Auteur Topic: Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?  (gelezen 9799 keer)

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.226
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2015, 14:28:30 »
Als geld geen bezwaar is, zou ik eens aankloppen bij Intrax. Zij leveren high-end dempers en veren, precies voor datgene wat je wil (Trackday, Straat, Fullrace of mix). Schrik niet van de prijs, hoorde ergens dat je dan mag rekenen op een bedrag van rond de 3000€.
Nero Carbonio Abarth 500 (12/2009). SaVaLi Chip 175PK/280Nm. Airrex onderstel met Airlift Performance 3H Digital Control en showinstall, Pogea Racing Carbon Motorkap, Pogea Racing XCUT 18" Gold, BMC Filters, MM Bombardone 2.0, Climate Control, Panoramadak, Zwart Leer, S4 lights, Koshi Carbon parts

Quinten

  • Senior stato
  • It's not a throttle, it's a detonater! JC
  • Berichten: 177
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2015, 15:04:45 »
ik rij met H&R verlagingsveren rond op de standaard esseesse schokdempers en ben er uiterst tevreden van. is niet het comfortabelste maar is ook zeker en vast niet beenhard. ligt goed op de baan voor dagelijks gebruik, voor op een trackday heb ik er wat mijn twijfels bij vooral in scherpe snelle bochten is het wat minder. Maar ik vind dit persoonlijk mooier dan de originele hoogte en dat was voor mij op die moment de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing en qua uiterlijk is het zeer geslaagd vind ik. heb dan achteraan ook nog spoorverbreders gestoken van 1.5cm en nu komen de wielen echt gelijk met de wielkassen en dat vind ik toch wel een mooi resultaat :) maar als geld inderdaad niet uitmaakt kan je voor betere prestaties op een trackday een schroefset kopen.
Abarth 500 Esseesse, BMC trumpet airbox, Savali kuur,  Black Pogea racing X-CUT wheels, full GTECH exhaust, 100% tinted windows, LED DRL's & Carbon upgrades! All black and white
Facebook : Quinten De Smedt
Instagram : quintendesmedt

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #17 Gepost op: 23 maart 2015, 17:57:12 »
Ik denk dat een Intrax ACR® schroefset het optimale zou zijn voor straat gebruik.

Een andere mogelijkheid is Performance luchtvering met elektronische regeling.

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #18 Gepost op: 23 maart 2015, 17:59:28 »
Moet ARC® zijn.  ::)

LaBestiaNera

  • Membro D'Oro
  • La Bestia Nera
  • Berichten: 1.226
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2015, 10:42:25 »
Een andere mogelijkheid is Performance luchtvering met elektronische regeling.

Heb tot nu toe maar 1 verhaal gelezen van een Airride Abarth 500. Deze gast heeft een complete custom set moeten laten samenstellen, vanwege de minimale ruimte voor de luchtbalgen. Prijs zal ook niet mals zijn...

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 501
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #20 Gepost op: 24 maart 2015, 10:49:43 »
Tevens is luchtvering absoluut niet bevorderlijk voor het rijgedrag. Een directe mechanische verbinding is enorm is het voordeel.
Ex: Abarth 500
Now: Alfa Romeo 4C

supertjeduc

  • Senior stato
  • Berichten: 588
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #21 Gepost op: 17 december 2015, 19:05:33 »
Over schokbrekers , mijn Bilsteins voor waren verrot
Is gekomen door dat de lagertjes waar hij boven in moet kunnen draaien verroest waren
Nu zijn ze best traag bij Bilstein en als je geen complete set wil kopen niet zo duur uit voor twee voorpoten als een rondom set
Dus wat gegoogeld en bij madeno racing uit gekomen die kon ze wel reviseren
Er dus naartoe gereden en Leo was erg verbaasd want die Bilsteins zijn eigenlijk best goed
Ze zouden ze open schroeven en kijken
Het was een puinhoop binnen in
Bilstein reageert nogal erg traag zoals eerder gezegd en het duurde allemaal erg lang , dus hebben ze van onderdelen die ze zelf hadden liggen ( van Bilsteins van andere merken auto's ) de mijne opnieuw opgebouwd
Daar voor hebben ze de tubes ingekort ,zuigerstangen verlengd, bumbstops vervangen door korte
De demping , high speed en low speed aan gepast
Resultaat is geweldig , zoveel beter als ze ooit zijn geweest
Koste iets meer als nieuwe maar elke cent waard

morphf

  • Senior stato
  • Berichten: 417
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #22 Gepost op: 19 december 2015, 15:48:59 »
zelf 3,5 jaar met de bilstein gereden, de set is goed en comfortabel als je niet lager gaat as 35 tot max 40 mm aan de voorkant.

Ga je lager zal de zet te vaak op zijn einde slaan en dan is het einde oefening.
Daar mijn set 60 mm lager stond was hier dus niet veel meer van over.

Ben daarom naar een set op maat gegaan van intraxx waarbij je de hardheid zelf kan regelen

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2017, 14:02:45 »
zelf 3,5 jaar met de bilstein gereden, de set is goed en comfortabel als je niet lager gaat as 35 tot max 40 mm aan de voorkant.

