Poll

Wil je je Abarth upgraden met de EsseEsse kit?

Ik wil die EsseEsse kit direct/laat hem monteren!
5 (33.3%)
Ik denk dat ik hem binnen de tijd (nog) ga toevoegen.
1 (6.7%)
Ik ga voor de assetto kit.
0 (0%)
Ik zoek aftermarket producten om hem zelf te upgraden.
2 (13.3%)
Ik laat de auto standaard zoals hij is.
2 (13.3%)
Weet het nog niet, denk er nog over na.
5 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 8

Auteur Topic: EsseEsse of niet  (gelezen 7641 keer)

rick

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #15 Gepost op: 23 juli 2009, 01:39:21 »
Moet je helemaal voorzichtig gasgeven  ;D

ik heb het pakket er onder gekozen 220 pk / 320 nm koppel gemeten op rollerbank 225 pk en 345 nm koppel
een beest van een auto, was vandaag bij Nieuwkoop

Jerry en de chefmonteur laten rijden tja als je esse esse verkoopt maar je vind dat MCC Sport een leuk product leverd !!!!!!!!!!!!!!!!!
hoe vertaal je dat ?????????? als gezicht uitdrukingen kunnen praten en je zou dat gezien hebben dan wordt het voor jou geen esse esse

groeten Rick

ps:met het esse esse maak je het een posche 911 carrara 4s van 2009 het niet moeilijk. maar een setje van  MCC Sport maakt veel in mensen los
duimen omhoog en bij ieder stoplicht de ramen open en vragen hoeveel pk je auto hebt, echt een aparte ervaring voor relatief weinig geld

Sunrise

  • Membro D'Oro
  • Het mooie Brabantse land
  • Berichten: 1.369
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Abarth Club Holland
Re:EsseEsse of niet
« Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2009, 21:21:24 »
Heb dan echter nog 1 vraag  ??? Hoe zit het met garantie  ??? ???
Heb: Abarth Grande Punto SSS, Nero Edizione
Had: Fiat GP Sportsound Bolero Rosso


abarth_esseesse

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #17 Gepost op: 24 juli 2009, 09:34:03 »
Welke garantie.......

Esseesse pakket 6.799,- met garantie. G-tech stage 4 kit 7.800,- zonder TUV, zonder garantie....hmmmm.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2009, 09:35:50 door abarth_esseesse »

Italia

  • Senior stato
  • Non parole, ma fatti !..
  • Berichten: 164
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:EsseEsse of niet
« Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2009, 10:13:57 »

Geen garantie natuurlijk. Maar dat is toch logisch. Iemand anders gaat sleutelen aan de motor en zou dan Abarth (FIAT) hier garantie op moeten verlenen. Maar vergeet niet dat niet alleen motorich de garantie vervalt. Maar ook koppeling, bag en eigenlijk alles wat daar weer aan vast zit.

Maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Abarth Grande Punto

rick

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2009, 12:41:54 »

Geen garantie natuurlijk. Maar dat is toch logisch. Iemand anders gaat sleutelen aan de motor en zou dan Abarth (FIAT) hier garantie op moeten verlenen. Maar vergeet niet dat niet alleen motorich de garantie vervalt. Maar ook koppeling, bag en eigenlijk alles wat daar weer aan vast zit.

Maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Er zal qua garantie zeker beperkingen aan zitten als je een derde de auto laat modificeren.
Iedreen is angstig over de garantie, zo slecht zijn de auto's toch niet ? daar komt bij dat er best wel een bepaalde marge is.
Fiat zelf bied het esse esse pakket aan wat binnen de marge van 2 jaar garantie valt.
Het esse esse pakket is feitelijk een commercieel opvoersetje wat binnen de veiligheidsmarge ligt.

Wil je meer dan 160 pk zal je met andere componenten moeten gaan werken en ja als je meer dan 200 pk uit de auto haalt
en je roept dat regelmatig op, dan zal er een ander onderhoudscijfer uitkomen dan dat je met een fiat 500 pop 1.2
remmen, koppeling, onderstel zijn toch wel zaken die je professioneel moet aanpakken.

Daarom heb ik mezelf laten adviseren bij MCC Sport, daar is jaren lange ervaring op dit gebied met succes.
Ik wilde eigenlijk met gesmede zuigers gaan werken en de turbo druk opvoeren, Frank rade mij dat af omdat 265 pk
de marge te ver overschrijd waardoor het meer kan gaan kosten dan dat je er plezier aan beleeft

Naast het aanpassen van het vermogen is er geadviseerd naar onderstel, remmen wielen maar er wordt ook uitleg gegeven over het gebruik.
Het is geen boodschappenautotje meer en als je aan de marges gaat trekken zijn de spelregels anders ( maar dat willen we ook )
Dus als er met een vraagteken naar de garantie gekeken wordt tja, als je niet bereid bent om de lasten te dragen doe het niet.

