Auteur Topic: Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?  (gelezen 10252 keer)

Iceman

Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Gepost op: 24 augustus 2013, 20:24:54 »
Ik vroeg mijn af, wat wordt als de beste sport/schroefset voor een Abarth 500 gezien. ?

Bilstein PSS



Of wat anders. ?

supertjeduc

  • Senior stato
  • Berichten: 588
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2013, 22:29:48 »
Ik heb Bilsteins , en ze zijn best goed voor snel een bochtje te nemen, of als je flink door wil rijden
Ook remmen word een stuk minder spannend
Maar....... Wat mij erg tegen begint te staan is dat ze erg slecht zijn in high speed ingaande demping
Dus als je over een scherpe knip rijd krijg je een opdonder
Zou ze daarom niet meer kopen

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2013, 23:44:30 »
Zijn KW's beter. ?

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2014, 21:16:47 »
Rijden er hier meer op een schroef-set rond, en zo ja wat voor merk. ???
Of heeft het merendeel alleen maar veren gemonteerd. ???

Bas

  • Senior stato
  • Berichten: 478
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2014, 21:34:15 »
Ik rij met de Abarth Koni set rond, en ben er tevreden mee. Verder enkel ervaring met de originele dempers en esseesse veren, maar de koni's zijn beter.

Bilstein B14 schijnt ook goed te zijn. Maar meer kan ik je helaas niet vertellen.
Abarth 500C Competizione, Grigio Campovolo / Pista. 
Flickr album

SerieLimitata68

  • Junior Stato
  • Berichten: 21
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?4
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2014, 08:29:37 »
Persoonlijk zou ik voor veren gaan en geen schroefset. Okee, bij veren kan je hem nadien niet meer verhogen/verlagen, maar volgens mij zal je met een schroefset gewoon met een baksteen rijden. Met gelijk welk merk. Ik had op mijn vorige auto ( Citroen c2 VTS ) een schroefset van KW v1. De wegligging in bochten en op hoge snelheid was zalig, hij heldde gewoon niets over in de bochten, maar bij elke put of bobbel in de weg krijgt je auto echt een serieuze dop .. kan niet echt gezond zijn voor je wagen. Daarvoor had ik billstein veren en die waren qua prestaties ietsje minder maar hij reed toch een stuk zachter in vgl met de schroefset.. Dit is mijn ervaring met mijn c2 vts, ook een sportieve kleine hatchback dus zal wss wel vergelijkbaar zijn voor een A500 ;)

AbarthLicious

  • Senior stato
  • Berichten: 821
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2014, 11:58:08 »
Dat hangt allemaal af van de instelling van u schroefkit, ik heb ook de Koni's en zeer tevreden van.
Niet te hard en niet te zacht een mooie combinatie voor circuit en weg gebruik.
Hiervoor had ik EsseEsse veren maar daar wipte de wagen teveel mee.
Met een regelbare kit kan je ze hard zetten voor circuit en zacht voor rustigere ritten. Zelfs al kits gezien waar je dit elektronisch mee kan regelen.
If you want to just look at it, buy a poster, otherwise drive like they were built to be driven

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2014, 14:54:53 »
OK, ik ben een groot fan van instelbare Koni sport. (Geel)
Maar wat ik zie bij verlagings-veren is dat een Abarth nog steeds aan de hoge kant blijft staan.

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2014, 15:14:03 »
Kijk, dit staat er lekker bij.

btw, die 18" zal wel met schuifbouten gemonteerd zitten neem ik aan.

« Laatst bewerkt op: 20 september 2014, 15:17:05 door Iceman »

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2014, 23:51:56 »
Ik heb novitec coil over. Stond wat zacht heb het wat bijgeregeld maar achteraan zijn de bumpstops wat te groot met de kinderen op de achterbank is er gewoon geen vering meer

[/URL]

Achteraan blijft het iets hoog maar kan niet lager grondspeling is nu vooraan maar 10 cm

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2014, 15:47:22 »
Heb je een zijaanzicht plaatje van de hoogte. ?

Medisrt

  • Senior stato
  • Berichten: 195
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2014, 09:07:05 »
Massas zijaanzichtplaatjes van onze abarth gulf

[/URL]

De achterste veren van novitec zijn niet in hardheid regelbaar met de bumpstops ingekort is wegligging nu goed

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2014, 19:09:30 »
Dat ziet er goed uit.  ;)

Iceman

Re:Verlaagt onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2015, 13:35:39 »
Ik vroeg mijn af, wat wordt als de beste sport/schroefset voor een Abarth 500 gezien. ?

Bilstein PSS



Of wat anders. ?

Iemand hier nog een mening over. ?

509AC

  • Junior Stato
  • Berichten: 132
  • **
    • Bekijk profiel
Re:Verlaagd onderstel voor een Abarth 500. ?
« Reactie #14 Gepost op: 23 maart 2015, 13:48:15 »
Novitec is made by KW trouwens, Op de Custombuilt 500 racer van Philippe De Vos zit 'n KW Schroefkit (racekit ontwikkeld door Engstler bij 24u N.Ring op Fiat 500 1.4)die werkte goed maar hebben we achteraan vervangen toen 't na 3 jaar fietspompen waren door Extremetech van de Trofeo .
Mij lijkt een Schroefkit voor straatgebruik te hard, maar dat heb ik al bij de Competizione met de Koni's : autostrade rijden is 'm toch wat te zenuwachtig om leuk te blijven vind ik .
Niet te onderschatten 17" of 18" en Merk & type band maken ook veel verschil ; dat zit 'm vooral in de stijfheid van de wangen .
'n goeie tuner werkt iets uit met combi veren-schroefkit-banden : als je daar bvb. een ander type band op gaat nemen verstoor je die balans weer ... Die band is dan misschien beter maar niet optimaal afgestemd op die schroefkit en veren ...
Zo is bij Abarth de gewone ophanging afgestemd op Pirelli Ún de EsseEsse/Koni/Competizione/Tributo etc zijn dan weer op Michelin afgestemd(omdat ABARTH in Trofeo met Michelin samenwerkt heeft Michelin geeist dat ze Ge-evolueerde versies basis set-up voor Michelin meegeven ...) .
Te hoge of te lage bandendruk, koed Ún warm kan ook al zorgen dat de balans niet meer optimaal is : een ophanging is nu eenmaal iets zeer gevoelig .