lijkt rollenbankafstemming me veel meerkost voor weinig extra .



grdesign

  • Junior Stato
  • Berichten: 23
  • **
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #25 Gepost op: 05 november 2016, 11:02:16 »
Ik vind ze niet terug, maar ik heb ooit rollenbank metingen van Supersprint (uitlaatfabrikant) gezien van 'n EsseEsse : eerst met std. uitlaat had die "maar" 156pk maar wel 258nm (met Supersprint oversize nadien 163pk en 260nm) . Dit kan je wel als 'n betrouwbare meting beschouwen denk ik dus het klopt toch wel dat zeker het koppel hoger ligt dan de 230nm fabrieksopgave .
Wie degelijk werk levert en wie niet ga ik me niet over uitspreken, maar ik verkies merkspecialisten zoals Squadra, Savali en H&S boven "grossisten" .
Gehaalde waardes zijn afhankelijk van buitentemperatuur en aanvoer van zo fris mogelijke lucht, meten met de motorkap open is eigenlijk niet realistisch tenminste ik zie niemand op de weg met de kap open rijden  :P
Voor 'n auto die helemaal std. gebleven is is 'n programma laden dat voor dat type auto ontwikkeld is prima daar hoeft geen rollenbankafstemming als extra kost gedaan te worden .
Met aanpassingen aan uitlaat, intercooler, luchtfilter(+luchtaanvoer) en turbo uiteraard is 'n rollenbankafstemming wel aangewezen daar is maatwerk zelfs 'n meerwaarde .
Een vriend van mij heeft de ihi turbo vervangen door de Garret 1446(+ downpipeflens cat, injectors etc.) en herprogrammatie drong zich op : de auto had al 'n FM intercooler, 200cpi cat en was gechipt door'n bekende "grossist" in Belgie . Bij de merkspecialist in NL bleek dat 'n programma voor de tributo geladen was op de auto die toen nog de ihi turbo had ... (zoals de kraan openzetten boven 'n volle emmer ...) . De meting (met gesloten motorkap) met rollenbankafstelling bracht net geen 200pk, met kap open en luchtfilterbak eraf + element eruit gaf dit net wel boven de 200pk . Nadien is er op die auto dan ook 'n coldAir intake vooraan gekomen waar de kleine intercooler vroeger zat : verschil is voelbaar .
Heb je dus verschillende zaken aangepast zoals FM Intercooler, 200cpi & luchtaanvoer zou ik altijd opteren voor de meerprijs van 'n rollenbankafstelling . Is de auto std. zoals af fabriek gebleven dan lijkt rollenbankafstemming me veel meerkost voor weinig extra .




Mm Frank ?

guidom

  • Senior stato
  • Berichten: 238
  • ***
    • Bekijk profiel
    • My Abarth 500 on YouTube
MCC SAVALI chiptuning dag 22 Maart 2017
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2017, 09:58:28 »
-- Zag dit weer op de MCC Sport pagina staan.
Op 25 Maart 2017 organiseren wij weer een Tuning / Motor optimalisatie dag. Inschrijven kan via info@mccsport.nl. Zie www.mccsport.nl voor meer informatie.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2017, 10:08:35 door guidom »

Rollerbas

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 5
  • *
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #27 Gepost op: 24 februari 2017, 14:39:54 »
Ik zit er ook al een tijdje over na te denken. De verhalen hier klinken goed, en hoor van anderen ook vaak dat chiptunen echt de moeite waard is.
Misschien nu eens een keer inschrijven voor de volgende tuning dag

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.216
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #28 Gepost op: 24 februari 2017, 15:30:56 »
Chiptuning bij een turbomotor is zeker aan te raden. Het wordt een hele andere auto. :)

Kawouter

  • Senior stato
  • Abarth 500
  • Berichten: 410
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Het Online Marketing Mannetje
Re:MCC SAVALI chiptuning dag 22 oktober 2016
« Reactie #29 Gepost op: 28 februari 2017, 19:45:45 »
Chippen is echt aan te raden. Kijk even goed om je heen welke tuner je neemt. Ga niet naar een algemene maar neem er een die echt gespecialiseerd is in Abarth.
Abarth 500 2010 Bianco | Romeo Ferraris 17" 8J | Romeo Ferraris uitlaat | TD04-13T | Biltstein schroefset | 260+ PK | 340 NM


xx
MCC SAVALI chiptuning dag 20 februari 2016

Gestart door guidom Gepost op Algemeen Abarth

32 Reacties
5023 Gelezen
Laatste bericht 11 maart 2016, 21:59:08
door morphf
xx
Uitverkoop bij MCC Sport

Gestart door guidom Gepost op Algemeen

2 Reacties
1598 Gelezen
Laatste bericht 21 februari 2015, 10:31:45
door LaBestiaNera
xx
Zag deze aanbieding op de MCC Sport website.

Gestart door guidom Gepost op Algemeen

4 Reacties
2777 Gelezen
Laatste bericht 23 oktober 2014, 16:24:58
door LaBestiaNera
xx
Savali of MCC (G-tech)

Gestart door Tijs500c Gepost op 500 Abarth

11 Reacties
2445 Gelezen
Laatste bericht 05 december 2013, 02:11:31
door rosso