Bij de dealer wordt de auto naar esse geassembleerd !!, maar bij MCC Sport kan je maatwerk krijgen voor relatief minder geld ( je geeft zelf aan tot hoever je wilt gaan )
Bij Nieuwkoop is er een progamma opgezet voor productie verkoop,afleveren en onderhoud prima, en het is een goed bedrijf, er wordt slim gebruik gemaakt van Abarth marketing technisch een super verhaal, maar wil je het echte Abarth ( tuning ) gevoel krijgen dan bied een bedrijf als MCC Sport het echte werk

Voor dat ik de beslissing genomen had om met MCC in zee te gaan, eerst kreeg ik kosteloos een advies met vrijblijvende offerte.
Ik heb de componenten los aangevraagt bij andere bedrijven, deze kwamen allemaal duurder uit, maar overal kreeg ik het commentaar nadat ik over de prijs begon
Ja je zoekt ook wel kwaliteit uit het kan goedkoper, via via heb ik vernomen dat MCC ook esse esse kan leveren en monteren en garantie het hele verhaal maar aanzienlijk goedkoper dan Nieuwkoop, het zal wel met overhead kosten te maken hebben

Mijn idee is als je wat met tuning wil doen, het eigenlijk best interessant is om de markt te vergelijken, of een hapklare brok esse esse ( confectie ) of MCC Sport (maatkostum) soms kan je met het zelfde geld meer realiseren.

En wat garantie betreft, als je bang bent dat het stuk gaat NIET doen en vooral RUSTIG rijden, meer zekerheden zijn er niet.
Wat ook een idee is om 1.2 pop te kopen en esthetisch om te bouwen naar Abarth rally/race, het kost niet veel maar het lijkt er wel op( en je hebt levenslange garantie)

morphf

  • Senior stato
  • Berichten: 416
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:EsseEsse of niet
« Reactie #20 Gepost op: 24 juli 2009, 19:21:03 »
ik wil daar nog wel even iets aan toevoegen:

als je exact het esse pakket laat monteren bij mcc scheelt je dat 300 euro
en als je exact alle onderdelen uit het esse pakket los gaat kopen (ook exact de zelfde onderdelen) dan ben je maar 160 euro goedkoper uit


ik heb dit nl ook bekeken, omdat ik mijn abarth niet naar stage 4 wil brengen maar net daar onder wil blijven (geen andere turbo)
maar wel ee naantal onderdelen wil toevoegen wat niet in het ss pakket zit

ik heb dan ook gekozen om wel voor het ss pakket te kiezen, en daar nog wat componenten aan toe te voegen om er uit te halen zoals ik verlang

rick

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #21 Gepost op: 24 juli 2009, 20:27:49 »
ik wil daar nog wel even iets aan toevoegen:

als je exact het esse pakket laat monteren bij mcc scheelt je dat 300 euro
en als je exact alle onderdelen uit het esse pakket los gaat kopen (ook exact de zelfde onderdelen) dan ben je maar 160 euro goedkoper uit


ik heb dit nl ook bekeken, omdat ik mijn abarth niet naar stage 4 wil brengen maar net daar onder wil blijven (geen andere turbo)
maar wel ee naantal onderdelen wil toevoegen wat niet in het ss pakket zit

ik heb dan ook gekozen om wel voor het ss pakket te kiezen, en daar nog wat componenten aan toe te voegen om er uit te halen zoals ik verlang

Ik denk dat als je een keer in mijn auto hebt gereden dat je nog eens achter je oor krabbelt om je auto ook zo aan te passen
vandaag een 911, bmw M5 en een audi R8 goed verbaast maar allemaal sportief de duim omhoog.
Als je in een van de bovenstaande auto"s rijd en je wil een fiatje 500 inhalen en als je gelijk oprijd geeft de fiat 500 gas, en op eens kan je er niet meer voorbij en de fiat loopt uit, en dan te bedenken dat mijn auto rond de 30 mile was en die andere 150.000,- zonder opties

eigenlijk is het niet eerlijk zeker als het er niet echt als een sportwagen uitziet het zou verboden moeten worden !

