Auteur Topic: Vraag Ragazzon uitlaat  (gelezen 10629 keer)

Jan V

  • Senior stato
  • Abarth 595 YFR
  • Berichten: 154
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Vraag Ragazzon uitlaat
« Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2016, 15:37:54 »
Beste AbarthIt

Ik heb nu de set up zoals eerder in dit topic staat, de voorpijp en middendeel wordt dan vervangen voor de downpipe en voor en middendeel incl sportkat.
De einddemper met aan beide kanten een demper blijft, dit is dus een andere set up dan wat jij krijgt, bij jou is er geen katalysator meer aanwezig?

Dit kost echter met inruil en montage 1000,-  ;)
Ik vraag me af of het dit bedrag echt waard is en of je veel verschil merkt aan vermogen en koppel van de motor, buiten het wat luidere geluid,daar doe ik het niet voor.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2016, 15:47:54 door Jan V »
Abarth 595 YFR  Podio Blue met 17" Tributo matzwarte velgen.Brembo big brake kit.
Akrapovic uitlaat met carbon tips.
H&S Corse tuning 180PK

AbarthIT

  • Senior stato
  • Berichten: 491
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Vraag Ragazzon uitlaat
« Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2016, 20:55:13 »
Beste AbarthIt

Ik heb nu de set up zoals eerder in dit topic staat, de voorpijp en middendeel wordt dan vervangen voor de downpipe en voor en middendeel incl sportkat.
De einddemper met aan beide kanten een demper blijft, dit is dus een andere set up dan wat jij krijgt, bij jou is er geen katalysator meer aanwezig?

Dit kost echter met inruil en montage 1000,-  ;)
Ik vraag me af of het dit bedrag echt waard is en of je veel verschil merkt aan vermogen en koppel van de motor, buiten het wat luidere geluid,daar doe ik het niet voor.

Ik geloof niet zo in een sportkat op de middenpijp. De temperatuur is dan al dermate ver afgekoeld dat een normale katalysator al weinig effect heeft, laat staan een sportkat op anderhalf meter/2 meter van de turbo.
Ik ga inderdaad katloos en de lamdawaarde wordt weggeschreven door Savali.

De downpipe kost mij 215 euro en het montagewerk is ongeveer 3 kwartier. In totaal dus nog geen 300 euro. Een zeer groot verschil, voor een zeer prettige prijs dus.

Overigens, de t-jet heeft een katalysator die veel aan kan, tot wel 250 pk. Wat veel interessanter is, is om de zandloper net achter de katalysator eraf te laten halen en dat deel verbreed te houden, hoe het uit de katalysator komt. Dan een iets grotere voorpijp er aan en je hebt op een t-jet echt een top setup voor weinig geld. Om je een idee te geven van die zandloper:

Ex: Abarth 500
Now: Alfa Romeo 4C

Alex Abarth

  • Senior stato
  • Burn Rubber, not your soul
  • Berichten: 492
  • ***
    • Bekijk profiel
Re:Vraag Ragazzon uitlaat
« Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2016, 22:36:33 »
klopt. de originele katalysator wordt enorm afgeknepen door de uitgangsflens. G-Tech bijvoorbeeld verkoopt grotere uitgangsflenzen voor 100 euro. als je die aan de originele Kat laat lassen scheelt aanzienlijk.

http://www.g-techgmbh.de/english/parts_lineup/abarth/abarth595competizione/index.php#pos_auspuffanlagen
  176 PK 255NM

Gelieve typfouten zelf aan te vullen met onderstaande tekens

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 .,?!


xx
ruimte versnellingspook en vraagje achteras..

Gestart door corsak Gepost op 500 Abarth

0 Reacties
573 Gelezen
Laatste bericht 23 juni 2018, 18:23:15
door corsak
xx
Vraagje voorbumper met lampen 2009 -2017

Gestart door corsak Gepost op 500 Abarth

6 Reacties
2315 Gelezen
Laatste bericht 25 juni 2018, 09:23:48
door LaBestiaNera
xx
De grote bandenvraag

Gestart door Chekthem Gepost op Exterieur

8 Reacties
2159 Gelezen
Laatste bericht 01 november 2017, 00:29:44
door AT007
xx
Aankoop advies gevraagd

Gestart door Chris65 Gepost op Grande Punto Abarth

4 Reacties
1592 Gelezen
Laatste bericht 15 juni 2017, 23:04:23
door Abarth1961