Auteur Topic: Eibach Pro/Sportline kit  (gelezen 1828 keer)

AutoLeven

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 19
  • *
    • Bekijk profiel
    • AutoLeven
Eibach Pro/Sportline kit
« Gepost op: 26 april 2016, 14:15:39 »
Hallo iedereen!

Ik was benieuwd of iemand hier op het forum ook foto's heeft van zijn Abarth 500 met een ge´nstalleerde Eibach Pro of Sportline kit. Zit namelijk te twijfelen of ik voor 20 of 30mm omlaag moet gaan.. Als iemand suggesties heeft voor andere veren hoor ik het ook graag!

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.171
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Eibach Pro/Sportline kit
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2016, 16:05:12 »
Wat ik links en rechts lees zijn de Sportline veren er eigenlijk niet voor de Abarth. Maar sommigen hebben het wel verbouwd en dan staat ie erg laag. Dempers krijgen het dan wel heel erg te verduren en met de Koni FSD is het niet te combineren, die hebben slag nodig om goed te werken. Pro kit is wel voor de Abarth en verlaagd toch redelijk goed. Je moet ook niet te laag willen, want dan kan je beter voor een schroefset gaan. ;)
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

AutoLeven

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 19
  • *
    • Bekijk profiel
    • AutoLeven
Re:Eibach Pro/Sportline kit
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2016, 09:05:44 »
Bedankt voor de info! Schroefset is eigenlijk buiten mijn budget, dus dan ga ik denk toch voor 20mm verlagen. Wat betreft spoorverbreders, heb je daar nog tips voor? Ik lees namelijk vaak dat het de wiellagers extra belast en dat het op de looks na, niet veel voordelen heeft?

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.171
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Eibach Pro/Sportline kit
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2016, 09:34:35 »
Spoorverbreding belast je lagers inderdaad meer dan als je het niet doet. Achterlagers schijnen een zwak punt te zijn, dus hou er rekening mee dat je misschien wat vaker de lagers moet wisselen.

Voor op de weg zal het weinig voordelen bieden, behalve de looks. Als je constant op de limiet rijdt, dan heeft het wel kleine voordelen, maar dan zou je meer dan alleen het spoor moeten aanpassen. ;) (Vering/Remmen/stabilisatoren/enz enz)

Ga je spoorverbreders kopen, dan een goed merk kopen met centrering. Hou er ook rekening mee dat je lange wielbouten moet kopen. Lengte is standaardbout + dikte spoorverbreders. Wat ik links en rechts lees is dat 15mm per zijde de max is zonder aanlopen. Geef geen garantie op die info, dat is alleen van horen zeggen. Daarnaast is 15mm ook de max wat wettelijk mag voor de Abarth. Eigenlijk 14mm en een beetje.

AutoLeven

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 19
  • *
    • Bekijk profiel
    • AutoLeven
Re:Eibach Pro/Sportline kit
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2016, 11:46:12 »
Zelf zat ik aan maar 5mm te denken haha, maar waarschijnlijk breng ik de auto eerst omlaag en kijk ik daarna hoe het eruit gaat zien. Rondom 20mm zou mooi wat ruimte in de wielkasten moeten opvullen  :D Thanks voor de info!!

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 487
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Eibach Pro/Sportline kit
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2016, 14:46:21 »
Zelf zat ik aan maar 5mm te denken haha, maar waarschijnlijk breng ik de auto eerst omlaag en kijk ik daarna hoe het eruit gaat zien. Rondom 20mm zou mooi wat ruimte in de wielkasten moeten opvullen  :D Thanks voor de info!!

het grote nadeel van 5 MM is dat je die niet kunt krijgen met een centreerring om je velg op te centreren. dus de meeste velgen centreren dan op een heel klein randje of helemaal niet en zitten alleen op de bouten. vanaf 10 MM kun je ze krijgen met centreerring. Ik weet niet hoe lang de centreerring is die bij een 500 aan de binnenkant van het fuseestuk achter zit waarmee hij op de achteras centreert. anders kun je daar ook plaatjes tussen zetten met langere bouten. dan blijft de positie van je wiel ten opzichte van je wiellager gelijk (geen extra slijtage).

Ik heb dat bij mijn Punto ook gedaan achter zodat ze bij een controle en de APK niet zomaar zien dat hij te ver verbreed is achter.
Ik heb spoorverbreders van 15 MM per kant achter. en aan de binnenkant 4 MM per kant met langere bouten.



Zonder spoorverbreders



Met spoorverbreders.

Mijn auto is verlaagd met Cobra Suspension. die mij goed bevallen en levenslange garantie hebben.

https://www.tricolorenl.nl/abarth-18/500-46/abarth-500-cobra-suspension-verlagingsveren-58
  176 PK 255NM

Gelieve typfouten zelf aan te vullen met onderstaande tekens

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 .,?!

AutoLeven

  • Nuovo Arrivato
  • Berichten: 19
  • *
    • Bekijk profiel
    • AutoLeven
Re:Eibach Pro/Sportline kit
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2016, 15:10:18 »
Bedankt voor de tip! Zodra de veren eronder zitten ga ik met de vereerders bezig (mocht dit nog nodig zijn), mijn 500 is nu nog standaard dus ik denk dat de 20mm omlaag opzicht al wat doet voor mij.