ViktorV

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2009, 23:58:43 »

Ik denk dat als je een keer in mijn auto hebt gereden dat je nog eens achter je oor krabbelt om je auto ook zo aan te passen
vandaag een 911, bmw M5 en een audi R8 goed verbaast maar allemaal sportief de duim omhoog.
Als je in een van de bovenstaande auto"s rijd en je wil een fiatje 500 inhalen en als je gelijk oprijd geeft de fiat 500 gas, en op eens kan je er niet meer voorbij en de fiat loopt uit, en dan te bedenken dat mijn auto rond de 30 mile was en die andere 150.000,- zonder opties

eigenlijk is het niet eerlijk zeker als het er niet echt als een sportwagen uitziet het zou verboden moeten worden !

Ik begrijp dus dat je eindelijk je aiuto hebt??Het wordt dus tijd voor FOTO's  ;D Ik ben erg benieuwd!

Maar een gekietelde Abarth zal n van bovenstaande auto's misschien heel even verbazen en daarna wordt het 500tje toch echt weggereden..


rick

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2009, 01:13:45 »

Ik denk dat als je een keer in mijn auto hebt gereden dat je nog eens achter je oor krabbelt om je auto ook zo aan te passen
vandaag een 911, bmw M5 en een audi R8 goed verbaast maar allemaal sportief de duim omhoog.
Als je in een van de bovenstaande auto"s rijd en je wil een fiatje 500 inhalen en als je gelijk oprijd geeft de fiat 500 gas, en op eens kan je er niet meer voorbij en de fiat loopt uit, en dan te bedenken dat mijn auto rond de 30 mile was en die andere 150.000,- zonder opties

eigenlijk is het niet eerlijk zeker als het er niet echt als een sportwagen uitziet het zou verboden moeten worden !

Ik begrijp dus dat je eindelijk je aiuto hebt??Het wordt dus tijd voor FOTO's  ;D Ik ben erg benieuwd!

Maar een gekietelde Abarth zal n van bovenstaande auto's misschien heel even verbazen en daarna wordt het 500tje toch echt weggereden..

ja absoluut maar ik dat zal dan echt ver nadat we de 200 gepaseerd zijn, je gelooft het pas als je het zelf gezien hebt


stalen ros

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2009, 14:00:41 »
Het begint een beetje op mijn oude delta integrale te lijken. daar heb ik een flinke bak ervaring mee opgedaan. de eerste keer alles op maximaal vermogen ingestelt, hele scherpe nokkenassen, gesmede zuigers, krukas, balansassen verwijdert, inconel uitlaatspruitstuk , garrett gt3071, andere intercooler. ect ect ca 400pk
op het circuit rondetijd van 1:53. maar de auto was een ramp. het turbogat was te groot en het vermogen trok de hele sintermetaal koppeling aan gort. en als die het hield was het einde versnellingsbak en als die het hield einde diff.

vervolgens de turbo vervangen door een kleiner model (gt 2860rs) en originele nokkenassen.
resultaat 298 pk en alles bleef heel maar het mooiste was de tijd op het circuit :1:51. hoe dat kan? als eerste omdat een motor rijdbaar moet zijn! het gezegde is  horsepower sells cars, torque wins races.

aan enkel piekvermogen heb je niets, een breed mooi vlakke koppelings kromme dat is de weg. ook een standaard pakket is een beperking ( jaja heb ik ook met mijn ss). echter de schaalvergroting is door alle andere aanpassingen dusdanig dat ik je adviseer om bij rica of dbm oid een rollenbanksessie te boeken en de software aan te passen. geloof niet wat je op internet leest maar wat je zelf aan den lijven ondervindt.

moraal: tunen kost geldt, weet wat je doel is en ga nooit zomaar voor de goedkoopste oplossing maar voor de beste.

en nu ga ik kijken hoe ver ze met mijn uitlaat zijn..want ik wil niet perse meer vermogen maar wel meer sensatie en emotie, dat is waar ik de abarth voor heb gekocht. niet de hoogste top want dan had ik wel een leon cupra of fr genomen.

heel veel succes met je monster en als je nog eens wat adressen nodig hebt dan hoor ik het wel..

ps uitdraai vermogensbank?


morphf

  • Senior stato
  • Berichten: 416
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:EsseEsse of niet
« Reactie #25 Gepost op: 28 juli 2009, 19:14:07 »
kijk ne die seat heb ik er nu op ingeruild haha
en ja het is inderdaad emotie loos, totaal geen belevenis

verder rijd de auto wel prima met alle comfort van dien, maar het is niet wat ik zocht.

maar nu we het toch over verder tunnen hebben ..

ik ben nogsteeds wachtende op mijn bestelling (pff duurt te lang)
de 500 abarth met esseesse kit.

echter wil ik nog net ietsjes verder gaan, en ookk het uitlaat systeem aanpakken, en andere wastegate plaatsen.

waar ik aan denk, is om het hele traject van de uitlaat te doen, dus inc sportcat, of misschien catloos!

zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben (met of zonder cat dus?)



rick

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2009, 23:53:44 »

Ik denk dat als je een keer in mijn auto hebt gereden dat je nog eens achter je oor krabbelt om je auto ook zo aan te passen
vandaag een 911, bmw M5 en een audi R8 goed verbaast maar allemaal sportief de duim omhoog.
Als je in een van de bovenstaande auto"s rijd en je wil een fiatje 500 inhalen en als je gelijk oprijd geeft de fiat 500 gas, en op eens kan je er niet meer voorbij en de fiat loopt uit, en dan te bedenken dat mijn auto rond de 30 mile was en die andere 150.000,- zonder opties

eigenlijk is het niet eerlijk zeker als het er niet echt als een sportwagen uitziet het zou verboden moeten worden !

Ik begrijp dus dat je eindelijk je aiuto hebt??Het wordt dus tijd voor FOTO's  ;D Ik ben erg benieuwd!

er staat een foto op www.mccsport.nl

Maar een gekietelde Abarth zal n van bovenstaande auto's misschien heel even verbazen en daarna wordt het 500tje toch echt weggereden..



rick

Re:EsseEsse of niet
« Reactie #27 Gepost op: 28 juli 2009, 23:59:48 »
Het begint een beetje op mijn oude delta integrale te lijken. daar heb ik een flinke bak ervaring mee opgedaan. de eerste keer alles op maximaal vermogen ingestelt, hele scherpe nokkenassen, gesmede zuigers, krukas, balansassen verwijdert, inconel uitlaatspruitstuk , garrett gt3071, andere intercooler. ect ect ca 400pk
op het circuit rondetijd van 1:53. maar de auto was een ramp. het turbogat was te groot en het vermogen trok de hele sintermetaal koppeling aan gort. en als die het hield was het einde versnellingsbak en als die het hield einde diff.

vervolgens de turbo vervangen door een kleiner model (gt 2860rs) en originele nokkenassen.
resultaat 298 pk en alles bleef heel maar het mooiste was de tijd op het circuit :1:51. hoe dat kan? als eerste omdat een motor rijdbaar moet zijn! het gezegde is  horsepower sells cars, torque wins races.

aan enkel piekvermogen heb je niets, een breed mooi vlakke koppelings kromme dat is de weg. ook een standaard pakket is een beperking ( jaja heb ik ook met mijn ss). echter de schaalvergroting is door alle andere aanpassingen dusdanig dat ik je adviseer om bij rica of dbm oid een rollenbanksessie te boeken en de software aan te passen. geloof niet wat je op internet leest maar wat je zelf aan den lijven ondervindt.

moraal: tunen kost geldt, weet wat je doel is en ga nooit zomaar voor de goedkoopste oplossing maar voor de beste.

en nu ga ik kijken hoe ver ze met mijn uitlaat zijn..want ik wil niet perse meer vermogen maar wel meer sensatie en emotie, dat is waar ik de abarth voor heb gekocht. niet de hoogste top want dan had ik wel een leon cupra of fr genomen.

heel veel succes met je monster en als je nog eens wat adressen nodig hebt dan hoor ik het wel..

ps uitdraai vermogensbank?

ja ik begrijp je verhaal, toch moet ik zeggen dat relaxt rijden heel goed kan en het vermogen komt later bij esse esse bij mijn weten bij 3000 en nu bij 4000 toeren
zelf heb ik jaren terug een lancia derda intergrale gehad 160 pk 8 klepper, dat was alleen een fijne auto op de snelweg, met deze auto kan je veel meer
na een ander vliegwiel en koppeling verwacht ik klaar te zijn www.mccsport.nl staat deze op de website kijk maar een leuke promotie auto voor onze nieuwe medewerkster



xx
Kleurnr. Esseesse velgen

Gestart door Chris65 Gepost op Grande Punto Abarth

0 Reacties
697 Gelezen
Laatste bericht 21 december 2017, 22:25:36
door Chris65
xx
Haagse AGP Esseesse

Gestart door Chris65 Gepost op Grande Punto Abarth

1 Reacties
1109 Gelezen
Laatste bericht 16 juni 2017, 09:38:51
door LaBestiaNera
xx
Abarth Punto Evo esseesse

Gestart door Vincenzo Gepost op Voorstelrondje

2 Reacties
1166 Gelezen
Laatste bericht 08 maart 2017, 00:11:35
door bling bling
xx
Bougies voor Abarth Evo esseesse

Gestart door bling bling Gepost op Abarth Punto Evo

3 Reacties
1409 Gelezen
Laatste bericht 29 december 2016, 22:27:32
door Alex Abarth