Ga je lager zal de zet te vaak op zijn einde slaan en dan is het einde oefening.
Daar mijn set 60 mm lager stond was hier dus niet veel meer van over.

Ben daarom naar een set op maat gegaan van intraxx waarbij je de hardheid zelf kan regelen

Is dat een Intrax RSA kit. ??

509AC

  • Junior Stato
  • Berichten: 132
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagd onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2017, 09:05:15 »
Novitec is made by KW trouwens, Op de Custombuilt 500 racer van Philippe De Vos zit 'n KW Schroefkit (racekit ontwikkeld door Engstler bij 24u N.Ring op Fiat 500 1.4)die werkte goed maar hebben we achteraan vervangen toen 't na 3 jaar fietspompen waren door Extremetech van de Trofeo .
Mij lijkt een Schroefkit voor straatgebruik te hard, maar dat heb ik al bij de Competizione met de Koni's : autostrade rijden is 'm toch wat te zenuwachtig om leuk te blijven vind ik .
Niet te onderschatten 17" of 18" en Merk & type band maken ook veel verschil ; dat zit 'm vooral in de stijfheid van de wangen .
'n goeie tuner werkt iets uit met combi veren-schroefkit-banden : als je daar bvb. een ander type band op gaat nemen verstoor je die balans weer ... Die band is dan misschien beter maar niet optimaal afgestemd op die schroefkit en veren ...
Zo is bij Abarth de gewone ophanging afgestemd op Pirelli én de EsseEsse/Koni/Competizione/Tributo etc zijn dan weer op Michelin afgestemd(omdat ABARTH in Trofeo met Michelin samenwerkt heeft Michelin geeist dat ze Ge-evolueerde versies basis set-up voor Michelin meegeven ...) .
Te hoge of te lage bandendruk, koud én warm kan ook al zorgen dat de balans niet meer optimaal is : een ophanging is nu eenmaal iets zeer gevoelig .


Intussen ervaring met verlagingsveren Eibach 35mm icm met Koni's dempers zijn goed, maar veren slagen door en is me net iets te laag . Heb nu op m'n straatbakske 20mm ST(=b merk van KW) veren zitten die voldoen prima en is mij laag genoeg . Maatje heeft KW variant 2 en dat vind ik 'n prima systeem . Gulfy's DNA heb ik ook mee gereden is te hard voor alledag maar top op biljartbaan circuit dus daar staan trouwens ook 215/40-17 Yokohama's op dus die komt 'n fractie hoger (40% van 215 is meer dan 40% van 205 ...  ;) ) . Alleen schroefkit & keuring en hoger en lager zetten is zo'n gedoe met sporing en de keuring nadien dat ik daar niet aan begin .

Kawouter

  • Senior stato
  • Abarth 500
  • Berichten: 410
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Het Online Marketing Mannetje
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #25 Gepost op: 22 april 2017, 18:49:40 »
Ga je voor de Yoko advan neova ad08??

Die ga ik onder mijn 500 doen binnenkort. Heb jij daar ervaring mee? Ik wilde voor 215/45-17 gaan (ook omdat die 3 tientjes per band goedkoper zijn dan de 215/40 banden).
Abarth 500 2010 Bianco | Romeo Ferraris 17" 8J | Romeo Ferraris uitlaat | TD04-13T | Biltstein schroefset | 260+ PK | 340 NM

Jan V

  • Senior stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 153
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #26 Gepost op: 22 april 2017, 18:59:18 »
Wouter,

Die maat is veel te groot 215-45-17 tov 205-40-17   zie afwijking
2,95 cm hoger en 9,26 cm groter in omtrek. Het verschil is 4,95%  dat is veel te veel.

Zelfs 215-40-17  heeft al wat afwijking. 1,34%  maar dat kan nog el.



Abarth 595 YFR  Podio Blue met 17" Tributo (formula) matzwarte velgen.
Koni FSD en Eibach verlaging veren.
Akrapovic uitlaat met carbon tips.
H&S Corse tuning 180PK

Kawouter

  • Senior stato
  • Abarth 500
  • Berichten: 410
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Het Online Marketing Mannetje
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #27 Gepost op: 22 april 2017, 19:05:12 »
Hoezo te veel? 5% vind ik zelf erg weinig. Mijn vorige auto had 14% afwijking.

Het gaat mij er meer om dat het er onder past :p

Martn

  • Senior stato
  • Berichten: 399
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2017, 22:33:22 »
5% is al veel te veel hoor. Volgens mij mag je officieel maar 2% verschil hebben, liever nog minder. 14% is waanzin.
Abarth 595 Competizione

Kawouter

  • Senior stato
  • Abarth 500
  • Berichten: 410
  • Moderatore Globale
  • *****
    • Bekijk profiel
    • Het Online Marketing Mannetje
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #29 Gepost op: 23 april 2017, 21:42:10 »
Hmm als dat echt zo is dan moet ik misschien maar weer gewoon voor 205-40 gaan. Zelfde maat. Dom dat een kleinere band meer kost maar oke.